Andere kleur verlichting in dashboard ??

mac d

MF veteraan
19 jun 2005
23.211
1.497
Noordzee
Weet iemand of het mogelijk is om een ander kleur verlichting in je dashboard (nou ja ,dashboard :P ) te doen :?

Deze is bij mij nou oranje (toerenteller en digitale snelheidsmeter) en het idee is me eigenlijk een klein beetje bekropen om er een ander kleur verlichting in te plaatsen /laten plaatsen :Y })
 
kan altijd, als je echt lampjes hebt, kun je er "hoesjes" voor kopen, deze schuif je er over heen. als er led's in zitten, kun je de leds om solderen door een andere kleur, wel dezelfde type terug plaatsen dan he..

G.S.U.S
 
kan altijd, als je echt lampjes hebt, kun je er "hoesjes" voor kopen, deze schuif je er over heen. als er led's in zitten, kun je de leds om solderen door een andere kleur, wel dezelfde type terug plaatsen dan he..

G.S.U.S
die condooms zijn bagger.
Je kunt veel beter gekleurde leds kopen en die erin steken.
Bij de autotuningsboer kun je T7 en T10 ledlampjes kopen, die vervangen dus de gewone lampjes.

Zit er al led verlichting is je dash is omsolderen idd het beste, maar er is ook lampenlak te koop.
Alleen dat vervaagd wel na verloop van tijd.

Heb je witte lampjes origineel en de verkleuring ontstaat door een oranje transparante tussenplaat kun je niet mooi een andere kleur krijgen, of je wilt heel veel werk op je nek halen.
 
die condooms zijn bagger.
Je kunt veel beter gekleurde leds kopen en die erin steken.
Bij de autotuningsboer kun je T7 en T10 ledlampjes kopen, die vervangen dus de gewone lampjes.

Zit er al led verlichting is je dash is omsolderen idd het beste, maar er is ook lampenlak te koop.
Alleen dat vervaagd wel na verloop van tijd.

Heb je witte lampjes origineel en de verkleuring ontstaat door een oranje transparante tussenplaat kun je niet mooi een andere kleur krijgen, of je wilt heel veel werk op je nek halen.

:N

Het is een transparante plaat ,kan overdaag gewoon het groen/grijs van het digitale plaatje zien :Y
Zullen dus wel gewoon gekleurde LED's zijn
 
Effe nog een vraag :
Ben in de Service manual van m'n motor aan het zoeken geweest wat voor een LED's erin zitten
Nu weet ik wel waar ze zitten *O* (8 stuks trouwens) ,maar er staat nergens wel type of iets ander van informatie over die dingen |( B|

Nu zag ik hier al de types T7 & T10 voorbij komen ,maar wil er wel zeker van zijn dat ik de goede heb :Y (logische natuurlijk)

Dus weet iemand welke type LED's Suzuki in de Dashboard's van de K4 modelen heeft gedaan :?
Of een andere manier om erachter tekomen welke het zijn :?

wordt waarschijnlijk dashboard openmaken ,maar ik hoop dat hier iemand het weet

:}
 
Okay ,ik weet dus bijna welke LED's ik moet hebben *O*

Lang leve http://www.gsx-r.com (www.gsx-r.com) *O* })

Een amerikaanse elektro monteur denkt dat ik LED 1208 nodig heb :9
Okay ,wat is LED 1208 :? |(

PS:
Heb ook een bedrijf gevonden (nou ,die amerikaan heeft het gevonden eigenlijk O-) ) die de verlichting in je dashboard verandert voor je
Hier is de site :
http://www.bluegauges.com
Staat echt mooi :9~ spul :Y
Wel prijzig B|
Heb hun ook een mail gestuurt of ze me kunne vertellen welke LED ik nou nodig heb :Y
 
1208 is een SMD bouwvorm.

Oftwel: er zitten SMD leds in je dashboard, dat zijn leds zonder aansluitdraden. Deze kun je alleen vervangen door te solderen, en dan met een soldeerbout met een fijne punt. Geen groffe stookpook of soldeerpistool. Enige ervaring met solderen is wel een vereiste. Kijk ook hoe de leds geplaatst zijn, ze zijn polariteitsgevoelig. (+ en -/anode en kathode op de juiste plaats)

Gekleurde lak over je leds om de kleur aan te passen gaat niet werken, je houd dan geen licht over.(doordat de led maar 1 kleur opwekt)

Wat voor kleur wil je er eigenlijk in hebben (en wat zit er nu voor kleur in)?
 
Een vriend van me is redelijk goed met dat kleine werk ,dus probeer die eigenlijk te charteren voor het solder gebeuren })
Gast maakt zelf printplaaten ,boxen etc ,dus die weet wel waar ie mee bezig is (hoop ik :9 )

Het is de bedoeling dat het dit wordt (komt trouwens van die Bluegauses site)

gsxr307.jpg


Vindt het erg echt :9~ :9~ :9~ uitzien :Y

Vergeten erbij te zetten |(

Het is nou oranje ,dus standaard
 
Laatst bewerkt:
Heb vanavond effe het dashboard gedemonteert en uitelkaar gehaalt en :N ,het gaat em niet worden
De LED´s zitten niet op de printplaat gesoldert zoals verwacht ,maar in de meters verwerkt :(

Dus als je een andere verlichtingskleur wil ,moet je de meters vervangen B|

Zucht '(

Okay ,weet iemand of er in Nederland een zaak is die dit soort dingen maakt :?
Dus meters ,toerentellers etc

Wacht kom er net achter dat ik verkeert zit te kijken : effe voorbeeldje

remove_leds.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan