andere knipperlichten/ relais kapot.??wtf

gsmichael

MF veteraan
6 jul 2008
1.594
14
nieuwegein
he mensen. ik heb mijn grote lelijke knipperlichten vervangen op mijn suzuki gs00e.

er zaten 4x 23watt lamapen in.

nu heb ik 4 kleinere knipperlichten met 4x 10watt lampjes erin.
als ik nu mijn knipperlicht aan doe. blijven ze constant branden..ook als ik hem naar de andere doe. links-constant rechts-constant.
is mijn relais nou kapot??
als ik er met mijn vingen tegenaan tik dan gaat het relais wel uit.en daarna springt ie weer aan..maja. ik ga niet tijdens het rijden en richting aangeven de hele tijd tegen mijn relais aan tikken B|
maja.
weten jullie hoe of wat?
groeten
 
Waarschijnlijk wil het relais niet meer omdat de lampjes nu te licht qua wattage zijn.
Zoiets zie je ook als men LED knippers neemt. Doe de oude lampjes even terug. Als de knipperfrequentie dan weer goed is is het relais in orde maar zul je een ander relais erin moeten steken.
Rizoma heeft ze voor 18 Euro geloof ik.

Suc6
 
he mensen. ik heb mijn grote lelijke knipperlichten vervangen op mijn suzuki gs00e.

er zaten 4x 23watt lamapen in.

nu heb ik 4 kleinere knipperlichten met 4x 10watt lampjes erin.
als ik nu mijn knipperlicht aan doe. blijven ze constant branden..ook als ik hem naar de andere doe. links-constant rechts-constant.
is mijn relais nou kapot??
als ik er met mijn vingen tegenaan tik dan gaat het relais wel uit.en daarna springt ie weer aan..maja. ik ga niet tijdens het rijden en richting aangeven de hele tijd tegen mijn relais aan tikken B|
maja.
weten jullie hoe of wat?
groeten


Nee. Je hebt nu minder vermogen nodig dus zal het relais niet werken. Een weerstandje ertussen zal wonderen doen.

Ook heb je daar een vervangingsrelais voor. Kost je dacht ik een euro of 25.
 
Minder hoor.

Er zijn van die standaard relais voor iets van 8 of 9 euro. Eentje voor gloeilampjes en eentje voor leds (lagere wattages).

Bij Hein Gericke kun je ze zo ophalen, en vast nog wel bij een hoop andere motorzaken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan