Andere carburateur of een dyno-kit voor KLX 650C?

Didiot

MF veteraan
12 dec 2004
2.267
1
De 4e en laatste poging ;) Modjes, mijn excuses, 't is me geloof ik vandaag niet zo gegund om fatsoenlijk in 1 keer een topic te plaatsen ;(

Zoals mijn topictitel al zegt, ik zit te twijvelen of om een andere carburateur erop te laten zetten of een dynojet stage 2 kit erop te laten zetten.

Wat kan ik het beste doen? In het geval van een carburateur, wat voor carb kan er dan het beste op? Er zit volgens mij standaard een Mikuni CVT onder.

Is er trouwens ook een andere (dikkere) voorbocht voor te krijgen voor een KLX 650 C?
 
Er zit een keihin CVK40 op meen ik ;)
Dynojet is het goedkoopste (ivg met een andere carb) maar de naald van de KLX650R is verstelbaar.
Grootste kick krijg je van een andere carb, ik weet niet of een TM40 gaat passen op de KLX650C, op de KLX650R iig direct
 
Er zit een keihin CVK40 op meen ik ;)

Zou ook goed kunnen ;) Zal dalijk eens even zoeken op KLX 650 World...

[edit]
en gezocht heb ik:

Er zit idd een 40mm Keihin in :)
[/edit]

Dynojet is het goedkoopste (ivg met een andere carb) maar de naald van de KLX650R is verstelbaar.
Grootste kick krijg je van een andere carb, ik weet niet of een TM40 gaat passen op de KLX650C, op de KLX650R iig direct

Wat gaat een andere, goeie carb, eigenlijk kosten? Heb geen flauw benul wat dat uberhaupt moet gaan kosten.

Dynojet-kit is iig ergens om en nabij de 150 euro volgens mij.

Mijn idee is dat als ik echt meer pk's en koppel er uit wil slepen er beter een betere carb op kan zetten.
 
Laatst bewerkt:
Er bestaan dikkere voorbochten voor je KLX, ikzelf heb er een op mijn KLXR staan.
Verwacht echter geen wonderen; deze bocht geeft meer vermogen in hoge toeren, maakt de motor ook gretiger naar hoge toeren toe, maar onderin voel je ook duidelijk minder koppel.
Op de KLXc en KLXR kan zonder verdere aanpassingen een mikuni TM gemonteerd worden (past net in de uitsparing onderaan de tank). Op de volgende site worden TM's aangeboden met reeds een goede basisafstelling.
http://www.abp-racing.de/
 
Laatst bewerkt:
Er bestaan dikkere voorbochten voor je KLX, ikzelf heb er een op mijn KLXR staan.
Verwacht echter geen wonderen; deze bocht geeft meer vermogen in hoge toeren, maakt de motor ook gretiger naar hoge toeren toe, maar onderin voel je ook duidelijk minder koppel.
Op de KLXc en KLXR kan zonder verdere aanpassingen een mikuni TM gemonteerd worden (past net in de uitsparing onderaan de tank). Op de volgende site worden TM's aangeboden met reeds goede een basisafstelling.
http://www.abp-racing.de/

Ik wil juist wat meer onderin hebben, dus laat maar zeggen meer vermogen tussen de 2000 en 4000 toeren :)

Overigens vind ik de prijs van die Mikuni zeer acceptabel. Ik had zelf in m'n hoofd ca. 300 euro als plafond om te kiezen voor een andere carb. Daarboven zou ik nog moeten na denken. Dus inclusief kosten om te verzenden is dit dus een do *D

Aangezien ik een veel betere prestatie verwacht met een goeie carb dan met een dynokit :)
 
Heb even geinformeerd bij m'n vaste motortoko. Daar geven ze aan dat er niet zo heel veel meer met een andere carburateur uit te halen valt dan met de standaard carb met dynojet-kitje erin.

Hij geeft aan dat ik het beste er een dynojet kitje erin kan zetten en voor en achter een kleinere tandwiel.

Heb er nu iig net een K&N vervangingsfilter in gezet. Klinkt erg lekker het inlaat geluid, alleen komt m'n Laser ProDuro open uitlaat er bovenuit. Die klinkt trouwens ook al een stuk feller door de K&N filter. Ook pakt ie van onder al een beetje beter op. Dus nu dalijk met de grote beurt een dynojet-kit erop en een nieuwe kettingset (is toch al wel enigzins aan vervanging toe) met kleinere tandwielen voor en achter...
 
Als er op mijn XT makkelijk een Mikuni zou passen had ik dat gedaan ipv Dynojet. Maar zo eenvoudig ligt dat helaas niet. Maar misschien is die Keihin standaard al wat feller dan XT carb's.

Verder zijn het allemaal goede ideeen. Ik heb vrijwel hetzelfde gedaan, en het rijd (en klinkt) fantastisch.
 
Ik heb eerst een dynojet + K&N+ open laser produro geinstalleerd op mijn KLR650Ç(700 pleurie) en ik ben niet echt tevreden over de €/PK verhouding.

Als ik de charts op chevy's site zit te bekijken geeft een Mikuni TM40 toch 9 pk extra. De prijs die Mikuni zelf opgeeft is 328,65 euri.

Ik heb net mijn cilinder maximaal laten honen en super overmaats zuiger erin gezet. Het volgende is inderdaad de TM40.

Wil je het blokje nog verder willen opvoeren zul je toch echt de kop moeten gaan bewerken. flowen, grotere kleppen, andere nokkenassen. Of je gaat gelijk over op injectie of NOS.

Wil je extra koppel dan is het goedkoopste om je voorste tandwiel te vervangen voor een kleinere. Daar merkte ik erg veel verschil in.
 
Heb even geinformeerd bij m'n vaste motortoko. Daar geven ze aan dat er niet zo heel veel meer met een andere carburateur uit te halen valt dan met de standaard carb met dynojet-kitje erin.

Hij geeft aan dat ik het beste er een dynojet kitje erin kan zetten en voor en achter een kleinere tandwiel.

Heb er nu iig net een K&N vervangingsfilter in gezet. Klinkt erg lekker het inlaat geluid, alleen komt m'n Laser ProDuro open uitlaat er bovenuit. Die klinkt trouwens ook al een stuk feller door de K&N filter. Ook pakt ie van onder al een beetje beter op. Dus nu dalijk met de grote beurt een dynojet-kit erop en een nieuwe kettingset (is toch al wel enigzins aan vervanging toe) met kleinere tandwielen voor en achter...

Ik durf te wedden...dat jij een enorm verschil merkt tussen de std carb (gedynojet of niet..) en een TM40.

Heb zooooooveel positieve ervaringen op veel fora gelezen...

maar...hoe kan een CV carb nou ooit hetzelfde effect geven als een flatslide met acc pomp... :X
in wat voor motoren is die motorzaak gespecialiseerd?
 
Ik heb eerst een dynojet + K&N+ open laser produro geinstalleerd op mijn KLR650Ç(700 pleurie) en ik ben niet echt tevreden over de €/PK verhouding.

Ik zit nu met de K&N filter + Laser ProDuro sports op € 157,-

Wil je extra koppel dan is het goedkoopste om je voorste tandwiel te vervangen voor een kleinere. Daar merkte ik erg veel verschil in.

ga ik ook nog doen :)
 
Ik durf te wedden...dat jij een enorm verschil merkt tussen de std carb (gedynojet of niet..) en een TM40.

Heb zooooooveel positieve ervaringen op veel fora gelezen...

maar...hoe kan een CV carb nou ooit hetzelfde effect geven als een flatslide met acc pomp... :X

Ik denk dat het verschil tussen 9 pk meer of 6 pk meer ook wel weer meevalt.

in wat voor motoren is die motorzaak gespecialiseerd?

Customizen van allerhande choppers/cruisers (zowel H-D als andere merken), schade (richtbank aanwezig op frames weer 100% recht te krijgen), en onderhoud aan alle soorten motoren.

Overigens gaf hij als belangrijk(st)e de prijs/kwaliteit verhouding (ik ben gezegend met een motorzaak die wel verder meedenkt dan dat alleen de kassa maar moet rinkelen). Hij geeft aan dat voor mij de filter+uitlaat+dyno+kleinere tandwiel voldoende is voor wat ik wil :)
 
Zo, dynojetkit zit er nu in. Is echt gigantisch verschil :} .Zit een 155 sproeier in i.p.v. 138 sproeier standaard. Luchtbox is nu open. Echt mega. Wheelieen met twee vingers in de lucht. Dalijk alleen nog andere tandwielverhouding erop en dan is het helemaal een wheeliebeest 8-)
 
En dan krijg je zaterdag je nieuwe motor erbij. :P

Maar we gaan weer filmpjes maken dus. 8-)
 
didiot,

Nu jij het heb gedaan ga ik het ook maar proberen.
overigens zelf geplaatst?
Kom van het voorjaar ff langs keer met jullie rijden als het ok is
Have fun aankomende wheely koning ;)
 
didiot,

Nu jij het heb gedaan ga ik het ook maar proberen.
overigens zelf geplaatst?
Kom van het voorjaar ff langs keer met jullie rijden als het ok is
Have fun aankomende wheely koning ;)

Laten plaatsen door SR-Service in 's Gravenzande. Is niet op een Dynobank afgesteld. Is dus nog iets meer uit te halen *D Maar ben voorlopig weer failliet (a.s. zaterdag nieuwe motor ophalen (Suzuki SV650N K4))...
 
Leuk speeltje zo'n 650 suz, was toch voor de 1000 gegaan.
Maar we kunnen niet alles :)

Broer van me heeft vorige week zijn Z750 gehaald, mooi aparaat
 
Leuk speeltje zo'n 650 suz, was toch voor de 1000 gegaan.
Maar we kunnen niet alles :)

Broer van me heeft vorige week zijn Z750 gehaald, mooi aparaat

Tja, als ik het geld er voor had gehad had ik voor de 1000 gegaan, maar ja, ach, een mens kan niet alles hebben in z'n leven ;)
 
Niet op een dynobank afgesteld? Ben je lekker mee als je te rijk of te arm is afgesteld. Gooi dat ding op de bank man, ben benieuwd naar resultaten. :)
Maar volgens mij heb je 'm niet eerder op de bank gehad voor vergelijkingsmateriaal of wel ?
 
Niet op een dynobank afgesteld? Ben je lekker mee als je te rijk of te arm is afgesteld. Gooi dat ding op de bank man, ben benieuwd naar resultaten. :)
Maar volgens mij heb je 'm niet eerder op de bank gehad voor vergelijkingsmateriaal of wel ?

Nope, geen vergelijkingsmateriaal. Komt nog wel een keertje op de bank (ooit :P )
 
Ik heb net mijn cilinder maximaal laten honen en super overmaats zuiger erin gezet. Het volgende is inderdaad de TM40.

waar heb je dat laten doen? en wat kost het ongeveer?
ik heb mijn blok uit elkaar om de distributie kettingen te vervangen dus kan ik misschien meteen een stapje verder gaan.

gr nico
 
Kan idd de TM40 aanbevelen. Geeft de beste resultaten.
Natuurlijk wel in combinatie met luchtfilter en demper.

enne...op de bank ermee! Niet eens over nadenken, gewoon doen!

Zelf heb ik de gehele luchtfilterkast weggelaten en ben op het moment bezig om een open K&N op de TM40 te plaatsen. Verder heb ik de in en uitlaat kanalen gepolijst en heb een bigbore uitlaatbocht met een open race Laser pro-duro.

Uithonen kan ik helaas niet omdat ik een R type heb, maar standaard was dit blokkie al supersnel dus ben benieuwd wat ie nu gaat doen met al die leuke dingetjes.. :)

kk11.gif
 
waar heb je dat laten doen? en wat kost het ongeveer?

280 euro carb. Dan nog de stationair sproeier a 7.50 meen ik? en dan maar dynoruns maken om af te stellen want een TM40 is me toch een kreng. Uiteindelijk kom je op de 5 a 600 euro als je het allemaal zelf doet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan