andere motor????

XJR Bas

MF'er
4 aug 2002
55
0
Noordwijk
Hallo allemaal,

Ik zit een beetje met een dilemma,ik rij nu een half jaar op een nieuw gekocht XJR.
Het is een lekkere motor om op te rijden,zitposite is goed(lekker rechtop)aardig wat power alleen wel wat aan de zwaare kant.
Toch valt deze motor mij een beetje tegen,1300CC en toch maar net een 600tje bij kunnen houden(Mondje Clau :j )En dan een beetje jagen door bochten is er ook niet echt bij,het gaat wel maar niet echt makkelijk.
Ben er 30Juni j.l. mee op het cicuit in Lelystad geweest en heb me daar aardig uitkunnen leven,steppies aan bijde kanten helemaal afgesleten,zelfs mijn rempedaalen en schakelpook vertonen slijtplekken.Dus het is niet zo dat ik er eerst maar is mee moet leren rijden want dat gaat wel.Zat gewoon achter de racertjes en hielt ze bij.(zeg dit niet om op te scheppen maar meestal is het van rechtdoor blazen kunnen we allemaal,nu de bochten nog).
Nu zit ik te denken om hem volgend jaar(Is ie 1 jaar oud)interuilen op een supersport motor,dacht zelf een R1 of soes gsxr750 of 1000.
maaaaaaaaar,nu komt ie.Hoe debiel ben ik als ik zoiets koop en de kuip eraf ruk en er een superbike stuur opzet,en een streetfighterkuipie.Wil hem dan zo maken net zoals die stuntriders hem hebben.
Vind die dingen echt onwijs cool en ben zelf ook niet vies van een beetje wheelien enzo.

Hoop dat jullie me een beetje raad kunnen geven,zodat ik die kronkel in mijn kop weer een beetje recht kan trekken I(

Oja en na hoeveel jaar kan je je motor het beste inruilen???

MZZL
 
In het eerste jaar schrijf je het meest op je motor af. Dus de duurste manier om van motor ruilen is volgens nieuw kopen en na 1 jaar verkopen. En dat is nu net hetgeen jij gaat doen. Dus als je een motor gaat ruilen zou ik het NIET na het eerste jaar doen. Daar zit het grootste financiele pijnpunt.
 
Alles er af demonteren en lekker een streetfighter van maken. over 2 jaar weer netjes opbouwen en inruilen als fjr met alle toeters en bellen. Op deze manier heb je ook geen kuipschade risico. :+
 
als je zo graag een streetfighter wil,waarom koop je dan geen aprilia SL 1000?

bij motoport leeuwarden staat nog een hele mooie te koop... (kan helaas geen foto laten zien,weet niet hoe het moet..snif)... :? :9
 
Ha die Bas,

Ik snap je punt met de heeele gave XJR... daarom dat ik er zelf ook niet op rij, want vind hem heel mooi. Maar wat jij moet hebben is een FAZER 1000 !!! Dat stuurt al heel anders en weegt een kilo of 20 minder dan de jouwe. Het is nog geen GSXR qua sturen maar het rijdt wel een stuk ontspannender, je hebt bergen koppel, TOCH een Streetfighter die je niet helemaal hoeft te verkrachten etc. en echt, op straat kan je er net zo hard mee als met een buikschuiver hoor.

Op die Fazer wat korte stepjes, hoge uitlaat, SBK stuur, en nog wat andere prullaria, en GASSEN ermee. Een maat van me heeft er een gehad en heeft er nog heimwee naar....

Kijk ff op mij (oude rommel) site; http://hagasan.superbikeclub.com en op photo Page 1 staan nog wat foto's van die brute bak.

Grtzz HagaSan (die best een Fazer 1000 zou willen).
 
In het eerste jaar schrijf je het meest op je motor af. Dus de duurste manier om van motor ruilen is volgens nieuw kopen en na 1 jaar verkopen. En dat is nu net hetgeen jij gaat doen. Dus als je een motor gaat ruilen zou ik het NIET na het eerste jaar doen. Daar zit het grootste financiele pijnpunt.

Idd als je met een nieuwe fiets de dealer verlaat heb je zo'n beetje 2 jaar afschrijving aan je kleed hangen. Dus financieel is het niet verstandig, maar dat wist jezelf natuurlijk ook wel. Je zoekt naar een legitimatie voor een beslissing die je al genomen hebt. Je wilt een nieuwe fiets en nou vraag je aan ons of je dat moet doen. Gewoon doen als je de munten kan missen. En idd die genoemde Triumph biedt alles wat je noemt.

CU

DooV
 
als je zo graag een streetfighter wil,waarom koop je dan geen aprilia SL 1000?

bij motoport leeuwarden staat nog een hele mooie te koop... (kan helaas geen foto laten zien,weet niet hoe het moet..snif)... :? :9

Zo dus :) , deze post ff quoten, dan zie je hoe het gedaan is.

000547AA48434C4D77C9.jpg


Mooie fiets overigens
 
Op donderdag 08 augustus 2002 19:57 schreef XJR Bas het volgende:
Hallo allemaal,

++ er komt me hier een lap text ++

MZZL

Bassie,

Koop jij nu maar gewoon een Gixxer 1000 dan geef je deze even aan mij me en dan heb jij die gave kuiploze fiets. Heb je gelijk iets te doen :)

Opgelost.

En sja... die XJR is idd :9~ Maar niet bedoeld voor het werk waar jij zin in hebt.

Het zal best zonde zijn om nu al je XJR in te ruilen qua centen maar als je heel graag iets anders wilt en je kan het betalen... What the F*uck. Het is jouw geld en jouw afweging.

ps. circuit avond was 30 mei. ;)
 
bandit 1200 tune,

is niet zo moeilijk en lekker veel koppel.

een redakteur van promotor heeft er een met ik meen 160 pk })

zelf rij ik een b12 uit '02. punt is dat die in een sprint wel aardig rap is en trekt als een lier maar het eindshot mist.
Naar de 200 ben je zo maar daarboven duurt het allemaal wat lang

ter vergelijking, een maat van me heeft een vfr800 . bij een sprint komt mij voorwiel omhoog, en zijn we even snel. op een bochtige weg en rotondes ben ik in mijn voordeel door het koppel, maar het kan ook aan de bestuurder liggen natuurlijk :]
 
Mmmmm........

lastig..
Maar je bent niet de enige die met dit probleem zit hoor :)
'k kan natuurlijk niet in je portemonee kijken maare je gaat je xjr toch niet weg doen omdat je een 600tje niet bij kan houe???
Die nieuwe generaties ss600s zijn z'n beetje 't snelste(op dijkies enzo) wat er is op dit moment!!!
Je kan natuurlijk beter je xjr ombouwen tot superstrak streetfighter stuurmonster(zo'n beetje het mooiste wat er is vind ik :9 )

Voorfork van een R1, gehele motor een flinke afslank kuur, k&n dyno en 4 in 1 (jammie :9 )
vering ff af laten stellen door hyperpro ofzo
en je hebt een motor voor 't leven :]
 
Maar wat jij moet hebben is een FAZER 1000 !!! Dat stuurt al heel anders en weegt een kilo of 20 minder dan de jouwe. Het is nog geen GSXR qua sturen maar het rijdt wel een stuk ontspannender, je hebt bergen koppel, TOCH een Streetfighter die je niet helemaal hoeft te verkrachten etc. en echt, op straat kan je er net zo hard mee als met een buikschuiver hoor.
Da's nou eens een puik plan :P
Fazer 1000 rijdt echt heerlijk en is idd redelijk makkelijk om te bouwen tot een treetfighter.
 
Die aprilia heb ik zien staan bij Bruggeman motoren in Nieuw Vennep,stoer ding!!maar beetje duur he,bijna 20000 pleuro's(carbonuitvoering ofzo was het).
En het is niet zo dat mijn XJR alaminute weg moet,zeker niet.Ik ben nu eenmaal zo veranderlijk als het weer,en wilde gewoon is van een ander weten hoe die erover zou denken..
Was vanmorgen nog ff bij mijn dealer en die zei ook al dat ie met een paar andere voorveren een stuk scherper stuurt,dynojetje erin andere filters, 4 in 1 pijp(heb ik al)en groter inlaadrubbers en je heb een beest van een motor.
Dus we gaan maar weer sparen en gaan er een beest van maken })
Nog bedankt voor jullie reacties :}


Was ik maar rijk en niet zo knap :+
 
Kijk anders eens voor een schademotor en knap hem op.
Scheelt een hoop doekoe en je kan hem maken zoals je wilt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan