andere carberateur virago xv 535????

susanne

Die hard MF'er
1 mei 2004
806
6
zwaag(gemeente Hoorn)
HALLO MEDEBIKERS

HEB EEN VRAAG
HEB ZELF WEINIG VERSTAND VAN TECHNIEK, BOUIGIES SCHOONMAKEN GAAT NET.
IVM SLECHT LOPEN VAN VIRAGO VIA EEN TIP 2 NIEUWE BOUGIES MET EEN IETS WARMERE GRAAD GEKOCHT, NIEUWE ACCU(WAS AAN VERVANGING TOE).
ACCU STAAT ELKE DAG NA TERUGKOMST AAN DRUPPELLADER.
EN NOG PROBLEMEN NA STARTEN, HIJ LOOPT NIET STATIONAIR,
SLAAT AF OF BIJNA
PLOFT ONDER BOUGIEKAP EN UITLAAT
HOUD SNELHEID IN(GAAT NIET HARDER DAN 60KM)

BEN BY YAMAHADEALER GEWEEST, IK WAS HET ZAT
DIE ADVISEERDE OM GEHEEL "NIEUWE"CARBERATEUR IN TE ZETTEN.
hIJ ZEI DAT DEZE MOTOREN IMPORT UIT aMERIKA ZIJN EN ZODRA HET MIN NUL GRADEN GAAT VRIEZEN DEZE CARB. BEVRIEZEN EN DAT IN nEDERLANDSE MOTOREN(DIE JONGER ZIJN) IETS IS INGEBOUWD ZODAT DAT NIET GEBEURT.
KOSTEN ZIJN MET ONDERHANDELEN EURO 500,- ALL IN

WAT ZEGGEN JULLIE HIERVAN???

ALVAST BEDANKT
GRTZ SUSANNE
 
Volgens mij zitten op die europese modellen dezelfde carburateurs. Mijn vriendin heeft er ook 1, die rijdt nooit als het koud is dus kan hetlopen niet vergelijken.

Wat ik wel een keer tegen ben gekomen en dezelfde symptomen gaf als die jij beschrijft: slecht gemonteerde rubbers tussen luchtfilter en carburateurs, onder de tank zeg maar. Kijk eens even of die netjes aansluiten. Is lastig bij te komen, maar je moet duidelijk kunnen zien of ze goed aansluiten. Zo niet, dan trekt ie valse lucht waardoor hij slecht gaat lopen.



En zet je capslock eens uit, we zijn niet doof :P .
 
Kolere @ caps lock! :X

500 voor een nieuwe carb lijkt me erg duur.

Ook denk ik dat een lege accu niks te maken heeft met je carberateur, dus dat zou je uit je verhaal weg kunnen laten. ;) . (Ik moet toegeven dat ik niet alles van je verhaal heb gelezen, aangezien ik aardig wat Absinth op heb.)

Import uit Amerika en een andere carberateur? Ik kan me voorstellen dat ze in bepaalde delen van Amerika goedkopere carberateurs zouden kunnen gebruiken omdat het daar 's winters minder hard vriest.
 
Kolere @ caps lock! :X

500 voor een nieuwe carb lijkt me erg duur.

Ook denk ik dat een lege accu niks te maken heeft met je carberateur, dus dat zou je uit je verhaal weg kunnen laten. ;) . (Ik moet toegeven dat ik niet alles van je verhaal heb gelezen, aangezien ik aardig wat Absinth op heb.)

Import uit Amerika en een andere carberateur? Ik kan me voorstellen dat ze in bepaalde delen van Amerika goedkopere carberateurs zouden kunnen gebruiken omdat het daar 's winters minder hard vriest.

andee carburateurs in america zal waarschijnlijk te maken hebben met de emissie eissen
 
Owwww natuurlijk ja! Ik heb ook gehoord dat Kevers daar verboden zouden zijn om die reden. (Hoewel je in The Shining wel een Kever rond ziet rijden! :+ )
 
Ben in bezit van een '83 XV 500k en had de zelfde problemen, ook van alles geprobeert uit eindelijk carbs en brandstof systeem schoon gemaakt, carbs op nieuw af gesteld en loopt weer als een zonnetje ondanks kou en lang stilstaan. De carbs van de 535 en de 500 zijn praktisch het zelfde.Mocht je deze toch willen vernieuwen kijk op eBay de, deze was daar vorige week te koop voor 120 euro

mertin
 
Je motor is van 88 is onderhand ook al 16 jaar en in die tijd is er natuurlijk een hoop zooi naar binnen gekomen, kwam dat ook allemaal tegen in de vlotterkamers,dat is het grote probleem bij oudere machines, vergeet de tank ook niet schoon temaken.

mertin
 
Nieuwe carburateurs is een onzinverhaal, ten eerste zijn alle slijtage delen te vervangen, en ten tweede neem ik aan dat je motor niet zoveel gelopen heeft dat ze versleten zijn.
Ik heb persoonlijk nog nooit een carburateur hoeven vervangen door slijtage.
In Amerika zijn het precies dezelfde carburateurs, met alleen soms een iets andere sproeiermaat als hij uit een warme staat komt, en de luchtschroeven zitten afgedopt omdat je daar zelf niet aan de co afstelling mag klooien. Dus ook dat is een lulverhaal van je dealer.
Wat het wel is kan ik zo niet zeggen op afstand, maar het kan allerlei oorzaken hebben, ik kan er zo wel 10 bedenken, maar daar heb je weinig aan.
Ga er eens mee langs iemand die er verstand van heeft........ :)
 
Onzin verhaal die carbs vervangen...

Dit probleem komt vaak voor bij de virago 535.
In de winter kunnen de carbs idd bevriezen. Dit is bij de nieuwere modellen op te lossen met een verwarmingselement op de carbs.
Bij de oudere helaas niet.

Ik heb zelf een 1990-er. Ik heb in de winter ook nog gereden, en er weinig last van gehad.

Een probleem wat veel vaker voorkomt is het gasschuif probleem.
De gasschuifen willen wel eens blijven hangen of niet voldoende open gaan doordat de membramen die eraan vast zitten defect zijn.
Ook kan het zijn dat de gasschuiven door plakkerige benzineresten of door vuil vast gaan zitten.
Ik heb dit probleem ook gehad, met de zelfde symptomen als jij omschrijft.
Ik heb 1 gasschuif gangbaar gemaakt, en 1 vervangen. De gasschuif koste mij NIEUW 121 euro.

Je inlaatrubbers kunnen ook lek zijn. Dit kun je zien van buitenaf of er scheurtjes in zitten.
Kleine scheurtjes die niet door zijn zijn geen probleem. Echter als ze doorgescheurd zijn dan trekt ie valse lucht, en dan loopt ie ook zeer slecht.

Echter denk ik dat je allereerst eens een flesje carboratuerreiniger in je tank moet gooien en die eens oprijden. En je membramen/gasschuiven controleren op defecten.

De met nummer 7 genummerde onderdelen zijn je membramen/gasschuiven.

Veel succes....

Robbie

full
 
hee bedankt robbie

ga iemand zoeken die dit voor mij kan nakijken heb er zelf niet zo verstand van jammer genoeg, maar ga er wel bij staan kijken dan leer ik daar ook weer van.

grtz susanne :)
 
Het is niet zo lastig, dus best zelf te leren ook.

Als je in de buurt zou wonen wil ik je ook best helpen.

Ik woon in Heerlen, Limburg.. hoor het wel..

Groet Rob
 
Onzin verhaal die carbs vervangen...

Dit probleem komt vaak voor bij de virago 535.
In de winter kunnen de carbs idd bevriezen. Dit is bij de nieuwere modellen op te lossen met een verwarmingselement op de carbs.
Bij de oudere helaas niet.

Ik heb zelf een 1990-er. Ik heb in de winter ook nog gereden, en er weinig last van gehad.

Een probleem wat veel vaker voorkomt is het gasschuif probleem.
De gasschuifen willen wel eens blijven hangen of niet voldoende open gaan doordat de membramen die eraan vast zitten defect zijn.
Ook kan het zijn dat de gasschuiven door plakkerige benzineresten of door vuil vast gaan zitten.
Ik heb dit probleem ook gehad, met de zelfde symptomen als jij omschrijft.
Ik heb 1 gasschuif gangbaar gemaakt, en 1 vervangen. De gasschuif koste mij NIEUW 121 euro.

Je inlaatrubbers kunnen ook lek zijn. Dit kun je zien van buitenaf of er scheurtjes in zitten.
Kleine scheurtjes die niet door zijn zijn geen probleem. Echter als ze doorgescheurd zijn dan trekt ie valse lucht, en dan loopt ie ook zeer slecht.

Echter denk ik dat je allereerst eens een flesje carboratuerreiniger in je tank moet gooien en die eens oprijden. En je membramen/gasschuiven controleren op defecten.

De met nummer 7 genummerde onderdelen zijn je membramen/gasschuiven.

Veel succes....

Robbie

(Afbeelding)

hai robbie

helaas kon ik je niet e-mailen

heb geprobeert om je tekst met bijlage te copieeren, maar dat lukte niet geheel.
is het mogelijk dat je mij die kunt sturen via e-mail, heb misschien iemand gevonden die dit voor mij gaat doen, lijkt me handig als ie jou antwoord even leest.

alvast bedankt

grtz susanne :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan