Amsterdam wil voertuigen illegale autoracers afpak

zut

MF veteraan
11 jun 2001
2.160
0
Achterhoek
Lijkt me vreemd dat ze \"zomaar\" je auto kunnen afpakken :?
En wat doen ze als je op de motor gaat racen :?

Amsterdam wil voertuigen illegale autoracers afpakken

Uitgegeven: 10-2-2002 16:10

AMSTERDAM - De Amsterdamse politie gaat bij toekomstige illegale autoraces de auto\'s in beslag nemen. Hiertoe is besloten nadat een groep autoracers in de nacht van zaterdag op zondag in het westelijk havengebied in Amsterdam wilde samenkomen.

De autoracers verzamelden zich zaterdagavond in Amsterdam. Ze reden onder meer door de Coentunnel waar zij enige tijd stilhielden voor het zogeheten spinnen van de banden. Daarna reden ze over de ringweg A10.

Volgens een politiewoordvoerder maakten ze zich hierbij schuldig aan verschillende verkeersovertredingen. \"Te hard rijden, te zacht rijden en het afsnijden van medeweggebruikers\", aldus de politiewoordvoerder.

Een deel van de groep ging daarna richting het westelijk havengebied. Een kordon van de mobiele eenheid voorkwam dat het tot een illegale autorace kwam. De politie deelde verschillende bekeuringen uit en nam een niet verzekerde auto in beslag.
 
Heheh, boete voor te zacht rijden.. wanneer hebben ze die uitgevonden?
Mogen ze op snelwegen ook wel eens controle naar doen dan
 
die boete bestaat al heel lang


Dus als je een illegale autoracer bent haal jeje kenteken eraf en als de politie komt ga je illegaal tegen hun racen })
 
Ik vond het al zo druk met zwaantjes vannacht op de A10, ben ook maar wat langzamer gaan rijden. Weer niet goed :)
 
goed idee voor heel nederland, iedereen die te hard, te zacht ,niet ,of wil rijden gewoon de auto afpakken en dumpen in de noorzee, heb ik met mijn zijspan ook eindelijk de ruimte
 
ze zijn helemaal losgeslagen in nederland die blauwpakken :j

hoewel als het bij auto\'s blijft = het wel minder erg :)
 
Lijkt me vreemd dat ze \"zomaar\" je auto kunnen afpakken :?
En wat doen ze als je op de motor gaat racen :?
Wat denk je zelf? |(
Die pakken ze dan ook af. (Je heb ook kans dat ze meteen ook je rijbewijs in beslag nemen)
 
Laatst bewerkt:
Vraag me af of ze zomaar de auto's in beslag kunnen nemen. Volgens mij is dat gewoon gelul. Volgens mij kunnen ze dat alleen als ze op heterdaad met die snelheid betrapt zijn. Dus :j .
 
Natuurlijk is het allemaal grootpraat, ze kunnen het niet tegenhouden en proberen op alle manieren mensen te ontmoedigen.

Ze zullen best wel eens een auto in beslag nemen, maar je leest nooit dat de eigenaar hem binnen een paar dagen weer gewoon voor de deur heeft staan. Of ze nemen een auto in beslag die niet in orde is of zo.
Maar voor het grootste gedeelte is het bangmakerij.
Op de PPP proberen ze het ook steeds weer.
Sukkels
 
hier in de buurt worden regelmatig illegale sprints gehouden ook met motoren ( 's zomers)
maar op de snelweg racen is hier naar mijn weten nog niet gebeurt en over dat in beslag nemen van auto's ; als ze het niet meer aan kunnen dreigen die zeikerts daar toch altijd mee ?

Het enige wat wij hier op de snelweg doen is zo hard en ver mogenlijk op ons achterwiel rijden hmmm dan zijn ze pas echt geirriteerd als je met 175km/u langs een flits auto een wheely maakt en dat ze je plaat niet kunnen flitsen omdat die naar de grond wijst GNA GNA das pas humor :+
 
Das wel heel erg bizar. Maar is dit fictie of een feit? Want het lijkt mij wel heel erg link; een auto'tje is zo geregeld en inbeslagname ook...

Maar als je geflitst wordt heb je wel een mooie (en helaas erg dure) foto voor aan de muur. })
 
Op Zondag 10 februari 2002 19:00 schreef Skoezie het volgende:

[Ze reden onder meer door de Coentunnel waar zij enige tijd stilhielden voor het zogeheten spinnen van de banden.]

Is wel weer erg braaf verwoord

Was wel leuk!! (ach je moet wat op je zaterdag avond ;) )
 
automobilisten weten ook niet wat ze willen....

maandagochtend klagen over de file en dan zaterdag zelf één creëren ...

verslag gezien op AT5... stelletje primaten...

"skaters hebben een skatebaan, wij willen kunnen racen".. en dat roepen 20km van zandvoort vandaan
 
Heheh, boete voor te zacht rijden.. wanneer hebben ze die uitgevonden?
Mogen ze op snelwegen ook wel eens controle naar doen dan
(er geld in NL op de snelweg een minimum snelheid van 70 km/h - in Duitsland 40 km/h, mits de weg vrij is - dus geen file etc. of anders aan gegeven)

als ze daar nou 'ns wat vaker op controleerden.
(krijg ik ook ten minste eens een bon :r )
 
Grote verschil lijkt me dat het bij die illegale autoraces zwart ziet van de mensen. Dat is dan gewoon een illegaal georganiseerd evenement.
Met de motor rijd je gewoon vrij snel van A naar B met een man of vijf. Is weinig aan georganiseerd.
 
automobilisten weten ook niet wat ze willen....

maandagochtend klagen over de file en dan zaterdag zelf één creëren ...

verslag gezien op AT5... stelletje primaten...

"skaters hebben een skatebaan, wij willen kunnen racen".. en dat roepen 20km van zandvoort vandaan

Is de mode tegenwoordig, zag laatst ook iets op tv over een paar gasten die de buurt aan het slopen waren omdat er geen speel/thuishonk voor hun was.

Waar slaat dat toch op ? De boel gaan slopen omdat je niet krijgt wat je wilt van de gemeente ? Zal lekker worden met al die woningzoekenden, gaan ook maar alles slopen omdat het droomhuisje er maar niet komt. Ben zelf ook geen engel maar dat gezeik dat je een eigen plaats moet hebben binnen je gemeente :? Die wil een honk, die wil housetent, die wil gebruikersplek, die wil racebaan etc. etc.

Als je wilt racen ga je maar naar een circuit of zo iets dergelijks (of doe het niet zo massaal }) )
 
Is de mode tegenwoordig, zag laatst ook iets op tv over een paar gasten die de buurt aan het slopen waren omdat er geen speel/thuishonk voor hun was.

Waar slaat dat toch op ? De boel gaan slopen omdat je niet krijgt wat je wilt van de gemeente ? Zal lekker worden met al die woningzoekenden, gaan ook maar alles slopen omdat het droomhuisje er maar niet komt. Ben zelf ook geen engel maar dat gezeik dat je een eigen plaats moet hebben binnen je gemeente :? Die wil een honk, die wil housetent, die wil gebruikersplek, die wil racebaan etc. etc.

Als je wilt racen ga je maar naar een circuit of zo iets dergelijks (of doe het niet zo massaal }) )
Mee eens. Ik geef de politie groot gelijk. Je zal net in die tunnel rijden en niet kunnen uitwijken voor iemand die daar zonodig een burn-out moet maken. |(

Leef je dan ergens op een verlaten industrieterrein uit of zo. :)
 
Laatst bewerkt:
Mag ik als fervent bijrijder in bovenstaand evenement even een duit in eigen zakje plaatsen.......?

Ik vind sommige meningen niet echt goed doordacht want de races vinden plaats op lokaties waar in geen velden of wegen bewoonde wereld te bekennen is, dus niet zoals ergens in dit topic zomaar wordt aangenomen op de snelweg, maar op een industrieterrein langs het noordzeekanaal in (voormalig) Ruigoord bijvoorbeeld.

Verders is die langzaamaan actie bedoelt om de aandacht te krijgen voor dit probleem, sta als politie zijnde verdorie gewoon oogluikend toe dat er geraced mag worden op die stomme 500 meter die er gevraagd wordt, want meer is er niet voor nodig.

Verders iedereen die "circuit Zandvoort op 25Km" lopen te roepen, weet je wat dat kost, een dagje Zandvoort afhuren, ik geloof dat je begint te praten over bedragen als 20 a 25K !!

In amerika zijn er op diverse lokaties kartmijl races (400 Mtr) .
Dat kan hier toch ook wel gerealiseerd worden?
Nee maar Nederland staat stijf van de wetjes en regeltjes en beleidsvormers |( waardoor er eerst een 3jarige procedure gevoerd moet worden voordat je a als e uit mag spreken (om ff een stompzinnig voorbeeld te geven)

Voor nu stap ik weer ff van mijn preekstoel af :) , ik ben mijn stoom en ei kwijt....
 
Mee eens. Ik geef de politie groot gelijk. Je zal net in die tunnel rijden en niet kunnen uitwijken voor iemand die daar zonodig een burn-out moet maken. |(

Leef je dan ergens op een verlaten industrieterrein uit of zo. :)

Yuri, de eerste 60 auto's die achter de "burnout-auto's" reden behoorden ook tot de groep "protesteerders"......
 
Terug
Bovenaan Onderaan