Andere demper xr 650

Gipino

Die hard MF'er
29 aug 2003
627
1
Ik ben op zoek naar een betaalbare vervangingsdemper voor mijn xr 650.
Graag jullie advies welke ik het beste kan monteren.
 
Hoi Gipino,

Als je de Schok demper bedoeld; ik heb hier nog een nieuwe Hyperpro raceshock (high speed en low speed compressie, uitgaand, veervoorspanning en lengte verstelling) voor een XR650 voor een hele scherpe prijs.
Mail me maar als je intresse hebt: sander@motorxtra.nl

Groet,

Sander
 
Ik bedoel eigenlijk de uitlaatdemper. De originele demper die er nu onder zit geeft echt een klote geluid. :r
 
Als je 't niet erg vind wil ik meedelen dat ik ook nog op zoek ben naar een acceptabele demper voor mijn XR600...
 
He $tranger wat voor een demper heb je nu op je xr zitten.
 
Voor mijn husaberg had ik de originele demper aangepast met dempingsmateriaal en een geperforeerde buis van CRD. Te verkrijgen bij bike-design, het kostte 40€ oid.
Er is wel wat las - en boorwerk aan te pas gekomen, maar de demper was perfekt :)
www.crd-international.com/framesete.html
Kit rally>> staat bij accecoires
kitrally.jpg
 
He $tranger wat voor een demper heb je nu op je xr zitten.
Een BSM kutuitlaatje wat er niet uitziet, hoort op een 500 volgens mij.

enduro2.jpg


Moet zeggen dat 't in 't begin even wennen was, maar momenteel vind ik 'm wel lekker rijden, weet 't "vermogen" nu een beetje te vinden en gebruiken (in de winter nogal *D ), maar lekker stationair lopen doet ie niet meer :(

Ik ben voornamelijk op zoek naar iets wat er lekkerder uitziet en 't geluid mag echt wat mooier.
 
Volgens mij is het een demper met "E" keur, dus er zal wel niet veel geluid uit komen.
 
Tja ik wil ook nog een andere demper, heb wat info gevraagd bij Bon.
Die heeft wel leovince dempers (zeer mooi) Echter als je dat toch van plan bent kan je ook beter je bochten vervangen. De bochten zijn bij een XR650 geknepen en daardoor heb je veel verlies.
Op de site van Bon bij ombouw verhalen staat een XR650 met een ander uitlaatsysteem. (kost wel wat) maar dan heb je wel veel winst!!
ik citeer:

Door toevoeging/aanpassing van het in- en uitlaatsysteem toename vermogen/koppel: 4 kW / 6 Nm. :}

Das niet mis!!! (ps dit was op testbank met uitdraai!!)

Kost een paar centen maar dan heb je ook wat. En een stuk beter GELUID !!!
Ik ben al hard aan het sparen ;)
 
Die heeft wel leovince dempers (zeer mooi) Echter als je dat toch van plan bent kan je ook beter je bochten vervangen. De bochten zijn bij een XR650 geknepen en daardoor heb je veel verlies.

hier heb je nog een paar fotootjes. die demper is een erg simpele db-killer, werkt wel, maar niet zo heel mooi. dat weet ik. is wel nodig als je nog vrienden wil overhouden in de buurt want er komt een ongelooflijke bak herrie uit. ( waar ik zelf niet zo heel vies van ben trouwens hoor }) )
 
:} Geweldige Foto's die uitlaat wil ik ook :}

Zal je wel een paar flinke centjes hebben gekost?
(ongeveer hoeveel??)

Op mijn huidige orginele xr650 demper hebben ze aan de achterkant dat roestvrijstale uitmonding aangepast en de filters(of hoe die dingen heten die aan de binnenkant zitten) verwijderd. Vind toch dat er een boel herrie uitkomt.
Omdat ik er vaak mee naar mijn werk rij (06.45 uur) en soms snachts terug kom (03.00 uur na een avondienst) heb ik liever minder herrie.

Scheelt het veel die db killer in die leovinci uitlaat?
Trouwens best leuk die zwarte delen, seat frontje etc.
;)
 
Zal je wel een paar flinke centjes hebben gekost?
(ongeveer hoeveel??)

Scheelt het veel die db killer in die leovinci uitlaat?
Trouwens best leuk die zwarte delen, seat frontje etc.
;)

flinke centjes??? een rib uit mn lijf!!!! ;) db-killer? als je goed kijkt, zie je dat t geween stukkie in elkaar gelast oud ijzer is, maar t werkt wel! en wat betreft die zwarte delen...tja ik ben eigenlijk nog op zoek naar een zwart achterspatbord.maar das niet te vinden '( als je nog een tip hebt ... oh ja ook nog een optie voor een uitlaat is superpole.nl. ik zal wel aan iem vragen die ik ken of ie ook ff wat wil posten, want die is daar net mee bezig en dat wordt uiteindelijk een demper onder t zadel!!!
tot later :]
 
Als ik naar mijn werk ga moet ik door een lange straat waar aan beide kanten huizen staan, Je kunt je dus voorstellen dat bij ±3000rpm (zoals bekend vind een dikke 1 cilinder het niet erg prettig als je onder de 2500 rpm rijdt) dit een lekkere sound geeft.(ps ik zoek een stillere demper omdat ik mijn buren te vriend wil houden).
 
Ik zelf al een aluminium bus met een doorlaat van ± 2 cm gedraaid. Uitlaatgeluid was bijna niet meer te horen maar hij liep ook gelijk voor geen meter meer.
Momenteel rij ik met een aluminium bus met een doorlaat van 3cm en dit werkt goed.(geen merkbaar vermogens verlies) Toch wil ik een demper die een lekkere sound geeft zonder gelijk een klere herrie te geven.
 
Dan heb ik er een fijne bsm onder zitten.(humor)
 
Laatst bewerkt:
Hé Sharky wil je je demper eventueel niet verkopen voor een leuke prijs. Misschien kan ik de demper dan aanpassen.
 
ok dan,hierbij op special verzoek van rp mijn demper (still under constuction maar word hopelijk voor het einde van het afgerond)
het is een ovale rvs demper met carbonlook (echt carbon wordt te heet op een mono) met leovince voorbochten.
mooiere fotos volgen als tie af is.

ps op dit eigen ontwerp rust wel een zeer streng copyright!!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan