andere motor

motormuis63

MF'er
15 jan 2005
75
0
In de buurt van Arnhem
Rij nu 2 jaar op een Yamaha Diversion XJ600. Wil graag een zwaardere, maar heb totaal geen verstand van motoren. Wel weet ik dat ik een tourmotor, 4-cilinder en cardan wil. Ik heb vrij korte benen, dus de zit mag niet te hoog zijn (nu 77 cm). Tot nog toe kom ik uit op de Diversion 900, maar er zijn ongetwijfeld meer motoren, wie kan mij hier meer over vertellen? Verder wil ik ook graag weten of het gaan naar een zwaarder gewicht erg merkbaar is met rijden (bochten) en stallen (nu is het dry weight 182 kg).

8-)
 
Moet je een goldwing nemen. Ideaal op de snelweg, 4 cylinder en kardan, net wat je wilt. Is alleen wel wendbaar als een tank in de stad.


Overigens...mijn YAMMIE XS1100 is ook een 4 cylinder met kardan, maar a) niet te koop (of je moet wel heel veel bieden) en b) niet echt van deze tijd. Dus waarschijnlijk niet meer nieuw te koop
 
K100 past dan ook. De zithoogte is misschien ietsje meer dan de Div 900, maar daar kan je met een ander zadel wat aan doen. Ik zou trouwens niet goed weten wat een 'standaard' K100 méér te bieden heeft dan een Div 900. Beetje degelijker, wel duurder.
Als je voor een K100RS gaat, tja, dat biedt een Div niet ...

Het gewicht zal in alle gevallen méér zijn dan je 600. dat wordt wennen met rangeren en op de bok zetten. Maar niets om je echt druk over te maken als je een beetje handig bent (sterk zijn is overbodig).
 
Zo,n diversion 900 is een heel stapje hogerop de Diversion ladder. Is wel wat zwaar maar daar heb je geen last van als je rijdt. Ben zelf ook niet zo groot(lang) en had absoluut geen last met de zit!Als je wat anders wilt met cardan kom je al gauw in het toursegment terecht Bmw,Pan European, Yam 1300> Of 650cc Deaville van Honda (is geen 4 cilinder)Suuk6
 
Moet je een goldwing nemen. Ideaal op de snelweg, 4 cylinder en kardan, net wat je wilt. Is alleen wel wendbaar als een tank in de stad.


Overigens...mijn YAMMIE XS1100 is ook een 4 cylinder met kardan, maar a) niet te koop (of je moet wel heel veel bieden) en b) niet echt van deze tijd. Dus waarschijnlijk niet meer nieuw te koop

Ehmz... :? Goldwing=4 cilinder??? Dacht toch echt dat het een 6 cilinder boxer was... :)
 
pan european :}
wil ik ook zeker ooit es hebbe, na men blade miss, is een motor waar je nog lekker mee kan toeren, maar ook wel es wat mooie bochtjes kan gaan pikke
 
Terug
Bovenaan Onderaan