Andere motor, maar twijfel nog..

rjeggens

MF veteraan
14 jul 2003
1.554
0
Eelde
Niet dit jaar, maar volgend jaar wil ik een andere motor kopen. Dan heb ik zo'n 7-8000 mijl op mijn divje geknord en dan wil ik toch wel es wat anders.

Nou zit ik alvast wat rond te kijken, want 'shoppen' is natuurlijk al minstens de helft van de fun.. Nou lees ik hier erg goeie berichten over een SV 650 S, maar ik vraag me af of dat nou ECHT een vooruitgang is. Het is maar 10pk meer.

Het doel is dat het een motor wordt die sportiever is dan de div (een 600 overigens), maar niet direct de klinkers uit mijn opritje trekt (heb nog geen fluwelen handje ontwikkeld).

Iemand nog suggesties voor eventueel andere modellen? Of toch de SV.. :)
 
Een sportievere motor? Kijk eens voor een ZX-6R, de vorige modellen. Wel redelijk veel PK's (111), maar happen over het algemeen niet naar de baas.

[me]chielmi heeft het vermoeden dat iedereen hier z'n eigen motor neer gaat zetten :P [/me]
 
Een sportievere motor? Kijk eens voor een ZX-6R, de vorige modellen. Wel redelijk veel PK's (111), maar happen over het algemeen niet naar de baas.

[me]chielmi heeft het vermoeden dat iedereen hier z'n eigen motor neer gaat zetten :P [/me]
Ik heb een ZX6R gepast op de moto-rai vorig jaar.. en ik kon er niet op zitten. Mijn knieen hingen buiten de kuip.. Ik ben op de kop af 2 meter, vandaar.. een ZX10R pastte weer wel.. maar die doet waarschijnlijk wel happen naar de baas :)
 
[me]chielmi heeft het vermoeden dat iedereen hier z'n eigen motor neer gaat zetten :P [/me]

Laat ik dat dan ook maar doen.

Een Diversion 600...fijne fiets.














Ik denk dat je eens op motoroccasion.nl moet gaan kijken.
Kijk en vergelijk en lees testen die op internet worden aangeboden.
 
Laat ik dat dan ook maar doen.

Een Diversion 600...fijne fiets.



Ik denk dat je eens op motoroccasion.nl moet gaan kijken.
Kijk en vergelijk en lees testen die op internet worden aangeboden.

*grijns* Daar toer ik idd nu op rond.. Rijdt idd prima.. maar hij is ook oud, dus wil er niet te lang op rondrijden :)

Motoroccasion ken ik idd. Misschien is het idd het beste om wat rond te gaan kijken.. Maar ik was ook voornamelijk benieuwd of die SV nou een vooruitgang is.. Want dat vind ik een mooie motor met een mooi prijskaartje :) (weet niet van onderhoud, natuurlijk, aangezien hij schijnbaar injectie heeft, is dat waarschijnlijk ook weer duurder in onderhoud, of niet...)
 
*grijns* Daar toer ik idd nu op rond.. Rijdt idd prima.. maar hij is ook oud, dus wil er niet te lang op rondrijden :)

Motoroccasion ken ik idd. Misschien is het idd het beste om wat rond te gaan kijken.. Maar ik was ook voornamelijk benieuwd of die SV nou een vooruitgang is.. Want dat vind ik een mooie motor met een mooi prijskaartje :) (weet niet van onderhoud, natuurlijk, aangezien hij schijnbaar injectie heeft, is dat waarschijnlijk ook weer duurder in onderhoud, of niet...)

Proefrit maken en zelf ervaren.

Ik wil dat je Mille Factory koopt :+
 
Nou zit ik alvast wat rond te kijken, want 'shoppen' is natuurlijk al minstens de helft van de fun.. Nou lees ik hier erg goeie berichten over een SV 650 S, maar ik vraag me af of dat nou ECHT een vooruitgang is. Het is maar 10pk meer.

Iemand nog suggesties voor eventueel andere modellen? Of toch de SV.. :)
"Maar" 10 pk meer? Ik denk dat je dat wel zult merken hoor. De SV is vooral ook lichter dan een Div en heeft een sportievere zithouding. Mja al met al is dat écht wel een andere motor hoor, maar ga eens proefrijden zou ik zeggen! :)

Andere suggestie; als je Div opzich goed bevalt zou je eens kunnen kijken naar een Fazer. :] Of een FZR natuurlijk. O-)
 
Ik heb een ZX6R gepast op de moto-rai vorig jaar.. en ik kon er niet op zitten. Mijn knieen hingen buiten de kuip.. Ik ben op de kop af 2 meter, vandaar.. een ZX10R pastte weer wel.. maar die doet waarschijnlijk wel happen naar de baas :)

Ducati Monster. Heeft geen kuip, dus je knieën kunnen er niet buiten hangen :+
Nee, ff serieus als je 2 m groot bent dan is een Duc Monster een marteling. Is een kleine mensen motor. Pocketbike als het ware.
ook één grote brok pure fun, maar dat ter zijde

Een kameraad van mij heeft de SV650 en is daar heel tevreden over.
 
ff serieus als je 2 m groot bent dan is een Duc Monster een marteling[/quote]


M´n zwager is 1.93, hoor ´m nooit klagen.
 
Ik heb een ZX6R gepast op de moto-rai vorig jaar.. en ik kon er niet op zitten. Mijn knieen hingen buiten de kuip.. Ik ben op de kop af 2 meter, vandaar.. een ZX10R pastte weer wel.. maar die doet waarschijnlijk wel happen naar de baas :)
Tja... Kan me voorstellen dan je er dán niet oppast. Ik ben 1.90, maar had niet 5 cm langer moeten zijn, anders werd het al lastig met je knieen
 
Een sportievere motor? Kijk eens voor een ZX-6R, de vorige modellen. Wel redelijk veel PK's (111), maar happen over het algemeen niet naar de baas.

[me]chielmi heeft het vermoeden dat iedereen hier z'n eigen motor neer gaat zetten :P [/me]

[offtopic]
probeer anders eens de nieuwe mille :9 :9
[/offtopic]
 
:} :} dit is mijn tweede SV, en ik ben er stapel verliefd op!! Je kan er sportief mee rijden, maar ook in de stad is het een super handige fiets!!Hij is zowel in aanschaf als in onderhoud goedkoop. Ik vraag me alleen af of je er niet te groot voor bent. Als je bij de ZX-6 al met je knieen er naast hangt.....maar goed, probeer m gewoon, dan heb je antwoord op al je vragen!!
 
Dank voor de tips.. die Mille gaat het echt niet worden.. te duur :) ))
Maareeh.. is die SV nou altijd met injectie? of pas vanaf een bepaald jaar.. en is de injectie-versie dan beter dan de carb-versie?
 
Dank voor de tips.. die Mille gaat het echt niet worden.. te duur :) ))
Maareeh.. is die SV nou altijd met injectie? of pas vanaf een bepaald jaar.. en is de injectie-versie dan beter dan de carb-versie?
SV is pas vanaf 2003 met injectie...Of dit nou beter is of niet..moet ik je het antwoord op schuldig blijven vrees ik :+

[Edit]moest 2003 zijn.. [/Edit]
 
Laatst bewerkt:
"Wat sportiever" dan een div? pas mn bandit voor een cbr geruild voor een paar km maar dat gaat echt een wereld van verschil zijn met je div. Je zit meer in/achter een div/bandit dan op zon racer. Tevens zit je met je knieen in je nek voor je gevoel.. SV lijkt me een heel mooie tussenweg. Geluid is geweldig en zoals gezegd hij weegt gewoon 3x niets!
 
thundercat of fazer 600. en als je dikker wilt misschien een fazer 1000.
dit zijn allemaal wel vrij ruime motoren. anders iets vergelijkbaars van een ander merk. Zo'n SV is denk ik ook wel OK.
 
Dag oma :)

Ok ben uiteindelijk maar ff wezen passen.. Die SV die is echt VEEEEEL te klein voor mij. Mijn knieen zitten zo ongeveer tegen mijn oren.. Erg jammer, want ik had me helemaal ingesteld om hem eens lekker te proberen.

Wat me opvalt is, als je naar alternatieven vraagt voor de SV, dat er alleen maar 4cilinders genoemd worden.. De ZX6R, Thundercat, Fazer600.. Zijn er geen andere "kleine" 2 cilinders dan?

Ik zie ook vrij veel TL1000S voor niet al te gek veel geld, vergeleken met andere 1000cc's.. Is er iets mis met die dingen ofzo??
 
Die happen ook nogal eens naar de baas, brute 2 cil, Maar wat denk je van een Kawa Z1000 of een Z750
 
Dag oma :)

Ok ben uiteindelijk maar ff wezen passen.. Die SV die is echt VEEEEEL te klein voor mij. Mijn knieen zitten zo ongeveer tegen mijn oren.. Erg jammer, want ik had me helemaal ingesteld om hem eens lekker te proberen.

Wat me opvalt is, als je naar alternatieven vraagt voor de SV, dat er alleen maar 4cilinders genoemd worden.. De ZX6R, Thundercat, Fazer600.. Zijn er geen andere "kleine" 2 cilinders dan?

Ik zie ook vrij veel TL1000S voor niet al te gek veel geld, vergeleken met andere 1000cc's.. Is er iets mis met die dingen ofzo??

Probeer eens een all-road. Is uitermate goed geschikt voor lange mensen.
Eentje met 650cc is bv de V_strom 650. Met 1000cc zijn er echter heel veel keuze mogelijkheden (V-strom, Varadero, Cagiva Navigator, enz). Deze 1000's zijn tegenwoordig ook zeer scherp geprijst.

Ik zou zeggen, probeer het eens. Veel mensen die een all-road geprobeerd hebben, snappen niet dat ze altijd zo voorover en opgekropen hebben willen rijden :)
 
Die Z750 is idd bloedmooi (in mijn ogen) De prijs is me wat te hoog. Bovendien zijn ze tweedehands niet beschikbaar.

Allroad.. tsja.. zeker niet mijn eerste keus, maar goed.. Mijn beentjes zullen nooit korter worden, dus ik moet wat.. Ik zal eens overwegen :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan