Andere lampen sv650s

mba_diablo

MF'er
14 mrt 2004
61
0
Ik heb gehoord dat er mogelijkheden zijn met andere koplampen zoals je bij auto's bijv. Philips Blue Vision lampen hebt om een mooier(blauwer), en feller licht te krijgen. Weet iemand wat daar de mogelijkheden in zijn en welke je dan eventueel het beste kan nemen?

Alvast bedankt...

Als je ook daadwerkelijk in het donker rijdt en het licht van je koplamp(en) nodig hebt, kan ik het je niet aanraden. Maar wie ben ik...

Waarom?

Ik heb verschillende smaken van die blauwige lampen geprobeerd en ik vind dat ze vrijwel allemaal een lagere lichtopbrengst hebben. Daarbij was de Philips achterlijk duur en binnen de kortste keren kapot :( (let's make things better O-) ).
Als je persé naar blauw wilt, kan ik je de Osram aanbevelen met een behoorlijke lichtopbrengst en levensduur. Laat je iig niet verleiden tot het huismerk van Halfords: die lampen produceren van die rare gelige vlekken en de lichtopbrengst is vergelijkbaar met die van een... euhh... kaars :+ .

Oké, oké: halogeenkaars 8-)

Laatst bewerkt:
Die blue vision lampen geevn een ander kleur licht (namelijk daglichtkleur ipv gelig) in mijn auto geven ze duidelijk meer licht dan de gewone H4.
In mijn motor heb ik een 80/100 watt H4 ipv de 55/60 watt.......werkt ook best aardig :)

Die blue vision lampen geevn een ander kleur licht (namelijk daglichtkleur ipv gelig) in mijn auto geven ze duidelijk meer licht dan de gewone H4.
In mijn motor heb ik een 80/100 watt H4 ipv de 55/60 watt.......werkt ook best aardig :)
Toch wel opletten met die 80/100W lampen. Daardoor heb ik op mijn Bandit een nieuwe koplamp moeten zetten, omdat de reflector boven de lamp helemaal bruin verkleurd was door de hitte, en de stekker is ook al gesmolten.
Nu zit er een Philips lamp in, die 50% meer licht geeft. En dat is blijkbaar meer dan dat zo'n 80/100W lamp geeft. Die lamp zit er nu zo'n 40.000km in, maar als ik zo'n lampen in mijn Clio steek, dan blijven die maar zo'n 8.000km heel. Hoe dat komt, kan ik niet verklaren, want bij mijn Bandit is de laadspanning zelfs zo'n 0,5V hoger dan bijn mijn Clio.

Terug
Bovenaan Onderaan