Andere uitlaat, opnieuw afstellen?

youpie

MF'er
21 mei 2004
38
0
egmond
Ik heb 'na veel ellende' een andere uitlaat op m'n fiets gezet.
Een sportuitlaat via marktplaats van een gsx1100r
Nu doet hij het goed, leuk geluid, maar als ik van het gas af ga, knalt hij wat,
zo van .......deng de de deng de de deng. (lekker duidelijk he)

Nu, kan dit kwaad, moet nu de ontsteking opnieuw afgesteld worden, of is dit iets anders.

Oh ja, ik had dus 4 in 2, en nu 4-2-1, misschien maakt dit ook wat uit?
 
Ik heb intussen zo'n beetje elk topic hierover gelezen en volgens mij komt het omdat m'n nieuwe uitlaat opener is, zodat de flow sneller gaat, of zoiets.

Is het dan niet verstandig om mijn uitlaat wat dichter te maken, hij kan namelijk helemaal uit elkaar. En zo ja, waarmee kan hij dichter?, met glaswol of zo?

:?
 
Ik heb intussen zo'n beetje elk topic hierover gelezen en volgens mij komt het omdat m'n nieuwe uitlaat opener is, zodat de flow sneller gaat, of zoiets.

Is het dan niet verstandig om mijn uitlaat wat dichter te maken, hij kan namelijk helemaal uit elkaar. En zo ja, waarmee kan hij dichter?, met glaswol of zo?

:?

dan gaat het hele effect van die uitlaat juist verloren, dat zou ik niet doen. Laat gewoon ff een run maken bij een dynojetbank, dan weet je gelijk of ie te arm of te rijk staat. Dat is vervolgens op te lossen met een dynojetkit.
 
bij het monteren van een open demper heb je bij een carburatie fiets altijd knallen.
bij een injektie fiets isdit stukken minder.
als je de uitlaat veranderd verander je daarmee je vulling van je cilinder.
kan dus heel goed wezen dat je nu een dyno kit en of k&n filter moet monteren.
om het juiste rendement uit je fiets te halen zou ik zeker een zogenaamde nul run laten doen.
hiermee kan je gelijk je air/fual zien en dus ook gelijk zien of er wat veranderd moet worden ja of nee en wat.

suxes
 
Ander vraagje nog, mijn fiets knalt juist bij het starten. (en bij gas los net na volgas :9 )
Dit doet hij alleen als ie langere tijd stil heeft gestaan en ik vraag me nog steeds af hoe dit nu precies komt.
 
Knallen is te arm.
Komt omdat het mengsel niet ontbrand en in de uitlaat komt.
Daarna komt er wel een arbeidsslag die wel werkt en dan ontsteekt het mengsel in de uitlaat alsnog.
 
Terug
Bovenaan Onderaan