Andere outfit voor Div900

Power19

Rookie
7 mei 2004
2
0
Bergschenhoek
Hallo,

Is er iemand in de zaal die z'n Diversion 900 heeft voorzien van een karterkuip?
Ik bedoel niet de onderkuip die het hele blok inpakt... die zit er al op.
Zomers lijkt me zo'n bikini leuker dan 'n badpak!

Groeten!

Jelle
 
Ik heb zelf een compelete onderkuip, maar heb wel een foto gevonden met alleen een kleine onderkuip.

Is alleen wel een 600 cc versie :)

xjs600.jpg


Gevonden via www.tech-line.nl
 
Opmerkelijk hoe weinig reacties je krijgt als je iets post over de Diversion op dit forum. Dit bewijst hoe passé deze motor wel is. Je vindt ook zéér weinig op de markt om hem te tunen. Wie dergelijke motor heeft rijdt 'em zoals hij is en gebruikt hem in de werkelijke zin van het woord als vervoermiddel. Een no nonsense bike die perfect en betrouwbaar doet waarvoor hij werd ontworpen en daarmee basta !
 
Kan best zijn. Maar dan betekend niet dat het onzin is om na 8 jaar een prima motor een ander uiterlijk te geven.
Maar evengoed bedankt voor je input!
 
'k Rij al een jaar en een half met de Diversion XJ900s van mijne pa. 't Is inderdaad een no-nonsens bike maar kan toch ook pittig uit de hoek komen. De enige tuning die wij gedaan hebben aan dit 8 jaar oude stalen ros is er grote koffers aan gehangen.
 
Opmerkelijk hoe weinig reacties je krijgt als je iets post over de Diversion op dit forum. Dit bewijst hoe passé deze motor wel is. Je vindt ook zéér weinig op de markt om hem te tunen. Wie dergelijke motor heeft rijdt 'em zoals hij is en gebruikt hem in de werkelijke zin van het woord als vervoermiddel. Een no nonsense bike die perfect en betrouwbaar doet waarvoor hij werd ontworpen en daarmee basta !
:^
Zou het gelegen hebben aan de naam, 'wegomlegging'?. :?



Heb zelf altijd met veel plezier rondgereden op mijn FJ600 (ook wel XJ600, maar dan niet-Amerikaanse uitvoering) en die had wel een onderkuipje, niet dat dat funverhogend en zaligmakend is, maar het oog wil ook wat soms, niet dan ja toch?
 
Ikzelf rij met een bordeauxrode div900s van 1998, mijn vriendin met een zwarte div600s van 2003
Weinig reactie?
Komt omdat er heeel zelden iets stuk gaat hé ... simpel toch?
Voor de rest word alles al gezegd in de hoofdtopics "techniek" & "algemeen".
Er bestaat ook nog een superdeluxe diversion forum waar alles ivm XJ & seca aan bod komt:
http://groups.msn.com/yamahadiversions.
Trowwes ook hier op het mf zit een speciaal xj topic:
Het grote xj/xs topic!

Vraagje: heeft iemand een ONDERkuip voor een xj900S/1998 in het klassieke bordeauxrode kleur te koop? mag eventueel wat te repareren schade aan zijn.
 
Versta me niet verkeerd, idd het oog wil ook wat. Heb zelf een Div XJ900S die ik probeerde wat minder saai te laten ogen : kleiner windscherm, spiegels van TDM900, kleinere pinkertjes voor en achter, racegaas in kuipopeningen, achterlicht van Fazer 1000, taartschep d'er af gehaald... Zou graag andere dempers plaatsen, maar....veel te duur. Het blijft hoe dan ook een feit dat je echt weinig vindt op de markt om 'em te verfraaien en is hij voor de meeste Div-rijders een gebruiksvoorwerp in de pure zin van het woord.
 
juist.
die dingen koop je nie om er de show mee te stelen, maar wel voor het non-nonsense motorrijden zonder al te veel hoempapa. 90pk en 90Nm uit een 900cc blok met cardan en nie teveel electronica: simpel efficient goejkoop & weining onderhoud > motorrijden pur sang. Ideaal voor mensen die een motorfiets willen die hen betrouwbaar van A naar B brengt, met daarbij net genoeg prut om op een verloren dag ook es wa scherp te rijden. maw: xj900s is typisch woon-werk paard met ferme toer capaciteiten, maar nixke om "circuitje" te spelen op de openbare weg. 95% van de xj900s eigenaars bouwen hun fiets nooit uit, los van een hoger ruitje, wat zijkoffers (toeren?) en in een zeldzaam geval een onderkuip (vuilbescherming + stroomlijn). Een gemiddelde Xj900 eigenaar verlangt nie veel meer dan dat hij al heeft gekocht ... (uitzonderingen daargelaten :} )
 
Opmerkelijk hoe weinig reacties je krijgt als je iets post over de Diversion op dit forum...

9 postings ...op bijna een maand tijd...waarvan slechts 1 terzake ...is nu precies wat ik bedoelde toen ik bovenstaande schreef......
 
Laatst bewerkt:
Opmerkelijk hoe weinig reacties je krijgt als je iets post over de Diversion op dit forum. Dit bewijst hoe passé deze motor wel is. Je vindt ook zéér weinig op de markt om hem te tunen. Wie dergelijke motor heeft rijdt 'em zoals hij is en gebruikt hem in de werkelijke zin van het woord als vervoermiddel. Een no nonsense bike die perfect en betrouwbaar doet waarvoor hij werd ontworpen en daarmee basta !

Ik heb hier niets aan toe te voegen. :)
 
9 postings ...op bijna een maand tijd...waarvan slechts 1 terzake ...is nu precies wat ik bedoelde toen ik bovenstaande schreef......
Wat dacht je van ombouwspullen uit het streetfighterschap, daar zit genoeg universeels bij, wat ook pasklaar te maken is op een 'wegomlegging' ;) .

Ook het voorgangermodel had weinig specifieke keuze aan aftermarketaccessoires, vering, vervangingsdempers, koffersets en andere kuipruiten, daar bleef het toen ook bij.

:] :]
 
Opmerkelijk hoe weinig reacties je krijgt als je iets post over de Diversion op dit forum. Dit bewijst hoe passé deze motor wel is. Je vindt ook zéér weinig op de markt om hem te tunen. Wie dergelijke motor heeft rijdt 'em zoals hij is en gebruikt hem in de werkelijke zin van het woord als vervoermiddel. Een no nonsense bike die perfect en betrouwbaar doet waarvoor hij werd ontworpen en daarmee basta !

Ook even reageren , zo kan een xj er ook zien ,(plaatje op attachement) zelf een beetje tunen en dan is het standaard uiterlijk er een beetje vanaf.

Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/117093/3b29f43a01a99e70eb7ffad98526d046 (DSCF0003.JPG)​
 
juist.
die dingen koop je nie om er de show mee te stelen, maar wel voor het non-nonsense motorrijden zonder al te veel hoempapa. 90pk en 90Nm uit een 900cc blok met cardan en nie teveel electronica: simpel efficient goejkoop & weining onderhoud > motorrijden pur sang. Ideaal voor mensen die een motorfiets willen die hen betrouwbaar van A naar B brengt, met daarbij net genoeg prut om op een verloren dag ook es wa scherp te rijden. maw: xj900s is typisch woon-werk paard met ferme toer capaciteiten, maar nixke om "circuitje" te spelen op de openbare weg. 95% van de xj900s eigenaars bouwen hun fiets nooit uit, los van een hoger ruitje, wat zijkoffers (toeren?) en in een zeldzaam geval een onderkuip (vuilbescherming + stroomlijn). Een gemiddelde Xj900 eigenaar verlangt nie veel meer dan dat hij al heeft gekocht ... (uitzonderingen daargelaten :} )

Inderdaad, en ik ben erg gelukkig met de keuze die ik nu ruim een jaar geleden maakte. Voorlopig wil ik niet anders en ik en mijn vriend hebben net een heerlijke motor-vakantie achter de rug :} die vast nog een keer herhaald gaat worden (hij op FJR1300, ik op Div900)

Helaas kan ik geen antwoord geven op de vraag van de topic-opener, daar ik alleen maar een topkuip heb. Aanpassingen aan mijn motor: valbeugels, donker hoog ruitje en een kofferset.
 
mmhhh heb zelf ook een divi 600, vind het niet echt een saaie motor. Okay als je het gas open gooit misschien een beetje lafjes maar goed, Liever lafjes dan dat de boel uitelkaar springt als een italiaans paard. Hoe dan ook, neus eens rond bij de dealers er is echt genoeg te krijgen om het beestje te windowdressen. Andere spiegeltjes, zwart topschermpje, gooi eens een andere uitlaat eronder, mooi topkoffertje, tanktasje, en klaar is ie.of niet natuurlijk
 
Terug
Bovenaan Onderaan