Amtex remblokken Honda CB300f

jazzper23

Die hard MF'er
11 aug 2019
263
51
Hi,

Ik ben nu in Thailand en heb nieuwe remblokken nodig voor mijn Honda CB300f. Waar ik ben kan ik alleen Amtex remblokken kopen. Heeft iemand ervaring met remblokken van Amtex?

IMG_20191227_141842.jpg
 
Als er geen keus is, is de keuze snel gemaakt. :+

Ik kan 200km verder in Chiang Mai wel originele van Honda krijgen. Echter is het nu bijna oud en nieuw, dan is het erg druk in Chiang Mai en moeilijk om bv een betaalbare hotel kamer te regelen. 3 januari ga ik een langere tocht maken en dan moeten de remblokken echt vervangen zijn. Als deze goed zijn is dat veel makkelijker. Liever laat ik het hier doen.
 
Hoi, kan jij wellicht geen revieuws over die remblokken op Google vinden?
Of wellicht even langs een officiële Honda dealer daar rijden en daar om advies vragen.
Laatste wat je wilt is straks ijzer op ijzer rijden dus op voorhand wisselen van je remblokken is dan toch wel de beste optie lijkt me.
 
Ik heb ooit hele goedkope remblokken gemonteerd en die gingen ongeveer de helft mee dan betere exemplaren,maar dat was altijd nog 4000km,
dus zou niet bang zijn dat ze maar 1000km of zoiets meegaan.En zoals al aangegeven kan je voor die centen een reserve setje meenemen.
 
Ik heb ooit hele goedkope remblokken gemonteerd en die gingen ongeveer de helft mee dan betere exemplaren,maar dat was altijd nog 4000km,
dus zou niet bang zijn dat ze maar 1000km of zoiets meegaan.En zoals al aangegeven kan je voor die centen een reserve setje meenemen.
Kosten een drol, neem 2 setjes mee als je dat een veilig gevoel geeft.
 
Hoi, kan jij wellicht geen revieuws over die remblokken op Google vinden?
Of wellicht even langs een officiële Honda dealer daar rijden en daar om advies vragen.
Laatste wat je wilt is straks ijzer op ijzer rijden dus op voorhand wisselen van je remblokken is dan toch wel de beste optie lijkt me.

Hey,

Ik had gegoogled maar kon geen goede reviews vinden. De Honda dealer is een stuk hiervandaan. Ik heb een garage gevonden die (hopelijk originele) Honda remblokken heeft.

Misschien wat remblokken extra kopen als de levensduur niet geweten is ?
Hoeveel betaal je die daar omgerekend in Euro 's ?

De levensduur maakt mij wat minder uit het ging mij om de veiligheid. Zoals Guzziegek al schrijft, waren ze 120 THB, iets minder dan 4 euro. Waarschijnlijk inclusief montage. Ik heb uiteindelijk toch (hopelijk originele) gevonden voor en achter voor 1000 THB inclusief montage.

Ik heb ooit hele goedkope remblokken gemonteerd en die gingen ongeveer de helft mee dan betere exemplaren,maar dat was altijd nog 4000km,
dus zou niet bang zijn dat ze maar 1000km of zoiets meegaan.En zoals al aangegeven kan je voor die centen een reserve setje meenemen.

Thanks, het ging mij meer om de veiligheid.
 
Bedankt voor de hulp! Ik heb een garage gevonden waar ze claimden originele van Honda te hebben. Gisteren laten monteren. Helaas niet gelukt om ook meteen de remblokken te laten schoonmaken en smeren. Wellicht omdat ze geen tijd hadden maar ik spreek geen Thais en zij weinig Engels. Thuisgekomen kwam ik erachter dat de achterrem in ieder geval geen originele waren (stond Genius parts S&Y Motor Co. op ipv Genuine parts en Honda, zie eerste afbeelding). Vandaag teruggegaan en ze hebben er achter nieuwe opgezet die hopelijk wel origineel zijn.

Honda CB300f - brake pads fake.jpg
Honda CB300f - Brake pads back.jpg
 

Bijlagen

  • Honda CB300f - brake pads fake.jpg
    Honda CB300f - brake pads fake.jpg
    97 KB · Weergaven: 2
Terug
Bovenaan Onderaan