Amsterdam stalling of stoep?

motar

MF'er
20 okt 2009
37
0
Hoi,

Ik ben redelijk nieuw in de hele 'motorwereld'.
Heb net een motortje gekocht en ben erg aan het twijfelen of ik hem in een stalling à dertig euro en 10 min lopen zet of voor mijn huis. Het is niet de duurste motor (1500). Ik heb een remschijfslot en een kettingslot en motorhoes. Ik zou graag wat raad van jullie willen. Ik heb niet veel geld te besteden. Is het een erg groot risico om je motor in Amsterdam buiten neer te zetten? Wordt er erg veel gejat? Ik woon bij het westerpark in de buurt.
 
Hoi,

Ik ben redelijk nieuw in de hele 'motorwereld'.
Heb net een motortje gekocht en ben erg aan het twijfelen of ik hem in een stalling à dertig euro en 10 min lopen zet of voor mijn huis. Het is niet de duurste motor (1500). Ik heb een remschijfslot en een kettingslot en motorhoes. Ik zou graag wat raad van jullie willen. Ik heb niet veel geld te besteden. Is het een erg groot risico om je motor in Amsterdam buiten neer te zetten? Wordt er erg veel gejat? Ik woon bij het westerpark in de buurt.
Er zijn hier meerdere mensen die hun motor bij westerpark in de buurt op de stoep hebben staan. Ideaal is het natuurlijk niet maar zolang je hem goed vastzet moet het kunnen.
 
De laatste tijd wordt overal veel gejat, maar in A'dam heb je wel wat meer kans.
In een stalling is natuurlijk wat veiliger, maar dan moet je je wel afvragen of het je geld waard is, hangt af van de kosten en de motor natuurlijk.
Wat voor motor is het?
 
Aan de muur door het achterwiel en een hoes, dan zit je redelijk veilig.

Ik woon ook in amsterdam en die van mij kost 9000,- en staat ook zo vast.
 
Het is een gpz 500s uit 95 hij ziet er nog wel prima uit. Stalling is 30 euro per maand maar voor een jaar stalling kan ik 3 jaar verzekering afsluiten. Ik kan hem niet verzekeren tegen diefstal en dit is een motor van 1500 euro ook niet waard denk ik. Mijn buurman heeft zijn bmw (12.000e) ook op de stoep staan. Is de kans op vernieling groot?
 
Die van mij staat ook gewoon buiten op de stoep, ook jarenlang midden in de pijp gewoond en daar ook nooit problemen gehad. Heb wel stalling ruimte gehuurd toen ik een nieuwe brommer kocht maar ook nu staat ie gewoon voor de deur. |( Wel ergens aan vast leggen of iets van een alarm want schijfremslot alleen helpt niet veel...
 
Mijn garage kost €80 euro per maand. Voor 30 euro wist ik het wel.
Vernieling, roestvorming, honden die tegen je hoes aan pissen, diefstal.

In een stalling is de kans op al die dingen kleiner.

Het is maar wat je er voor over hebt. :Y
 
Vergeet niet je hoes vast te zetten. Mijn motoren hebben ze altijd laten staan, maar er zijn al 2 hoezen verdwenen (die overigens met een hangslot vastzaten, gewoon losgeknipt :X ).
 
Laatst bewerkt:
Vindt het er ook vanaf hangen hoe dichtbij/ver de stalling voor je is.
 
Aan de muur door het achterwiel en een hoes, dan zit je redelijk veilig.

Ik woon ook in amsterdam en die van mij kost 9000,- en staat ook zo vast.
[slappehumormudusaan]Maar jij heb een MP3 en wie wil die nou[slappehumormodusuit] :+

De mijnes staat ook buiten met een Abus Detecto 8000, Abus Grondanker, in 40 kg beton gemonteerd, met een Abus Granit Victory X-Plus 68 + 12 KS 120 Loop eraan vast. Hoes erover heen met een staalkabeltje, met lusjes voor een hangslotje, door de ringen van de hoes. Me eerste hoes is wel een keer gejat maar ik ben allang blij dat ze, wat eronder stond, hebben laten staan.
Veel meer kan je toch niet doen.
 
Let er op als je hem buiten zet, dat je ook je hoes vastzet... ik ben er in 1 jaar 3 kwijtgeraakt (2 gejat en 1 stuk door storm), en als je je bedenkt dat zo'n ding ook 45 euro kost, dan heb je je stalling er al bijna uit...

Woon zelf niet in Amsterdam, maar ook mijn motor staat 10 min rijden van mijn huis in een stalling.. liever dat, dan op een kwaaie dag wakker worden en constateren dat hij er niet meer staat -O-


:X zie nu dat ik met mijn opmerking al mosterd ben... had niet alles gelezen.
 
Laatst bewerkt:
En zo veel scheelt het niet hoor ,in de tijd dat ik nog in amsterdam woonde stonden onze rijwielen ook in een stalling .
Ok de motoren in de familie zijn nooit gejat , maar 3 brommers en 6 fietsen verdwenen uit de stalling vind ik genoeg .(erbuiten natuurlijk ook wel een paar kwijtgeraakt )
 
Als ik een huis zou kopen zou ik toch wel de eis hebben dat de motoren op z'n minst bij mij binnen kan staan. Maar ja, als je in A'dam wilt wonen, moet je soms wat inleveren hè. Ikzelf zou er persoonlijk nog niet dood gevonden willen worden :)
 
ach, in Nijmegen zijn er net 2 motoren uit een stalling gejat, dus echt veilig staan ze nergens
 
Het is een gpz 500s uit 95 hij ziet er nog wel prima uit. Stalling is 30 euro per maand maar voor een jaar stalling kan ik 3 jaar verzekering afsluiten. Ik kan hem niet verzekeren tegen diefstal en dit is een motor van 1500 euro ook niet waard denk ik. Mijn buurman heeft zijn bmw (12.000e) ook op de stoep staan. Is de kans op vernieling groot?


Dat zou ik in grote letters op me hoes schrijven O-)
 
Mijn brommer staat lekker voor m'n raam op de stoep in de baarsjes.
Wel al iemand tegen het knipperlicht gelopen maar dat is alles.
Nou is een kawasaki GT 550 uit 94 ook niet zo heel boeiend :D
 
Ik heb mijn motor ook altijd buiten staan in Amsterdam oost. Er is al een keer een poging gedaan om te jatten, maar daar maakten ze zoveel lawaai bij dat de hele buurt wakker werd en er zich mee ging bemoeien. Toch nog sociale controle in A'dam...
Voor die 360 euro per jaar spaar jij in vier jaar weer een andere motor bij elkaar. Keuze lijkt me dan niet moeilijk..
De tip over de motorhoes kan ik alleen maar bevestigen. Het schijnt te helpen als je met koeieletters je postcode en kenteken op de hoes schildert...
Zorg ook dat je sloten niet op de grond kunnen komen te liggen. Als een slot op de grond ligt is het veel makkelijker hem met grof geweld (erop beuken met een putdeksel in mijn geval) kapot te krigen.
 
Laatst bewerkt:
Het ligt eraan hoe veel je aan je motor gehecht bent, ik heb ook een oud beestje uit 1995, maar die staat ook voor 47,50 binnen gestald op 10 minuten stevig doorlopen van me huis, voordeel van binnestallen is wel dat je op mijn motor nog nergens roest kan vinden, je motor takeld gewoon minder snel af...

Vandalisme is ook een goede reden voor het binnenstallen, auto kan hier ook niet buiten blijven staan zonder helemaal bekrast te worden dus die staat ook in een garage hier in de buurt, kost een hoop geld dat klote volk die zijn handen niet thuis kan houden :r


Vergeet niet je hoes vast te zetten. Mijn motoren hebben ze altijd laten staan, maar er zijn al 2 hoezen verdwenen (die overigens met een hangslot vastzaten, gewoon losgeknipt :X ).

Heb ik een tip voor je ik heb bij een zeilwinkel, 6 zeilringen in me hoes laten slaan, voor en achter een slot er doorheen, je kan bij mij niet eens de hoes een stukje optillen om te kijken wat er onder de hoes staat, kosten van 6 zeilringen 8 euro!
 
Ach en anders wordt die wel voor je weggehaald en ergens gestald. Niet geheel vrijwillig maar goed details......
 
ik woon zelf ook in het centrum van Amsterdam, en heb mijn motor zelf binnen staan.

Ik had hem pas bij een vriend voor de deur staan, en toen is hij omgereden door een auto die achteruit inparkeerde en de stoep op stak tegen mn motor aan, waardoor hij omviel.

Wijze les: als je hem buiten zet, doe het op een plek waar er niet makkelijk een auto tegenaan rijdt..

edit: in jouw geval zou ik hem gewoon buiten zetten, goed vast aan een paal oid. en zorg dat ie enig sinds in het zicht staat, zodat men hem minder snel zal durven te stelen.
 
Laatst bewerkt:
Ik dnek dat ik hem maar buiten zet, ik woon aan een doorgaande weg met redelijk veel verkeer.
Het is inderdaad zo dat ik binnen 4 jaar weer dezelfde motor bij elkaar heb gespaard. Dank je wel voor de tips over de hoes. Ik ga er groot mijn postcode en nummerbord op kalken. Die zeilringen is zeker het overwegen waard. Die tien minuten lopen scheelt wel voor mij omdat ik elke dag hem wil gebruiken om naar hilversum op en neer te gaan. Ik wacht het wel af, als ik een naar gevoel ervan krijg stal ik hem als nog wel. Ik vroeg mij af of een regenpijp vast genoeg is. Zijn motorsloten van de lidl goed of kan ik beter een duurdere kopen (abus ofzo)
bedankt van al jullie reacties!
 
Terug
Bovenaan Onderaan