ander type demper op je motor

21 jul 2004
154
0
Hellevoetsluis
geeft het problemen als je bv een laser pro-dor demper van een gixxer op je yzf zet. naar mijn mening is de binnendemper hetzelfde alleen het aansluitstuk verschild. maar ik kan er ook naast zitten.. heeft iemand hier ervaring mee?
 
weet je waar ik ineens aan denk, ik heb een laser erop gehad (ligt nog in de schuur) welke afkomstig was van een compleet andere motor.
Topsnelheid lag hoger dan met standaard (kan aan de omstandigheden hebben gelegen, maar toch) en qua acceleratie hetzelfde gebleven.
Om er volledig gebruik van te maken zal hij toch opnieuw afgesteld moeten worden op een bank. Misschien is een dyno erbij dan geen overbodige luxe?
iemand anders hier wat over te zeggen?
 
zeker geen slotje, waarom zou Laser een Hotcam maken met 1,5 liter meer inhoud,
waarom worden er bochtensets verkocht met een grotere diameter en waarom levert Bos grotere sproeiers mee ?

Let op de inhoud van een demper is zeker bij een 4 takt ook belangrijk, door het plaatsen van een andere demper kan de motor zeker armer worden.

Hoe armer hoe warmer.

ik zou toch opzoek gaan naar een demper voor uw motor.

Suc 6
 
Och, als dezelfde demper ook voor jouw fiets wordt gemaakt is het meestal slechts de aansluiting wat verschilt. Dan kan je die gixxer demper best op je YZF plaatsen.

En loopt 'ie armer, dan kan je hem best nog afstellen, toch? :)
 
Als je van origineel naar een open demper gaat, is het altijd het beste om de motor opnieuw af te stellen. De inhoud van de demper is van invloed op de totale demping die er door de demper bereikt wordt.
Ow en bij mijn weten levert Bos geen sproeiers (meer) bij hun uitlaten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan