Andere carbs op guzzi california

25 aug 2010
8
0
Rotterdam
Hallo Allemaal,

Ik heb een Moto Guzzi California 1100 (carb) uit 96. Ik speel al een tijdje met het idee om de originele Dell’orto carburateurs te vervangen. Dit omdat de huidige carbs nogal zwaar op het gas zijn. Ik weet dat dat in principe bij guzzi hoort, maar het lijkt me wel een geinig experiment.
Mijn vragen zijn:
Is het te doen/ aan te raden / waar moet ik op letten?
Welke andere carbs moet ik hebben (mikuni/bing) als vervanging van mij huidige dell’orto 36, hoe weet ik welke maat en volume ik moet hebben? Moet ik ook andere kabels hebben etc?

Alvast bedankt!

Matthias
 
Ik heb een guzzi 850 t3 gehad uit 1978 (NOOIT weg moeten doen) daar zaten ook die dell orto's op, maar die had gewoon een prima gashendel, niet zwaar ofzo.

Zou eerst de kabels eens goed smeren. Soms is dat verschil van dag en nacht...
Daar zitten 34 mm carburateurs op met vierkante gasschuiven. die gaan veel lichter in vergelijking met die van de Cali 1100. Het is een bekend probleem, Startwin uit Loenen heeft er jaren geleden eens een speciaal gashendel voor gemaakt. Heeft volgens mij nog een artikeltje over gestaan in Kixstart.

TS geeft aan dat hij de kabels onlangs vernieuwd heeft.
 
Ik denk dat je een kleinere diameter bedoeld, anders wordt het nog zwaarder ;)

Dat mes snijdt aan twee kanten, maar voor het rijtje "struikelaars" onder jouw post:

Als een cali "Japanse buitendiameter" handvatten heeft, dan moet je al harder werken. Dus in dit geval: Grotere diameter (chopper) handvatten met eventueel een aangepaste KLEINERE diameter voor de bus waar de kabel omheen loopt.
 
Is dit niet ook een gevolg van minder smerende benzine?
Ik had bedacht om de glasschuiven een keer te smeren met teflon pasta (=lost niet op in benzine).
Echter het is er nog niet van gekomen omdat ik een andere motor gekocht heb.
Misschien dat iemand anders dat wel geprobeerd heeft?
 
Zo’n gaskabel heeft een blokje waar twee kabeltjes die van de carburateurs komen aan vast zitten
En die worden dan weer op en neer bewogen door 1 kabel die naar de gashandel gaat
Dat blokje zit in een huis en zo’n constructie zorgt voor wrijving
 
Zo’n gaskabel heeft een blokje waar twee kabeltjes die van de carburateurs komen aan vast zitten
En die worden dan weer op en neer bewogen door 1 kabel die naar de gashandel gaat
Dat blokje zit in een huis en zo’n constructie zorgt voor wrijving


Klopt. Ik heb dat blokje ook gesmeerd toen ik de kabels verving, dus dat lost niet veel op. Volgens mij is het gewoon de zware veer in de carb.
 
Zitten er accelleratiepompen op?Ik heb eens een Ducati Pantah gehad met accelleratiepompen en heb ze er toen afgehaald.Scheelt ook weer.
Qua motorloop geen verschil(in dit geval) behalve extra benzineverbruik.
 
Ik ken het wel, ooit lang geleden ook Moto Guzzi gereden, en ja de T3 had ik ook nooit weg moeteen doen, maar ja het is niet anders, tegenwoordig rijdt ik Yamaha TRX, en dat bevalt ook prima.

Maar even trug komend op jou vraag, Ik heb vrij grote handen, dus ik heb er toen gewoon dikkere handvaten opgezet en dat werkte voor mij prima, ben er mee op de Noordkaap geweest en het schilde echt veel voor mij.

Verders vond ik dit nog op het internet, kijk maar of je er wat mee wilt gaan doen,

Mikuni round slide tuning baseline - Tonti frames - Moto Guzzi - Topics - Gregory Bender

succes 8-)
 
Nou, het probleem is eindelijk opgelost.

Ik heb nieuwe carbs gekocht, waren superduur, maar er zat dan ook een andere motor aan vast ;-) Een Yamaha Vmax dus die gaat super soepel.

In ieder geval bedankt voor het meedenken!

Groet, Matthias
 
Ik had ook een Guzzi California 1100. oOK MET LEKKERE DIKKE Dell Orto's . Gas handel draaide ook vrij zwaar . Bij Bakker in Groningen toendertijd een paar dunnere veren gekocht, werkte prima en was voor een paar tientjes en een klein uurtje sleutelen klaar .
 
Terug
Bovenaan Onderaan