Amsterdam: snorscooters met helm op de rijbaan

Je kan snor naar brom omkeuren en andersom kan ook. Het voertuig wordt dan gekeurd, o.a. op geluid en snelheid. Als je een standaard snorbrommer hebt die je 50 laat rijden met een originele bromfiets uitlaat en (vario)begrenzer, dan is hij zo om te keuren.
Nu ik er over nadenk: je kan dan vast ook wel je motor laten omkeuren tot snorfiets... Na alle kindjes die in auto's rondrijden die vanwege een blokkade in de versnellingsbak een bromfietskenteken mogen krijgen, kan dat er ook nog wel bij...

Verbieden die kak-apparaatjes.
Het kan gewoon niet in Amsterdam.
Ik kan tegenwoordig nog geen 500 meter fietsen, met mijn twee kinderen bij me op de fiets, of er zit weer een agressieve mongool op een snorfiets me van de weg te drukken.
Je kan met de huidige infrastructuur niet voor alle machines een oplossing vinden. Of je gaat fietsen, of je gaat met je motor/auto/45 kmu brommer op de weg.
Alleen omdat mensen hun haartjes in model willen houden moeten honderdduizenden fietsers last hebben.
Een van de vele uitwassen van zoveel mogelijk mensen op zo weinig mogelijk ruimte onderbrengen...
 
Ik vind het verbieden zo'n onzin. Vooropgesteld dat ik er zelf geen heb maar wat egoisme.

Motoren ook maar verbieden? Die houden zich vaak genoeg ook niet aan de regels. Rijden ook te hard en hoeven daarvoor geen eens opgevoerd te worden.

Beetje ikke ikke ikke mentaliteit lees ik bij sommige.
 
Ze kunnen amsterdam beter omtoveren in een groot openlucht museum, de infrastructuur voldoet niet meer aan de eisen van deze tijd.
IJsselmeer droogleggen naast Almere en daar Amsterdam2 aanleggen.
 
Ze kunnen amsterdam beter omtoveren in een groot openlucht museum, de infrastructuur voldoet niet meer aan de eisen van deze tijd.
IJsselmeer droogleggen naast Almere en daar Amsterdam2 aanleggen.

Dat is dus het probleem en niet zo zeer de bromscooters, auto's, fietsers etc.
 
Verbieden die kak-apparaatjes.
Het kan gewoon niet in Amsterdam.
Ik kan tegenwoordig nog geen 500 meter fietsen, met mijn twee kinderen bij me op de fiets, of er zit weer een agressieve mongool op een snorfiets me van de weg te drukken.
Je kan met de huidige infrastructuur niet voor alle machines een oplossing vinden. Of je gaat fietsen, of je gaat met je motor/auto/45 kmu brommer op de weg.
Alleen omdat mensen hun haartjes in model willen houden moeten honderdduizenden fietsers last hebben.

ah, dus jij hebt ergens last van, dus moet het maar verboden worden?

Draai het eens om, die snorscooters hebben last van jou en je kids op de fiets. Zullen we de fietsen maar niet verbieden dan, is het "probleem ook opgelost". Ik bedoel; mensen op fietsen zijn toch ook gewoon maar te krenterig om een snorscootertje te kopen?

Leven en laten leven mensen !
 
Laatst bewerkt:
Of ze moeten op het fietspad rijden aan 25 km/u met snelheidscontroles en flitsbare nummerplaat (zoals er komt in BE) of ze moeten op de weg rijden aan 50 tot 70 km/u met dezelfde flitsbare nummerplaat, met controles op "niet op fietspad" rijden

Nu zie ik regelmatig van die brommertjes/snorfietsen op en van het fietspad rijden, uiteraard zonder omkijken.
 
Ze kunnen amsterdam beter omtoveren in een groot openlucht museum, de infrastructuur voldoet niet meer aan de eisen van deze tijd.
IJsselmeer droogleggen naast Almere en daar Amsterdam2 aanleggen.

Of auto's nu eens echt consequent uit de binnenstad weren, een beleid wat al tientallen jaren nogal halfslachtig gevolgd wordt. Maar nu men massaal overstapt naar een alternatief voor de auto is het huiliehuilie dat er zo veel snorscooters zijn.
Ja duh, als er zoveel duizend mensen zichzelf willen vervoeren, heb je een vervoersbehoefte van zoveel duizend mensen. Een scooter-verbod of het opofferen van een paar snorfietsbestuurders gaat deze behoefte echt niet serieus veranderen...

Stop nu toch eens met deze wie-krijgt-nu-de-schuld loterij en maak een beleid waarin men vooruit kijkt. Bijvoorbeeld: Maak voorzieningen zodat Amsterdammers een klein voertuig kunnen gebruiken. Voertuigen zoals de segway, de elektrische fiets, snor of bromscooter, gewone fiets, rollator, rolstoel en eventueel elektrische vrachtwagentjes voor de loodgieter en Appie Heijn.


Dit zwabberende beleid zorgt er alleen maar voor dat steeds een andere groep mensen "de zwarte piet toebedeeld krijgt" en creëert nieuwe problemen in plaats van problemen oplossen.
 
Laatst bewerkt:
Verbieden die kak-apparaatjes.
Het kan gewoon niet in Amsterdam.
Ik kan tegenwoordig nog geen 500 meter fietsen, met mijn twee kinderen bij me op de fiets, of er zit weer een agressieve mongool op een snorfiets me van de weg te drukken.
Je kan met de huidige infrastructuur niet voor alle machines een oplossing vinden. Of je gaat fietsen, of je gaat met je motor/auto/45 kmu brommer op de weg.
Alleen omdat mensen hun haartjes in model willen houden moeten honderdduizenden fietsers last hebben.

Met de motor mag binnenkort ook niet meer, en verder lees ik alleen maar zeikargumenten.
Tijd om te verhuizen met je kinderen.....
 
Of auto's nu eens echt consequent uit de binnenstad weren,

Ben ik vlak voor. Maar de P+R hier in de straat hebben ze opgeheven. Als ze P+R goedkoper maken, en er daar meer van maken, en de trams rijden vaak genoeg, dan kun je de stad verder dicht doen voor auto's.

Toen ik een poosje buiten Amsterdam woonde ging ik met de auto naar P+R, voor zes euro per dag inclusief tramkaartjes. Maar nu is de prijs verhoogd. P+R was wel steeds vol, mensen maken er wel gebruik van.
 
Dat het in de stad druk is met alle soorten van vervoer hoort bij de moderne stad. Ga maar eens kijken in de andere grote steden (Parijs, Londen, Rome, etc.), dan is Amsterdam slechts een dorp. Ook in andere steden is geen plek voor al het verkeer en racen de gemotoriseerde tweewielers dwars door al het verkeer. Het verschil: in NL rijden velen op de fiets en hebben we fietspaden.

Sinds een jaar of 10 zijn er nu naast de brommer er de snorfiets en elektrische fiets bijgekomen. De snorfiets is zo populair, omdat je geen helm op hoeft en hij gemakkelijk veel harder loopt dan 25km/u. Als die echt niet harder zou kunnen, zou die minder gekocht worden. Hetzelfde geldt voor de elektrische fietsen, waar oma zich dan niet zo hoeft in te spannen om toch 15/km/u te kunnen rijden, zijn er jongere mensen die gemakkelijk 40km/u halen op zo'n fiets.

De groep die vroeger als idioten op de brommer reed, die heb je nu op de snor. Niets nieuws alleen het verkeer is veel drukker. Welke regels je ook maakt, als je niet effectief handhaaft, dan blijft het chaos. Dat geld voor fietsers die door rood rijden en voor snorfietsen die niet van de weg worden gehaald als ze harder kunnen dan toegestaan. En hoe dan ook het verkeer in de stad blijft gevaarlijk, omdat het druk is en er een grote diversiteit is aan vervoersmiddelen.
 
What the neuq :? Passen we de regeltjes een beetje aan en laat een ander het maar controleren. Heet dit niet afschuiven?? |(


helmplicht vind ik zo gek nog niet 8-)

Helmplicht zou ook voor fietsers moeten gelden! 30% van alle letsels met fietsers zijn hoofdletsels waarbij er een hoop hersentrauma's bijzijn. Ik werk oa voor een revalidatiecentrum in België gespecialiseerd in niet aangeboren hersenafwijkingen.

draag een helm!
 
Totaal onzinnig!

1. Een scooter die met 25 km/h op de rijbaan rijdt zorgt ervoor dat de gefrustreerde automobilist erachter rare capriolen uit gaat halen om er voorbij te komen. Met alle daarbij behorende consequenties van dien.
2. Iemand die een snorscooter koopt doet dat vaak met de beweegreden geen helm te willen dragen. Ik vraag mij af wie er van de snorscootersrijders een helm gaat aanschaffen om niet meer op het fietspad te rijden? Dan koop je toch een "gewone" brommer?
3. Een gemeente die gaat bepalen wat de meest veilige optie is, net zoals de voorrangskwestie bij rotondes, is toch totale waanzin. Daar zouden toch gewoon landelijke standaarden in zijn? Eenheid is duidelijkheid lijkt mij. Zelfde als met die verschillende snelheden. Gek van te worden, gewoon overal 120 en bij wegwerkzaamheden 80 punt.

De steeds uitbreidende bureaucratie begint langzamerhand zo warrig te worden dat het zijn eigen doel voorbij streeft en dat is in bovenstaand geval veiligheid. Het lijkt wel of iedere gemeentelijke ambtenaar als doelstelling krijgt toegewezen om alles zo ingewikkeld en overdreven mogelijk te maken. Hetgeen inherent staat aan het behouden van hun eigen baan.
Eigenlijk geef ik met mijn laatste zin antwoord op deze kwestie. Als alles makkelijker en simpeler zou worden dan zijn er minder ambtenaren nodig.
Waarom....waarom heeft iedere gemeente een eigen ontworpen website (Voorbeeld Amsterdam heeft 350000 euro uitgegeven aan hun website) Waarom wordt er niet landelijk één partij ingehuurd die één format maakt. Idem voor het maken van een gemeente logo (kosten per gemeente tussen de 20.000 en 400.000 euro). Waarom is er een logo per gemeente nodig? Waarom!!! Het is toch geen commercieel bedrijf die "pakkend" moet zijn?

Regels, regels en nog eens regels. Ik wacht met smart op de "politiekeling" die als doelstelling krijgt het gemeentelijke apparaat tot een minimum te beperken. Die lui kunnen we dan beter inzetten als curbstone bij circuit Zandvoort, dan doen ze tenminste toch iets nuttigs en liggen ze niet in de weg...oh wacht
 
Hetzelfde geldt voor de elektrische fietsen, waar oma zich dan niet zo hoeft in te spannen om toch 15/km/u te kunnen rijden, zijn er jongere mensen die gemakkelijk 40km/u halen op zo'n fiets.
Trapondersteuning werkt tot zo'n 25 km/h (dat is ook de reden dat er geen aparte verzekering nodig is), daarboven zal je het helemaal zelf moeten doen (en heb je dus een onnodig zware fiets).


Ik snap het hele ge-eikel van de gemeente niet zo... Als ze geen snorfietsen op het fietspad willen toestaan, kan dat heel simpel door er een onverplicht fietspad van te maken:
G13-Onverplicht-fietspad.png

En het hele ge-eikel over een helm slaat dan ook meteen nergens op, want fietsers mogen bij een onverplicht fietspad ook gewoon de rijbaan op. Uit ervaring weet ik dat er vervolgens altijd bejaarden vanuit hun raampje gaan schreeuwen dat je op het fietspad moet gaan rijden... Er zijn altijd mensen die de regels niet kennen maar er wel een mening over hebben.
 
Bovag: De snorfiets op de rijbaan is een verplaatsing van het probleem
maar ook daar zullen ze voor veel irritatie en ergernis zorgen onder automobilisten. Een snorfiets kan maar 25 kilometer per uur, terwijl een auto daar 50 rijdt.
Nu de werkelijkheid: een snorfiets mag maar 25 km per uur kunnen rijden, terwijl de meerderheid veel harder rijdt. Brommertjes rijden ook altijd "zo hard als het ding gaat", het komt nooit bij de bestuurder op om zich aan de snelheidsbeperking te houden.
 
Top dat ze zich daar mee bezighouden in Den Haag. Ondertussen laat iedere 16/17 jarige een volwaardige auto omkeuren naar 45 km, zodat hij/zij zonder welk roze papiertje dan ook gewoon als volwaardige autobestuurder de weg op mag.
 
Terug
Bovenaan Onderaan