andere banden

XF 650

Rookie
3 aug 2004
12
0
Sint Maartensdijk
hoi allemaal,

Ik rijd sinds kort een Suzuki Freewind 650, bevalt overigens erg goed. Nu rijd ik eigenlijk alleen maar op de verharde weg en nu zei een kennis van mij dat ik er dan beter wegbanden op kan leggen. Heeft iemand hier ervaring mee??? Kan dat ook zomaar, of moeten er dan aanpassingen aan de motor worden gedaan.

:?
 
Die kennis van jou heeft gelijk. Wacht tot je huidige versleten zijn, en dan leg je'r idd wegbanden op.
Je moet helemaal niets aanpassen, alleen zien dat de wegband beschikbaar is in je velgmaat en je zal met een binnenband moeten blijven werken.

Ik vermoed vanachter 17 inch? Kan alles op wat je wil.
En vooraan 19'? Dat ligt al wat anders. Kijk eens ff op banden-constructeurs-sites wat er beschikbaar is.

:)
 
Ben alleen benieuwd of je dan voor wel BT45 krijgt, maargoed dat is het probleem niet. Straatbanden zat te krijgen... ik wil juist allroad banden onder m'n motor. Heb nu straatbanden (Metzeler) maar kan nu niet echt goed van de weg af. Maar ik wacht wel tot ze op zijn en dan gaan er allroadjes onder *D
 
Juist omdat ik zelden of nooit van de weg af kom, zouden wegbanden beter zijn. Bij de standaard allroad-banden die er nu op zitten krijg ik vaak het gevoel (vooral bij kleine stuurcorrecties op een recht stuk) dat de banden uit spoor raken en een beetje gaan zoeken waar ze heen moeten. Misschien komt dit ook omdat er vrij nieuwe banden op zitten (heb hier nog maar net 1500 km op zitten).
Ik heb in het begin ook best een beetje aan de motor moeten wennen, vooral het bochtengedrag van deze motor is anders dan mijn vorige. De freewind valt een beetje de bocht in terwijl dat met de GPZ allemaal wat strakker en soepeler ging (natuurlijk ook begrijpelijk omdat het zwaartepunt hoger ligt) . Nu ik er aan gewend ben, heb ik er weinig of geen problemen meer mee.

Natuurlijk rijd ik deze banden eerst op, maar daarna ga ik toch eens kijken voor wegbanden.


:}
 
Terug
Bovenaan Onderaan