Andere benzinekraan, met of zonder filter?

Edje v. M.

MF veteraan
21 jun 2006
1.145
30
Van mijn honda NTV 650 is de tank van binnen erg verroest, de benzinekraan zat verstopt, dus ik heb de kraan uit de tank gehaald, daarbij is het filter dat op de kraan zat gesneuveld. Er zat er veel roest in de tank, dat er eerst uit moet, of ik ga op zoek naar een andere tank.

Wat betreft de benzinekraan heb ik naar mijn idee een aantal opties. Als ik een andere tank koop is de kans groot dat deze zonder benzinekraan geleverd wordt.
Ik heb de vragen even dik gedrukt zodat het overzichtelijk blijft.

optie 1: Ik kan de kraan die ik heb open maken en proberen om deze weer werkend te krijgen (de kraan is geklonken, maar daar kom ik wel uit). Dan heb ik alleen nog geen nieuw filter, kan ik de kraan gebruiken zonder filter? (ik heb een inline-filter gemonteerd, dus het vuil komt niet in de carb's).

optie 2: een andere tweedehands filter kopen, deze zie ik tot nu toe alleen te koop zonder filter, dus eigenlijk blijft dezelfde vraag staan als bij optie 1.

optie 3: een nieuwe benzinekraan kopen, dat is voor dit model wat lastig, omdat die niet meer geleverd worden. Een kraan van een honda NT650 hawk is nog wel tye leveren (deze motor heeft veel overeenkomsten met de NTV 650) maar ik weet niet of deze past (deze vraag heb ik ook in het NTV topic gesteld), dus dit is misschien een optie. Ik ben wel gelijk verder gaan kijken en het blijkt een benzinekraan te zijn met een M22x1 schroefdraad aansluiting. Deze zijn niet veel gebruikt. Kan ik gewoon op zoek naar een kraan met een aansluiting M22x1 of zijn er nog andere zaken om op te letten? (zou deze www.japparts.nl bijvoorbeeld passen?)
 
Als je nog niet direct bezig gaat met het weghalen van de roestige tank.. zou ik een makkelijk schoon te maken/te vervangen filter plaatsen.
 
als er echt veel roest in de tank zit die los komt, gaat op den duur de kraan te weinig doorlaten omdat de kraan zelf verstopt door de grotere brokken (zonder filter bovenop de kraan). filtertje zit er dus in de eerste plaats op om de kraan vrij te houden.
 
Waar heb je hem gevonden dan?

Ik krijg te zien dat hij niet meer leverbaar is:
COCK ASSY.,FUEL for NTV650 REVERE 1991 (M) GERMANY / 50P - order at CMSNL

(ik heb ook bij een paar nadere bouwjaren gekeken, maar daar loop ik tegen hetzelfde aan)


Het lijkt er in elk geval op dat ik niet goed heb gekeken ... ik dacht echt dat ik hem in mijn mandje kon doen maar dat lukt nu inderdaad niet meer ... volgens mij keek ik bij het European direct sales model van 1989 (je had nog geen bouwjaar vermeld) maar inderdaad ... niet op voorraad.
 
Het lijkt er in elk geval op dat ik niet goed heb gekeken ... ik dacht echt dat ik hem in mijn mandje kon doen maar dat lukt nu inderdaad niet meer ... volgens mij keek ik bij het European direct sales model van 1989 (je had nog geen bouwjaar vermeld) maar inderdaad ... niet op voorraad.
Jammer, ik had gehoopt dat ik het verkeerd gezien had 😉
 
Ik heb uiteindelijk een 2e hands tank gevonden die er redelijk uit ziet. Ook maar direct een 2e handse benzinetank erbij gekocht. Nu nog even geduld hebben tot ik tijd heb om het spul te monteren.

(Ik houd er nog wel een los filter tussen, dat heb ik eigenlijk altijd al gedaan)
 
ik heb er een universeel benzinefilter tussen de benzine slang geplaatst die open kan ,binnen in zit een bronzen filter conisch elke winter maak ik het schoon doe het al jaren ik heb het zo geplaatst dat ik er makkelijk bij kan motor geeft geen problemen gekocht bij een auto shop ongeveer 5 cm lang
 
Terug
Bovenaan Onderaan