Andere uitlaat XJR 1300

Boefje

MF veteraan
Donateur
28 jan 2002
8.837
595
Vandaag een kerel tegen gekomen in scheveningen met de volgende uitlaat onder zijn xjr 1300

http://www.bos-exhausts.com/PDF/Y24.pdf

Ik vondt het geluidje zo gaaf, dat ik hem ook er wel op zou willen hebben...

Vraagje >>

Op bovenstaande link staat een sport en een approved versie ???
Wat zou het verschil zijn ? en waarin zal ik dat merken ?

 
Laatst bewerkt:
Verschil lijkt me duidelijk af te leiden uit de naamgeving. ;)

Sport : Open pijp, meer dan toegestane herrie, dus illegaal als je er mee gepakt wordt mag je hem inleveren.

Approved : Pijp met demping, minder geluid, minder flow, wel legaal. :)
 
Verschil lijkt me duidelijk af te leiden uit de naamgeving. ;)

Sport : Open pijp, meer dan toegestane herrie, dus illegaal als je er mee gepakt wordt mag je hem inleveren.

Approved : Pijp met demping, minder geluid, minder flow, wel legaal. :)

Zou ik dat ook merken in vermogen ?


Ik ook van jou, jochie..



Mooiste uitlaten op een XJR1300...

Devil.

Ziet er gewoon SUPER uit.

:)

Ziet er zeker super uit, ik heb ze een keer in Z-Frankrijk gezien.
Maar dat waren high mount en er moet nog wel bagage achterop kunnen.

Weet jij trouwens een site van Devil, is een van de enige die ik nog niet heb kunnen vinden... >> Ik heb hem reeds gevonden www.devil.fr

 
Laatst bewerkt:
Natuurlijk merk je dat in vermogen. Wat zijn dat voor domme vragen? |( |( |( Dombo, ben jij echt zo een motor-analfabeet? :z Of doe je maar alsof? O-)

Tjeeee Dude.... doe es ff normaal...niet iedereen heeft er zoveel verstand van he, behandel anderen zoals je ook zelf behandeld wilt worden.... Als je niks positiefs te melden hebt dan moet je helemaal niet reageren... :X
 
Amen. ;)
Maar je moet toegeven, dat hier wel erg domme vragen worden gesteld. :?
 
Het is veel dommer om niks te vragen en iets fout te doen... ik bedoel de hele opzet van een forum is om van elkaar te leren en ervaringen uit te wisselen... of zie ik dat soms verkeerd ? Ik bedoel we delen allemaal dezelfde hobby :] dus laat lekker iedereen in z'n eigen waarde.... Niemand verplicht een ander tot antwoorden...
Zo sorry hoor...dat moest er ff uit... echt onbeschoft hoe sommige figuren hier reageren... :r
 
Als ik goed gelezen heb, dan reageert topicstarter, na het stellen van enkele domme vragen, eerst zelf onbeschoft met "Ik ook van jou, jochie". :z
 
:? ow.... dus dan is het goed... nou laat maar... het is blijkbaar normaal om
elkaar af te bekken ... maar nog 1 keer... in mijn ogen bestaan er geen domme vragen alleen maar domme mensen... Voor de rest hou ik mijn klep wel. :X
 
Anyway, idee was er om er meer info over te krijgen.

Kan me bijvoorbeeld voorstellen dat bij een niet legale open demper, mischien de carberateurs opnieuw afgesteld moet worden en bij een legale demper niet, en dus minder vermogen over houd.

Zo dom is dat toch niet ???? (Of ben ik nu een enorme eikel :? )

Mischien had ik wat duidelijker moeten zijn.

Ik ook van jou (Is dus een verkapping van ik hou ook van jou), gebruik ik wel vaker als ik het idee heb dat iemand vrij vel op me reageert. Is meer de bedoeling om de persoon te laten zien dat er niks is om je druk over te maken, zijn ergere dingen in de wereld. het stukje "Jochie" erachter was mischien te sarcastisch...

Anyway, thanks voor degende die een serieus antwoord gaven en het voor me opnamen...

 
Laatst bewerkt:
Maar bij alleen een andere uitlaat hoef je je carburatie niet aan te passen (volgens mij). Dat maakt niet zo heel veel uit. Als je een K&N luchtfilter erbij neemt zal je voor optimale eigenschappen wel je carburatie moeten aanpassen.

En wat Kapitein Iglo en de Zwarte Hertog betreft... je hoeft niet te reageren op een topic, toch? (of is dat een domme vraag O-) )

P.s. Erg vette fiets van die maat van je, Herr Flick :}
 
Laatst bewerkt:
Nee, sorry, een andere site heb ik ook niet,een maat van me heeft die dempers op z'n xjr,gewoon fantastisch!

(Afbeelding)

Meer piccie's :P

Heb je die foto ook van opzij ?
Is dat een enkele of een dubbele uitlaat (Kan de andere kant niet goed zien)?

(Enorm gave koplamp overigens,...)

wat ik jammer vindt, van veel van die uitlaten is dat ze zover naar achteren steken (Komt volgens mij door de voetsteuntjes van de passagier).
Nu heeft bos een setje waarmee ik deze iets hoger kan zetten, wat het mogelijk maakt om de uitlaat iets meer naar voren te zetten...

Maar ja, de bocht he,.. zou dat op een redelijke wijze aan te passen zijn.. ?
 
Is volgens mij een dubbele uitlaat omdat een enkele meestal alleen aan de rechterkant zal zitten.

Heee, ik bedenk me ineens wat! Volgens mij heb ik bij Ultimate Motors in Rotterdam (010-2409375) pas nog een 2e hands carbon sportuitlaat voor een XJR zien liggen. Volgens mij is het een 4-in-1 (enkele uitlaat). Misschien is dat wat voor je? Moet je ze ff bellen (vragen naar William).
 
Laatst bewerkt:
Is volgens mij een dubbele uitlaat omdat een enkele meestal alleen aan de rechterkant zal zitten.

Heee, ik bedenk me ineens wat! Volgens mij heb ik bij Ultimate Motors in Rotterdam (010-2409375) pas nog een 2e hands carbon sportuitlaat voor een XJR zien liggen. Volgens mij is het een 4-in-1 (enkele uitlaat). Misschien is dat wat voor je? Moet je ze ff bellen (vragen naar William).

Thnxs, net ff gebeld.

Het is een (compleet) aluminium uitlaat systeem van laser, wel enkele demper, maar kost slechts 400 euro...

Ik wil echter een dubbele uitlaat, maar dit scheelt wel veel geld...
 
Ok, heb ik het dus toch goed gezien :) Nou ja, je moet de voor- en nadelen dan maar afwegen. Ik zou wel ff voor de zekerheid navragen of je met die uitlaat je middenbok kan blijven gebruiken. Die wil voor een 4-in-1 wel eens in de weg zitten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan