Andere motor

xx-momo-xx

MF'er
18 aug 2014
166
0
Hoi allemaal!

Na ruim twee jaar op een GS500 gereden te hebben ben ik rustig aan het kijken voor een andere motor. Nou weet ik dat het beste is om proefritjes te maken en ik ben ook zeker van plan een aantal motoren eens een dag te huren maargoed je kan ze natuurlijk niet allemaal proberen ;)

Ik ben zelf niet zo groot en korte benen dus de motor zal waarschijnlijk verlaagd moeten worden en ook standaard niet al te hoog en zwaar moet zijn.

GS is wel erg leuk om lekker mee te spelen je kan gas open trekken zonder gelijk snelwegsnelheid te rijden *O* Ik zit zelf te denken aan iets rond de 600-700 cc, wat meer power omdat ik af en toe wat mis. Zeker ook bij motorvakantie als we samen rijden.

Ik vind bijvoorbeeld een Daytona 675 wit blauw erg mooi echter zijn die toch wel te duur voor wat ik aan een motor wil besteden en misschien iets te race voor wat ik er mee doe. Ook een Honda cbr600f/650f leek mij wel een goede optie voor sport/tour. Daarbij vind ik ook de kleurstellingen vanaf 2011 mooi. Probleem is dat ik gewoon niet zo goed weet wat ik wil :+ . Street triple vond ik ook altijd erg leuk en lees je goede dingen over maar omdat ik toch soms wel lange stukken snelweg rijd (250km)kan ik misschien beter iets met kuipen kopen.


Hebben jullie misschien nog goede andere vergelijkbare opties die ik kan overwegen en over het hoofd zie? Ik zit er aan te denken om maximimaal 5000 euro te besteden aan een motor maar er is wat ruimte.

Alvast bedankt voor je reactie!
 
Laatst bewerkt:
Een hayabusa, en aangezien je al 2 jaar ervaring hebt: een rooie.

Overigens vond ik toen ik het zelfde schuitje zat de yamaha fzs600s ook wel een leuk modelletje. Net als de VFR800 (die voor jou al afvalt) en de Suzuki GSF1200S.
 
Laatst bewerkt:
Yamaha Fazer of zn opvolger FZ6. Licht, voldoende pit, betrouwbaar en stuurt leuk. Binnen jouw budget moeten er zeker mooie modellen te vinden zijn. Kawasaki Z1000SX klinkt ook goed voor jouw doeleinden, weet niet of je die al binnen budgrt vinden kan. Zo niet, een Z750 met hoge kuipruit lijkt me ook een passende optie.
 
Street Triple, krijg je nooit spijt van, windschermpje erop eh presto. Die 250 k op de snelweg lukt heus wel, zeker als het niet elke dag is.
 
Laatst bewerkt:
Yamaha Fazer of zn opvolger FZ6. Licht, voldoende pit, betrouwbaar en stuurt leuk. Binnen jouw budget moeten er zeker mooie modellen te vinden zijn. Kawasaki Z1000SX klinkt ook goed voor jouw doeleinden, weet niet of je die al binnen budgrt vinden kan. Zo niet, een Z750 met hoge kuipruit lijkt me ook een passende optie.
+1
Kom van een slome Diversion 600 af, en nu op de Fazer FZ6.....heerlijk, 3 á 4 uur ritjes
zijn pijnloos te noemen.
En de opvolger is ook al bekend: Yamaha Tracer 900.....alleen weet de vrouw en de bankrekening
het nog niet...zucht -O- dus dat word sparen _O-
 
Laatst bewerkt:
In dit segment moet je voor 5k gewoon een Street Triple kopen. Het rijwielgedeelte en de driepitter is gewoon heerlijk.

Snelweg is op iedere motor waardeloos, en de Triple maakt het het binnendoor en in de bochten allemaal ruimschoots goed :]
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan