Ander kenteken op motor dan daadwerkelijke fiets

Hanneschzj

MF veteraan
16 jul 2007
5.244
2
Een maatje van mij wil een motor(CRF450) maar hier zit een kenteken van een CR250 op. B| Nu zie je dit heel vaak bij supermoto's/enduro's dat er een kenteken op zit wat er nu bij hoort.

Ik dacht dat het gedoogt werd, maar ik durf het niet met zekerheid te zeggen. En een vriend onverzekerd te laten rijden gaat me wat te ver. Te onverantwoord. O-)

Dus wie helpt mij uit de brand, en brengt duidelijkheid. O-)
 
kenteken hoort niet bij de motor
dus de motor die je wilt gebruiken is niet verzekert
kenteken hoort bij het frame met het juiste framenummer,
zoals op kenteken is vermeld
 
een setje slagcijffers en letters is hierbij een uitkomst...laten we niet roomser als de paus zijn,dit gebeurt i.d.d. veel.
 
Het gebeurt veel, maar gedoogd wordt het niet. Als je vriend gepakt wordt, krijgt hij geheid een boete.
 
Als ie gepakt word is hij echt zwaar het haasje en zal hij voor 99% zeker ook zijn motor kwijt zijn.

Mocht hij bij een aanrijding betrokken raken zal de verzekering op gaan spelen en de kosten op hem persoonlijk verhalen.
 
Een maatje van mij wil een motor(CRF450) maar hier zit een kenteken van een CR250 op. B| Nu zie je dit heel vaak bij supermoto's/enduro's dat er een kenteken op zit wat er nu bij hoort.

Kan zijn dat het een eerlijke fiets is... kan ook goed dat t een jatter is met opgeschroefd vals kenteken.
 
kameraad kocht laatst een enduro.
was een yamaha yzf 450, man had kenteken plaat van zijn yamaha r6 er op _O-
kameraad van mij heeft een alu plaatje gemaakt cijfers in ge graveert van zijn eigen kenteken die hij altijd gewoon houd als hij motor verkoopt. maar dit is ook een kenteken van een yamaha yz 250.
 
Laatst bewerkt:
ik vind het onverantwoord en zou het zeker niet aanraden,gewoon een orgineel kenteken en je hebt geen problemen.niet verzekerd rond gaan rijden is het stomste wat je kunt doen naar mijn mening en terecht dat hier een boete op staat of evt inbeslagname van de motor.
 
Als ie gepakt word is hij echt zwaar het haasje en zal hij voor 99% zeker ook zijn motor kwijt zijn.Mocht hij bij een aanrijding betrokken raken zal de verzekering op gaan spelen en de kosten op hem persoonlijk verhalen.

Inderdaad! En denk ook eens na als jij als eerlijk gekentekende endurorijder wordt aangereden door een onverzekerde nep-enduro? Wordt een lange en slepende zaak voor je centen terug te krijgen.

ik vind het onverantwoord en zou het zeker niet aanraden,gewoon een orgineel kenteken en je hebt geen problemen.niet verzekerd rond gaan rijden is het stomste wat je kunt doen naar mijn mening en terecht dat hier een boete op staat of evt inbeslagname van de motor.

Helemaal mee eens! Je kan nog beter met je pure crosser het bos in duiken, dat is ook een groot risico en een dikke boete, maar met een illegaal kenteken op je motor komt er nog meer bij kijken.
 
Yep, en je zou ze de kost moeten geven die op gejatte motoren zo rondrijden met een andere plaat..... maar ach, dat vinden we alleen erg als het onze eigen gejatte motor is he ??

Hypocriet om hier zo laconiek mee om te gaan.
 
Wou net zeggen, hoe kun je nu weten of het om een eerlijk fiets gaat of niet? En van wie is die plaat die er dan op zit? Rijd die nog? Dus bekeuringen komen lekker bij een ander?

Gewoon kenteken dat bij de motor hoort erop.
 
nee die laatste van jou is lekker steekhoudend...wil alleen maar aangeven dat er genoeg mensen zijn die hun EIGEN motorfiets zo omkatten om er mee in het bos te gaan rijden of iets dergelijks,heb het dus niet over gejatte motoren he.
dus zo als ik al zei zijn er genoeg die het op deze manier doen maar hier dus wijselijk hun mond houden om maar geen idioot commentaar te krijgen.
 
Wou net zeggen, hoe kun je nu weten of het om een eerlijk fiets gaat of niet? En van wie is die plaat die er dan op zit? Rijd die nog? Dus bekeuringen komen lekker bij een ander?

Gewoon kenteken dat bij de motor hoort erop.
:+ Wat een onzin post, er is heus niet zomaar een kentekenplaat op gefrot hoor. Gewoon een compleet kenteken en nummers overgeslagen wss. Daarbij, hoe weet je als je een kentekenloze crosser koopt of hij eerlijk is of niet?
 
zou er zelf geen lekker gevoel bij hebben...

Voor zover ik weet klopt m'n framenummer en het type.
Ik ga ook niet verder zoeken.

Wat een ander doet...moet diegene lekker zelf weten, zelf zou ik het framenummer en Cylinderinhoud/model graag kloppend op kenteken hebben.
Als het dan een kenteken van een andere motor is...ja ach.

Als ze echt kwaad willen kunnen ze je framenummer onderzoeken. en daar de echtheid van vaststellen....
daar heb ik alleen geen praktijkvoorbeelden van.
 
:+ Wat een onzin post, er is heus niet zomaar een kentekenplaat op gefrot hoor. Gewoon een compleet kenteken en nummers overgeslagen wss. Daarbij, hoe weet je als je een kentekenloze crosser koopt of hij eerlijk is of niet?
oppassen met wat je zegt hier want je hebt zo commentaar van een mod!! :Z
 
:+ Wat een onzin post, er is heus niet zomaar een kentekenplaat op gefrot hoor. Gewoon een compleet kenteken en nummers overgeslagen wss. Daarbij, hoe weet je als je een kentekenloze crosser koopt of hij eerlijk is of niet?

Geen onzin post... een mening. Ik zou het dus niet doen. Framenummers ergens zelf inslaan mag niet. Simpel, wil je ermee de weg op dan koop je een motor mét kenteken.
 
Een maatje van mij wil een motor(CRF450) maar hier zit een kenteken van een CR250 op. B| Nu zie je dit heel vaak bij supermoto's/enduro's dat er een kenteken op zit wat er nu bij hoort.

Ik dacht dat het gedoogt werd, maar ik durf het niet met zekerheid te zeggen. En een vriend onverzekerd te laten rijden gaat me wat te ver. Te onverantwoord. O-)

Dus wie helpt mij uit de brand, en brengt duidelijkheid. O-)
maar om ff terug te komen op waar het hier werkelijk om draait voor we oeverloos tegen elkaar gaan zeiken...

het wordt i.d.d.NIET gedoogd,hoogstens door een onwetende aap in een blauw pakkie maar als je net diegene treft die wel weet hoe het zit (gelukkig zijn die er niet zoveel)heb je een probleem.en nogmaals...voor ik weer dom commentaar krijg,ik heb het NIET over gejatte motoren.
 
Hier kan ik maar heel kort over zijn: framenummer type en kenteken moeten gewoon kloppen:

zoek een frame met kenteken van het juiste type en je bent klaar (kost vaak geen drol).
Het huidige kenteken kun je laten beeindigen bij de RDW.
 
wat zijn we weer braaf allemaal,je zou ze de kost moeten geven die het doen......


Nou nou zeg. Als je een crossertje hebt en je wil er mee het bos in tik je er een nummertje in papieren erbij en rijden maar.... Als je daar problemen mee hebt laat je die motor toch staan en zorg je ervoor dat je je eigen spulletjes in orde hebt.
 
Laatst bewerkt:
oppassen met wat je zegt hier want je hebt zo commentaar van een mod!! :Z

Kinderachtig.

Respecteer gewoon elkaars mening, ook als iemand anders een andere mening heeft.
Draag argumenten aan als je ergens anders over denkt en maak er een mooie discussie van. Dan hebben we dit soort flauwe opmerkingen helemaal niet nodig.
 
nee die laatste van jou is lekker steekhoudend...wil alleen maar aangeven dat er genoeg mensen zijn die hun EIGEN motorfiets zo omkatten om er mee in het bos te gaan rijden of iets dergelijks,heb het dus niet over gejatte motoren he.
dus zo als ik al zei zijn er genoeg die het op deze manier doen maar hier dus wijselijk hun mond houden om maar geen idioot commentaar te krijgen.

Die zijn net zo steekhoudend als die er in de quote staat, dat was nl ook de bedoeling.

Uiteraard heb ik het over de gestolen motoren die zo rondrijden.
En dat zijn er ook heel wat en kijk eens hoe we allemaal reageren als er weer ergens een motor gestolen is. De wereld is te klein, de politie doet er niks aan en van de dief moeten de handen afgehakt. Wat we voor het gemak maar even vergeten is dat zo'n motor verkocht word. Anders is het stelen zo onzinnig. Vaak zijn er voldoende aanwijzingen voor de koper om te kunnen weten dat er iets stinkt maar ach.... hij is zo lekker goedkoop en word ie gewoon gekocht en slaan we er een ander nummer in of schroeven we er een andere plaat op. .... en hebben we op M-F weer een grote bek als er ergens een motor gestolen is. Daar heb ik het over.


Als het een eigen motor is dan gaat dit allemaal inderdaad niet op, maar dan ben je alsnog je motor kwijt als je gesnapt word en als je bij een aanrijding betrokken raakt ben je nog veel zuurder.
 
Terug
Bovenaan Onderaan