Amsterdam stalling of stoep?

Heb ik een tip voor je ik heb bij een zeilwinkel, 6 zeilringen in me hoes laten slaan, voor en achter een slot er doorheen, je kan bij mij niet eens de hoes een stukje optillen om te kijken wat er onder de hoes staat, kosten van 6 zeilringen 8 euro!
Zaten ringen in, gewoon omheen geknipt.
 
Dat zou ik in grote letters op me hoes schrijven O-)
Groot het kenteken erop schijnt nog wel te helpen.. is het in el geval geen zwerver meer die er met je hoes vandoor gaat, want dan krijgt ie geheid vragen van de politie..
 
Ik dnek dat ik hem maar buiten zet, ik woon aan een doorgaande weg met redelijk veel verkeer.
Het is inderdaad zo dat ik binnen 4 jaar weer dezelfde motor bij elkaar heb gespaard. Dank je wel voor de tips over de hoes. Ik ga er groot mijn postcode en nummerbord op kalken. Die zeilringen is zeker het overwegen waard. Die tien minuten lopen scheelt wel voor mij omdat ik elke dag hem wil gebruiken om naar hilversum op en neer te gaan. Ik wacht het wel af, als ik een naar gevoel ervan krijg stal ik hem als nog wel. Ik vroeg mij af of een regenpijp vast genoeg is. Zijn motorsloten van de lidl goed of kan ik beter een duurdere kopen (abus ofzo)
bedankt van al jullie reacties!


Elk slot kunnen ze in een paar seconde doorslijpen, lidl slot zal ik er aan hangen voor er bij(heb ik ook) en daarnaast nog een art gekeurd slot nemen, een beugelslot doen ze het langst over om er af te halen, investeren in goede sloten is wel nuttig, bedenk ook dat er ook motoren worden gestolen voor overvallen te doen enzo, dus het is niet zo dat ze alleen maar de "dikke"motoren pakken, maar ook de motoren die makkelijk te stelen zijn(lees die alleen vast staan aan een lidl slot van 8 euro)
 
Ik heb 'm ook buiten staan in De Baarsjes, naast een veel duurdere motor aan een lantarenpaal. Voordeel van die lantarenpaal is ook dat 'ie baadt in het licht. Verder hoes erover en alarm aan (lijkt me ook moeilijk om de hoes te jatten als het alarm aanstaat).

Alleen lastig als het hard waait: ik wil de buurt niet opzadelen met het geluid van een jankend alarm bij iedere windvlaag.
 
Ik dnek dat ik hem maar buiten zet, ik woon aan een doorgaande weg met redelijk veel verkeer.
Het is inderdaad zo dat ik binnen 4 jaar weer dezelfde motor bij elkaar heb gespaard. Dank je wel voor de tips over de hoes. Ik ga er groot mijn postcode en nummerbord op kalken. Die zeilringen is zeker het overwegen waard. Die tien minuten lopen scheelt wel voor mij omdat ik elke dag hem wil gebruiken om naar hilversum op en neer te gaan. Ik wacht het wel af, als ik een naar gevoel ervan krijg stal ik hem als nog wel. Ik vroeg mij af of een regenpijp vast genoeg is. Zijn motorsloten van de lidl goed of kan ik beter een duurdere kopen (abus ofzo)
bedankt van al jullie reacties!


Abus :X Geen goede ervaringen mee...
 
Mijn garage kost €80 euro per maand. Voor 30 euro wist ik het wel.
Vernieling, roestvorming, honden die tegen je hoes aan pissen, diefstal.

In een stalling is de kans op al die dingen kleiner.

Het is maar wat je er voor over hebt. :Y

Ik heb nog een stallingsplek in de aanbieding voor dat bedrag :+
 
Ik dnek dat ik hem maar buiten zet, ik woon aan een doorgaande weg met redelijk veel verkeer.
Het is inderdaad zo dat ik binnen 4 jaar weer dezelfde motor bij elkaar heb gespaard. Dank je wel voor de tips over de hoes. Ik ga er groot mijn postcode en nummerbord op kalken. Die zeilringen is zeker het overwegen waard. Die tien minuten lopen scheelt wel voor mij omdat ik elke dag hem wil gebruiken om naar hilversum op en neer te gaan. Ik wacht het wel af, als ik een naar gevoel ervan krijg stal ik hem als nog wel. Ik vroeg mij af of een regenpijp vast genoeg is. Zijn motorsloten van de lidl goed of kan ik beter een duurdere kopen (abus ofzo)
bedankt van al jullie reacties!

Als je m toch echt elke dag wilt gebruiken in stalling of zelfs een hoes minder t overwegen waard. Je krijgt immers toch te maken met regen, vuil, pekel enz. Dan is het een kwestie van met enige regelmaat schoonmaken.
Gebruik m zelf 2/3 per week en heb er ook nog geen hoes omzitten... Zou wel iets meer dan een regenpijp gebruiken om m aan vast tezetten :Y
 
Ik vroeg mij af of een regenpijp vast genoeg is. Zijn motorsloten van de lidl goed of kan ik beter een duurdere kopen (abus ofzo)
bedankt van al jullie reacties!


Wat denk je zelf :z .Trek eens keihard aan een regenpijp,ik ben bang dat hij los komt dus deze actie lijkt me niet echt handig. :W
En een slot van de lidl,daar heb ik geen ervaring mee maar geef dan wat meer geld uit aan een goed en degelijk slot je maakt het het dievengilde in ieder geval dan niet makkelijk om hem te jatten.

Succes.
 
Wat denk je zelf :z .Trek eens keihard aan een regenpijp,ik ben bang dat hij los komt dus deze actie lijkt me niet echt handig. :W
En een slot van de lidl,daar heb ik geen ervaring mee maar geef dan wat meer geld uit aan een goed en degelijk slot je maakt het het dievengilde in ieder geval dan niet makkelijk om hem te jatten.

Succes.

Je maakt het ze niet makkelijker, maar hou je ze tegen? Persoonlijk zou ik geen regenpijp meenemen, maar gewoon een betonschaartje van een paar tientjes kopen en je slotje doorknippen..

 
De gemeente is er mee bezig om het te gaan verbieden om motoren op de stoep te stallen, dus parkeer plek of garage/ tuin wen d'r maar vast aan :r
 
Heb ik een tip voor je ik heb bij een zeilwinkel, 6 zeilringen in me hoes laten slaan, voor en achter een slot er doorheen, je kan bij mij niet eens de hoes een stukje optillen om te kijken wat er onder de hoes staat, kosten van 6 zeilringen 8 euro!
Eens met Grandia. Bij ons is ook een hoes gejat, zeilringen en slotje incluis. Die hoes hebben ze moeten vernielen om mee te kunnen nemen.

Motar, heb je een mooie bling bling racert? Dan heb ik geen advies voor je. Heb je een oud fietsje, dan kan 'ie op straat overleven. Zet 'm van de weg af zodat hij niet met 3 man op te tillen en in te laden is. Zet 'm waar altijd mensen langs komen, vooral ook 's nachts. En zet 'm vast met een goed schijfremslot oid. Zet 'm onder een lantaarnpaal.

Mijn straat staat vol motoren (meest van een wat ouder type, sommige rijp voor 't Zielig-hoopje-topic) en voor zover ik weet is er nog geen gejat. Benzineleiding loshalen of knopjes omzetten is 't ergste wat er gebeurd is. En die hoes.
Oja, ons woont in Amsterdam. :Y
 
Laatst bewerkt:
Je maakt het ze niet makkelijker, maar hou je ze tegen? Persoonlijk zou ik geen regenpijp meenemen, maar gewoon een betonschaartje van een paar tientjes kopen en je slotje doorknippen..



Die regenpijp was bedoeld om de motor aan vast te zetten, niet om m te jatten...
 
Mijn brommer staat al twee jaar aan een boom voor de deur (zonder zeil :X) en ik bereid me er al twee jaar op voor dat hij op een dag weg is. Maar tot nu toe gaat het goed.. Stallig is leuk, maar niet voor dagelijks vervoer.

Mijn advies:

Onder een lantaarnpaal
Aan een drukke(re) weg
Dikke ketting aan iets vastzetten. (hoe vaak ik niet een motor los met een ketting door het wiel op de stoep zie staan |( )
Onder een zeil.

En een motor van 1500 euro is over het algemeen niet zo interessant voor de handel, dus zou je je alleen zorgen hoeven maken over joyriding, en die kun je redelijk voorkomen door het bovenstaande.
 
Mijn motoren staan in het centrum van leeuwarden. 1 overleeft zelfs als een half jaar met alleen het stuurslot, de ander staat aan een ketting. Beide zijn budget-bikes en samen rond de 2000 euro waard.
Criminaliteit en vandalisme hier in de straat is hoog. Als de plaatselijke FC Cambuur heeft verloren, zie ik een spoor van bekraste autos en loshangende spiegels in de straat.

Echter blijven ze blijkbaar van motoren af! Ik snap er niets van. Ik had eerst mijn motor in de garage van een kennis staan, maar toen was mijn buurjongen zo dapper om zijn GSX buiten te zetten. Dit ging een paar maanden lang goed, dus toen besloot ik mijn CBtje ook maar voor de deur te zetten.
Er is wel een tijd geweest dat mijn bezinekraantje steenvast dichtgedraaid werd en de dodemansknop omgezet. Waarschijnlijk een lolbroek die hoopt dat ik de ANWB ervoor bel.
 
Dikke ketting aan iets vastzetten. (hoe vaak ik niet een motor los met een ketting door het wiel op de stoep zie staan)
Niet helemaal mee eens. Je voorkomt dat 2 gasten de motor aan het stuur optillen, het park oid inrijden en daar rustig ongezien het schijfslot voor eraf halen of 'm in een busje tillen. Moet je dat kettingslot wel door het achterwiel leggen natuurlijk.

Mijn 1900 euro-motor staat met regelmaat zonder slot. Dat zou ik met een duurdere / populairdere motor niet doen.
Overigens hebben we 2x van buren gehoord dat ze vage types bij onze motoren hebben weggejaagd (door te tikken op de ramen, hoe hollandsch). Waakse buren hebben helpt dus ook.
 
Vaak zijn dat soort types alleen maar nieuwsgierig.

Ik werd een keer wakker van luide stemmen voor het raam. Ik moet dan altijd even naar buiten kijken. Bleek dat er een man op mn CBtje ging zitten met zn dronken kop en een vriend van hem fotos liet maken _O-
 
Vaak zijn dat soort types alleen maar nieuwsgierig.

Ik werd een keer wakker van luide stemmen voor het raam. Ik moet dan altijd even naar buiten kijken. Bleek dat er een man op mn CBtje ging zitten met zn dronken kop en een vriend van hem fotos liet maken _O-
Niet als ze een betonschaar onder de jas hebben. ;)
 
licht er ook aan of je hem elke dag gebruikt of niet

dan is het wel lastig als je eerst 10 min moet lopen en dan pas weg kan op de motor

als je een mooit weer rijder bent zou ik zeggen stalling (staat ie in de winter ook lekker droog (en vocht vrij) maar ook daar geld zet je hem weg dan wel ff slot er om en evt hoes met vocht vreter er onder puur voor het behoud van je beestje

buiten (zou ik ) gewoon een anker regelen voor in de grond af aan de muur en dan lekker onder goede hoes met goed slot weg zetten

mja licht aan het gebruik van de machine
 
Vergeet niet je hoes vast te zetten. Mijn motoren hebben ze altijd laten staan, maar er zijn al 2 hoezen verdwenen (die overigens met een hangslot vastzaten, gewoon losgeknipt :X ).

Zelfs hoezen zijn niet veilig?? :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan