Andere R1 gekocht

MegatR1n

MF veteraan
Donateur
29 mei 2003
1.836
7.534
Den Helder
Ik heb eindelijk van foto's van mijn nieuwe R1. Het is al een tijdje geleden, maar ik had toen een topic gestart over of ik mijn '98 model ( R1 Met Laser Duo Tech ) zou inruilen voor een 2002/3 of 2004 model ( R1 '98 naar R1 '03 of 04 ??? ). Zoals jullie kunnen zien is het dus een 2003 model geworden met hier en daar wat kleine aanpassingen. De reden is dat ik toch behoorlijk wat extra geld bij moest leggen voor een 2004 model. Dus nu maar lekker 2 jaartjes rondtoeren en flink sparen voor een 2006 model.....

En nog bedankt voor alle tips die ik toen gekregen heb !!!!

Groetjes Willi

full
 
Laatst bewerkt:
Vraagje, die kentekenplaat i.c.m. die kleine knippers, ziet er heeeeeeeel
mooi uit..., zelf gedaan?


Hartstikke bedankt!! Ja, dat heb ik inderdaad zelf gedaan. Met een stuk RVS plaat, een kantbank en wat geduld is het een mooi resultaat geworden. De knipperlichtjes komen gewoon bij Motoport vandaan (meende 18 Eurootjes) en deze wil ik ook nog aan de voorkant plaatsen...

Gr. Willi
 
Mooie motor, vooral in die kleur!

Dank je wel... Moest alleen zelf wel even wennen aan de kleustelling hoor! Hiervoor alleen maar op motoren gereden met felle kleuren zoals o.a. de '98 R1 rood/wit, en daarvoor de FZR1000 in zuurstok paars,roze,wit.

Groetjes, Willi

*** Die hoopt dat het vandaag toch een beetje droog blijft **
 
Gefeliciteerd man!
Ziet er strak uit. Hopelijk komen er nog enkele lekkere dagen dit seizoen.

Veel veilige km's gewenst.
 
Dank je wel... Moest alleen zelf wel even wennen aan de kleustelling hoor! Hiervoor alleen maar op motoren gereden met felle kleuren zoals o.a. de '98 R1 rood/wit, en daarvoor de FZR1000 in zuurstok paars,roze,wit.

Groetjes, Willi

*** Die hoopt dat het vandaag toch een beetje droog blijft **


helaas, het regent in julianadorp ;)
 
helaas, het regent in julianadorp ;)

Ik weet niet waar je in het dorp bent, maar hier is het (nog) droog!!! Maar ik ben te druk om even de brommer te pakken.... Maar je waait wel uit je verschoning hier....

Groetjes,

Willi

** PS: Rijd jij toevallig op die VFR400?? **
 
Gefeli! De mijne is in dezelfde kleur! Ik vind dit de meest geslaagde kleurstelling. Zijn de 2004 R1's overigens nog ueberhaupt nog wel te krijgen? Ik dacht dat ze allemaal uitverkocht waren. Potver, had ik misschien toch een 2004 moeten zoeken. :+

Welnee, de 2003 heeft veel meer vermogen onderin, de 2004 begint pas bij 9000tpm te leven. En het scheelt nog geld ook. Veel fijn :] toegewenst!
 
Zijn de 2004 R1's overigens nog ueberhaupt nog wel te krijgen? Ik dacht dat ze allemaal uitverkocht waren. Potver, had ik misschien toch een 2004 moeten zoeken. :+

Mocht je nog een 2004 model R1 grijs zoeken, ik was 2 weken geleden nog bij Safe Amsterdam en daar hadden ze al een 2e hands staan. Kilometerstand weet ik niet meer, en de prijs was geloof ik 500 tot 750 euro minder dan de standaard prijs (maar 100% zeker weet ik dat niet)

Groetjes,

** Die nu al aan het sparen is voor een 2006 model **
 
Ik weet niet waar je in het dorp bent, maar hier is het (nog) droog!!! Maar ik ben te druk om even de brommer te pakken.... Maar je waait wel uit je verschoning hier....

Groetjes,

Willi

** PS: Rijd jij toevallig op die VFR400?? **


ik reed op die zwart/rood/grijze vfr400r. maar die is alweer sinds maart verkocht.
ik rij nu op een bandit 600n.
 
heej!! en de volgende R1 word ckr de 2006 model?? die heeft meer als 200pk en rond de 150kg en lijkt op de M1.... dat heb ik gelezen.....

greetz...... check de mijne trouwens....

Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/120875/52ead6f0b862277512b9aecd5270dd19 (pa's R1.jpg)​
 
heej!! en de volgende R1 word ckr de 2006 model?? die heeft meer als 200pk en rond de 150kg en lijkt op de M1.... dat heb ik gelezen.....

greetz...... check de mijne trouwens....

Als ik eerlijk ben.... JA!!!! Ben nu al een beetje geld aan de kant aan het leggen voor het 2006 model. Alhoewel ik het 2005 model (zwart, USA) echt super vind!!! Maar goed, dan zien we dan wel weer. et enige wat ik wel zeker weet, is dat het (alweer) een R1 wordt !!!!

Mijn nieuwe banden set heb ik thuis liggen, en die letters worden ook inderdaad wit. Moet zeggen dat het best wel mooi staat...

Groetjes Willi

** PS: Mooie bike trouwens !!!! **
 
Tja een 2003 r1,.. je moet t ermaar mee doen :+ .





Veel snelle/veilige km's !
 
Ik heb eindelijk van foto's van mijn nieuwe R1. Het is al een tijdje geleden, maar ik had toen een topic gestart over of ik mijn '98 model ( R1 Met Laser Duo Tech ) zou inruilen voor een 2003 of 2004 model ( R1 '98 naar R1 '03 of 04 ??? ). Zoals jullie kunnen zien is het dus een 2003 model geworden met hier en daar wat kleine aanpassingen. De reden is dat ik toch behoorlijk wat extra geld bij moest leggen voor een 2004 model. Dus nu maar lekker 2 jaartjes rondtoeren en flink sparen voor een 2006 model.....

En nog bedankt voor alle tips die ik toen gekregen heb !!!!

Groetjes Willi

(Afbeelding)
Merk je het verschil tussen een 98 of een 2003 geef even een reactie
 
Merk je het verschil tussen een 98 of een 2003 geef even een reactie

Jazeker, er zit heel erg veel verschil in de 2 machine's. Het voornaamste verschil vind ik dat het '98 model echt stukken extremer (lees: hardere) fiets is. Hij is gewoon veel agressiever en moeilijker te berijden. Het lijkt wel of versnelling pas bij 8000 toeren er in 1 keer uitkomt. Voor mijn gevoel is het oude model echt een harde supersport, die je echt goed moet kennen, wil je een beetje goed kunnen rijden. Maar gewone rijders halen er NOOIT uit wat er in zit, tenzij je Rossi heet natuurlijk. Ik heb er bijna 30k heerlijke kilometers mee gereden.

Het 2002/2003 model lijkt wat rustig te rijden, maar dat is echt schijn. De 'explosie' die je volgens mij had bij 8000 toeren met het oude model mis ik hier. Het vermogen komt er 'linear' uit, en daardoor, denk ik, ook meer onder controle te houden. Daardoor heb je het gevoel dat je minder snel gaat, maar dat is echt schijn hoor!! Want als je het gas even opendraait en je kan een keer een paar versnellen tot aan de nok, dan weet je wat ik bedoel. Wat ik ook heel erg merk, dat is dat het nieuwe model echt veel strakker stuurt. Zeker bij iets hogere snelheden blijft de fiets meer stabieler dan het vorige model.

Van de injectie merk je bijna niets. Het enige wat mij is opgevallen, is dat als je even een beetje gas geeft tot 4000 toeren, het gas weer snel loslaat en dan weer tot de 4000 gas geeft, dat de injectie het een beetje moeilijk heeft. Dit is overgegaan toen ik een PC hebt geinstalleerd en ik de boel heb laten afstellen..

Tja, alles wat ik hier schijf is natuurlijk een persoonlijke belevenis, en wat me het eerst te binnen schoot. Ik hoop dat je er wat aan hebt, maar de motorbladen stonden vol met dit soort artikelen!!!

Groetjes,

Willi
 
Terug
Bovenaan Onderaan