Andere "merk"naam op de motor

Naam wissel?

  • Het mag wel.

    Stemmen: 25 30,9%
  • Het mag niet.

    Stemmen: 56 69,1%

  • Totaal aantal stemmers
    81

Buikschuiver oet Dre

MF veteraan
16 mrt 2005
13.038
0
ergens op deze aardkloot
Ik kreeg vandaag de vraag: Als ik een honda ombouw met Ducati plastic, mag ik dan ook Ducati op de motor zetten?

Alleen blijft het hart en frame natuurlijk een honda?


Ik wist hier geen antwoord op maar ik meende ooit eens ergens te hebben gelezen dat dit niet mag en je moet me niet vragen waarom niet?
Zou graag serieuze reacties van jullie willen zien en geen onzinige reacties zoals: Waarom zou je dat willen, Dat zou verkrachting van de honda zijn, enz. enz. enz.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk niet dat dat zomaar mag, dat zou een hoop gedonder opleveren bij bijv. een flitsboete.

Bel je ff op en zeg je " Ja dan heeft iemand m'n kenteken nagemaakt, ik heb toch helemaal geen Ducati :? "
 
Zou graag serieuze reacties van jullie willen zien en geen onzinige reacties zoals: Waarom zou je dat willen, Dat zou verkrachting van de honda zijn, enz. enz. enz.

Thee in een koffiekopje is toch ook geen koffie :N

:/

OT: Ik zou het echt niet weten heb hier nog nooit ven gehoord. Ik zie wel eens auto's die totaal omgebouwd zijn en een ander embleem hebben en dat mag ook. Of van die oude autotjes die voor de grap een Ferrari embleem erop plakken.... waarom zou dit bij een motor dan niet mogen?
 
Laatst bewerkt:
Ik wil namelijk een Ducati, maar die zijn te groot voor mij (ook verlaagd). Maar Buikschuiver heeft een CB'tje wat ie kan verlagen en waar ik ook mee zou mogen lessen. En dan lijkt het me leuk als er Ducati op staat, heb ik toch een beetje een Ducati. :+
 
Ik weet dat het nooit een Ducati look a like zal worden, het gaat mij puur alleen om het idee. Mezelf voor de gek houden zegmaar. :+
 
Laatst bewerkt:
Is het niet juist zo dat we om deze reden framenummers hebben enzo :?

Om te voorkomen dat een willekeurige zot zijn FIAT plots tot een Ferrari maakt, of beter; andersom. Een Ferrari naar een FIAT en dan ook als FIAT gaat verzekeren e.d. :Z

Als jij een Ducati sticker op je Honda wilt plakken; be my guest :z

Heb ook al ooit Hawk GTs omgebouwd tot een halve Ducati Monster gezien (Ducati Honster) :W
 
Zou niet weten waarom het niet mag. Alleen zul je het niet op kenteken krijgen.
Je mag toch ook stickers op je kuip plakken van bijv. shell terwijl je daar nooit tankt?
 
Precies, als jij ducati stikkers op een Honda wilt plakken is dat prima. Plak maar lekker stikkers waar jij dat wilt.
 
Ik heb bijv. een Fiat YZF 600 R Thundercat, zie het probleem niet hoor :?

TCopPaddockstand02.jpg
 
Laatst bewerkt:
ow vet ik! wil ook een ducati maar die gaan altijd stuk dit lijkt mij een mooie oplossing :P
*speedy_gonzales gaat direct op internet ducati stikkers zoeken voor zijn honda*
 
Wat betreft binnen de Benelux: Benelux-verdrag inzake de intellectuele eigendom
Artikel 2.20 Beschermingsomvang

1. Het ingeschreven merk geeft de houder een uitsluitend recht. Onverminderd de eventuele toepassing van het gemene recht betreffende de aansprakelijkheid uit onrechtmatige daad kan de merkhouder op grond van zijn uitsluitend recht iedere derde die niet zijn toestemming hiertoe heeft verkregen, het gebruik van een teken verbieden:

a. wanneer dat teken gelijk is aan het merk en in het economisch verkeer gebruikt wordt voor dezelfde waren of diensten als die waarvoor het merk is ingeschreven;



Met andere woorden: een merknaam van een ander merk motor op een motor plakken mag dus niet.
 
Ik wil namelijk een Ducati, maar die zijn te groot voor mij (ook verlaagd). Maar Buikschuiver heeft een CB'tje wat ie kan verlagen en waar ik ook mee zou mogen lessen. En dan lijkt het me leuk als er Ducati op staat, heb ik toch een beetje een Ducati. :+


Ik denk dat je met wat stickers plakken geen problemen gaat krijgen hoor.
Hoe het wettelijk zit weet ik niet, interessante vraag eigenlijk. :Y





Alleen mensen wijs maken dat je honda een ducati is, dát gaat lastig worden.
Maar het is toch alleen maar om jezelf te gek te houden, toch? :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan