Andere uitlaat Virago XV1100

XV1100

Rookie
29 jul 2002
3
0
Leeuwarden
Ik ben nu ruim anderhalf jaar in het bezit van een
Yamaha Virago XV1100 uit 1992. Hij bevalt me uitstekend en zie tot nu toe nog geen enkele reden om hem in te ruilen tegen een andere motor.

Alleen ben ik wat minder tevreden over het geluid van de originele uitlaten die eronder hangen.
Daarom ben ik ook druk op zoek naar extra informatie omtrent andere uitlaten en wellicht wil ik in de nabije toekomst er een ander stel onder laten monteren.

Aangezien er vele typen uitlaten te verkrijgen zijn, ben ik benieuwd of iemand die hier ervaringen mee heeft, deze met mij wil delen, of dat iemand mij advies kan geven welke uitlaten het mooiste geluid produceren.

Natuurlijk is het niet de bedoeling dat de hele buurt 's ochtends wakker wordt als ik naar mijn werk ga ;) . Ik zoek dus een iets zwaarder (donker) geluid, wat niet al te irritant klinkt op snelweg (met een wat hoger toerental).

kortom: zwaarder, maar subtiel... :]
 
Ik heb zelf de outlaws van laser laten monteren.
Niet te asociaal qua herrie maar wel een donker en vet geluid uit de pijpen, ik kan ze je zeker aanraden.
Voor mij was een ander alternatief de supertraps
maar die vind ik op een chopper geen pan ..


Groet en succes

Hans
 
Bedankt voor je reactie Hans,

Maarre die Laser uitlaten zijn wel erg prijzig..
Is er geen goedkopere oplossing ?

Bestaat er ook een mogelijkheid om een deel van de orginele uitlaten te vervangen ?
Zonder uiteraard te veel schade te berokkenen ?

Heeft iemand hier ervaring mee ?

Alvast bedankt,
Onno
 
Hey Grote Broer,

Ik heb zelf het afgelopen weekend de boor eens ter hand genomen }) omdat ik ook niet helemaal tevreden was over het geluid van mijn brommer.

Ik heb per pijp 3 gaatjes geboord (in de achterkant) met boortje 8. Het geluid wordt hierdoor warmer of voller of 'bruiner' net hoe je het wil noemen maar zeker niet zo dat de hele buurt 's morgens wakker wordt. Ook op de snelweg heb ik hier absoluut geen hinder van. Ik verwacht zelfs, dat jij, gezien je cilinder inhoud, hier helemaal geen last van zal hebben.

Als je van plan bent om op een dergelijke (goedkope) manier je uitlaat geluid aan te passen, sla dan voor het boren met een deuveltje een deukje op de plaats waar het gat moet komen. Anders verschuift je boortje. Begin gewoon met een klein boortje en start na elke keer even om het geluid te horen.

Mij bevalt het in ieder geval prima!!! *D

Succ6,

Ruben
 
Ik heb ook de outlaws van Laser waar ik bijzonder tevreden over ben. Je vraagt je af of er geen goedkopere oplossing is.
De BSM (?) is een goedkopere oplossing maar het nadeel is dat het er gewoon minder fraai uit ziet met van die grote lasnaden en bevestigingsbeugels in het zicht, dan geef ik persoonlijk liever wat meer uit ! :]
 
Ik heb BSM's slashcuts onder mijn XV 1100 hangen! Kan je zo de binnendemper uitschroeven (5 sec. werk)! Mooi geluidje en uiteindelijk maar 200 Euro uitgegeven voor 2 splinternieuwe dempers!
 
Laser Outlaws... Die roeleren echt zwaar. Heb ik erop gelegd. Schijnt nog net binnen de limieten te liggen.... Ze zijn niet echt duur (ik geloof EUR 350)... En beter dan het alternatief (boor in je originelen zetten)... Dat is namelijk erg slecht voor onder andere je motorblok (originele uitlaten zijn hier ook niet voor gemaakt)

Wel goed je originele uitlaten invetten en wegleggen (mocht je ze ooit weer terug willen zetten bij een verkoop of zo), want de originele uitlaten zijn meer dan het dubbele in prijs....
 
Waarom is het gaten boren in je originele uitlaten slecht voor je blok?????

Je hoort bij racers toch ook vaak, dat er een vrij open uitlaat onder hangt???

Volgens mij kan dit absoluut geen kwaad voor je blok. Het enige dat je merkt is een plof bij het terugdraaien van je gas.

Greetz,

Ruben
 
Terug
Bovenaan Onderaan