Ik heb een R1100rs van 1994 met catalisator.
Deze heb ik opgeknapt in ongeveer 8 maanden tijd. ( was erg verwaarloosd ).
De versnellingsbak had de bekende problemen en is ook vervangen door een versnellingsbak van een r1100rt van 1998. Gekocht bij een opkoper in Leusden.
Diverse elektrische problemen opgelost, nieuwe conische lagers in het cardanhuis geplaatst en ook diverse helicols moeten zetten in het motorblok om de versnellingsbak goed vast te kunnen zetten. Alle olie ververst en uiteraard het oliefilter. daarna motorblok volledig opnieuw afgesteld. Remblokken vervangen en remolie vervangen.
Helaas het motorblok kreeg ik niet helemaal goed afgesteld, het KFR kreeg ik er niet uit.
Ik ben toen gaan zoeken naar een andere chip voor de motronic.
Deze heb ik gevonden via Ebay bij Johngs11oo in Griekenland.
Na enige mailcontact met Johgs1100 heb ik besloten om de chip te laten komen.
Vorige week zaterdag deze chip ingebouwd in de motronic wat een leuk klusje is en goed te doen.
In de middag wezen proefrijden en stond verbaasd over de verandering van het motorblok.
KFR is er uit en een enorme trekkracht in alle toeren.
30 Km/h in zijn 3e versnelling was zelfs mogelijk en daarna vol het gas het er op ging zonder problemen. Rotondes even geprobeerd en dat ging zelfs in zijn derde versnelling, wat met de oude chip nog amper lukte in zijn tweede. Brandstofverbruik zou met zo'n 10% moeten dalen maar dat heb ik nog niet bijgehouden.
Op de snelweg de motor maar even laten brullen en stond verbaasd over de trekkracht met inhalen ed. Ik had zoiets van "nu moet ik mij echt goed vasthouden op de motor".
Dit allemaal met de orginele settings van de fabriek ( behalve de chip ), orginele luchtfilter, benzine filter, cat en alleen iridium bougies er in. Al met al een een zeer goede aankoop en nu met nog meer plezier rijden met de motor.
Deze heb ik opgeknapt in ongeveer 8 maanden tijd. ( was erg verwaarloosd ).
De versnellingsbak had de bekende problemen en is ook vervangen door een versnellingsbak van een r1100rt van 1998. Gekocht bij een opkoper in Leusden.
Diverse elektrische problemen opgelost, nieuwe conische lagers in het cardanhuis geplaatst en ook diverse helicols moeten zetten in het motorblok om de versnellingsbak goed vast te kunnen zetten. Alle olie ververst en uiteraard het oliefilter. daarna motorblok volledig opnieuw afgesteld. Remblokken vervangen en remolie vervangen.
Helaas het motorblok kreeg ik niet helemaal goed afgesteld, het KFR kreeg ik er niet uit.
Ik ben toen gaan zoeken naar een andere chip voor de motronic.
Deze heb ik gevonden via Ebay bij Johngs11oo in Griekenland.
Na enige mailcontact met Johgs1100 heb ik besloten om de chip te laten komen.
Vorige week zaterdag deze chip ingebouwd in de motronic wat een leuk klusje is en goed te doen.
In de middag wezen proefrijden en stond verbaasd over de verandering van het motorblok.
KFR is er uit en een enorme trekkracht in alle toeren.
30 Km/h in zijn 3e versnelling was zelfs mogelijk en daarna vol het gas het er op ging zonder problemen. Rotondes even geprobeerd en dat ging zelfs in zijn derde versnelling, wat met de oude chip nog amper lukte in zijn tweede. Brandstofverbruik zou met zo'n 10% moeten dalen maar dat heb ik nog niet bijgehouden.
Op de snelweg de motor maar even laten brullen en stond verbaasd over de trekkracht met inhalen ed. Ik had zoiets van "nu moet ik mij echt goed vasthouden op de motor".
Dit allemaal met de orginele settings van de fabriek ( behalve de chip ), orginele luchtfilter, benzine filter, cat en alleen iridium bougies er in. Al met al een een zeer goede aankoop en nu met nog meer plezier rijden met de motor.