Andere demper xr 650

Een BSM kutuitlaatje wat er niet uitziet, hoort op een 500 volgens mij.
Moet zeggen dat 't in 't begin even wennen was, maar momenteel vind ik 'm wel lekker rijden, weet 't "vermogen" nu een beetje te vinden en gebruiken (in de winter nogal *D ), maar lekker stationair lopen doet ie niet meer :(

Ik ben voornamelijk op zoek naar iets wat er lekkerder uitziet en 't geluid mag echt wat mooier.

Ik heb ook een BSM gehad op mijn XL600R. Merkbaar meer vermogen door de uitlaat. Alleen moet je er rekening mee houden dat je eigenlijk een grotere sproeier nodig bent. Je kunt ook je vlotterstand wat hoger zetten daardoor krijg je ook wat meer benzine naar je cylinders toe. Het gedrag wer wel wat "nerveuzer" door de uitlaat maar hij liep prima stationair. Ik heb er nu een supertrap onder. Deze heeft een iets socialer geluids niveau. ;)
 
Ik heb ook een nieuwe uitlaatdemper voor mijn KTM LC4 nodig, maar die ga ik gewoon zelf maken. Zo moeilijk is het niet om mijn overleden race-absorptiedemper na te maken. Die presteerde prima, alleen het aluminium van de mantel werd te moe en begon aan alle kanten te scheuren. Mijn volgende wordt dus van staal, kan ik zelf ook wat beter lassen. De originele bochten zijn nog prima, dus dat kan ik mooi laten zitten. Wat uurtjes werk, maar dan heb je weer een prima demper voor weinig! })
En het geluid, dat heb je dan gewoon zelf in de hand. Dus waarom speuren en veel geld uitgeven?
 
Hoi Allen

Een XR cluppie, lijkt me gaaf, ik denk dat we dan maar een klein clubhuis nodig hebben, hoeveel van die dingen rijden er eigenlijk rond?
Ik heb het idee dat ik op diverse forums toch steeds dezelfde mensen tegenkom.


GR Hans

8-)
 
hoe maak je een demper eigenlijk??....absorbtie is dat met zo'n geperforeerde buis? ...zit er nl. ook over te denken om er een te laten maken door een vriend...

een demper van een racemotor is meer gemaakt voor andere geluidsfrequenties volgens mij...dus dempt de lagere toeren niet...(boeie :) )
 
Wie is nu de persoon die de schouders onder de website gaat zetten ?

Ik heb geen verstand van websites maken/onderhouden maar ik wel hem wel helpen daar waar ik kan.

LEO
 
Om een site op een server te zetten kost geld. Ik heb met een collega overlegd en ik mag eventueel de site bij hem op de server zetten(zonder limiet). Eventueel wil hij ook wel helpen met het opbouwen van de site. Er is één probleempje, Hij heeft in maart pas de server online. ;)
 
Laatst bewerkt:
Wie is nu de persoon die de schouders onder de website gaat zetten ?

Ik heb geen verstand van websites maken/onderhouden maar ik wel hem wel helpen daar waar ik kan.

LEO
ik denk dat er nu een klein misverstandje is. de man waar ik t over had is de engelsman die een website aan t maken is om daarop oa allerlei carbon goodies :9 voor XR-en aan te bieden, dus niet de "XR-club-site"....
 
Ik heb mijn pijp ook zelf gemaakt
(na 17.000km had mijn blinkende CRD het begeven)
Dit is de originele demper met een zelfgemaakte pijp
van 50mm RVS, 70 6mm gaten en een flens er aan gelast (TIG)
ziet er profi uit, presteerd beter dan de CRD, en brult lekker
(nog geen klachten gehad van de buren, maar ik hoef nooit aan te bellen als ik ergens op visite ga ;) )
grtz Ed


full


Ik zelf al een aluminium bus met een doorlaat van ± 2 cm gedraaid. Uitlaatgeluid was bijna niet meer te horen maar hij liep ook gelijk voor geen meter meer.
Momenteel rij ik met een aluminium bus met een doorlaat van 3cm en dit werkt goed.(geen merkbaar vermogens verlies) Toch wil ik een demper die een lekkere sound geeft zonder gelijk een klere herrie te geven.
 
.....ik denk dat er nu een klein misverstandje is....

Klopt. en dat komt omdat er twee dingen door elkaar zijn gaan lopen (de uitlaat en de mogelijke oprichting van een xr(internet)club) door mijn schuld en ik bied daar mijn verontschuldigingen aan.

Gipino heeft aangeboden (tegen vergoeding van de leden?) een (intenet)club op te richten.

Tevens heeft de webmaster van www.noppenforum.com een aanbod gedaan om ruimte te creeren voor een eigen xr-forum:
http://noppenforum.messageboard.nl/forum/viewtopic.php?t=386&start=25

wat weer gekoppeld zou kunnen worden aan de toekomstige xrwebsite.

Gipino, ik zou zeggen: It`s up to you.

Neem je het aanbod van Freek aan ja of nee

LEO
 
Terug
Bovenaan Onderaan