Andere visie op rijden na mijne crash op zolder

jcxtreme007

Rookie
27 aug 2004
10
0
opwijk
k zen er in juli ook afgegaan op zolder met mijne ZX9R. 't eerste wat ne mens zegt als hij rechtstaat is, shit mijne moto is naar de kloten. maar uiteindelijk mag ik dan gewoon content zijn dat ik nog kan rechtstaan. Enkel is wel zwaar geraakt en moto heeft serieus wa kosten. Maar dat is niets vergeleken met het 11 maanden oude dochterke en aanstaande vrouw die ik zou achterlaten.

De ZX9R is ondertussen verkocht voor een YZF426 cross met papieren. Motorrijden blijft een gevaarlijke hobby en sport. zowel op als naast het circuit. als ik nu terugdenk aan de helse straatracejes die we hielden is het een wonder dat er nog geen dode gevallen is in onze klick.

Spijtig dat ne mens eerst een accident moet hebben om dat te beseffen. De vraag is hoelang het duurt eer je het vergeten bent en terug risico's begint te nemen.

Bijlage: schade achter.jpg
 
Hmm, in het geval van sommige mensen wanneer ze weer iets heel dierbaars verliezen.

Ik kan alleen maar je huidige blik op het leven aanmoedigen.
Je hebt veel om voor te leven en risico nemen moet altijd mogelijk zijn (anders wordt het zo saai), maar
je "moet" het natuurlijk niet te gek maken.
 
Ach, ben zelf ook geschoven op zolder, en mensen vragen: "vast jammer he? van je motor!". Maar zo denk ik er niet over. Was een geweldige dag, en heb de limiet van m'n motortje kunnen ontdekken. (door eroverheen te gaan ;) )

Maar ik denk ook: dit had ook op straat kunnen gebeuren. En als ik daar met 140km/h onderuit was geschoven kwam ik er niet vanaf met wat krassen.. Moet er niet aan denken dat ik onderweg een stoeprand, paaltje of vangrail was tegengekomen.

Dus m'n besluit is simpel: ik ben verkocht!
Volgend jaar probeer ik wat circuittrainingen te volgen, en daarna op zoek naar een betaalbaar racertje. Een 'ietwat sportievere' rijstijl hoort niet thuis op de openbare weg, voor zover ik recht van spreken heb met m'n 400cc. Dus dan maar liever wat duiten dokken voor wat vrij rijden sessies, het geld zou anders toch wel op gaan aan verkeersovertredingen of (fysieke) schade..

just my 0,02
 
da is mijn idee ook.

eerst ga ik een jaar of 3 crossen en dan koop ik mij een oudere 600 die ik volledig klaarzet voor circuit. Geen lichten en ander overtollig gewicht. machientje een keer of 10 buitenhalen per jaar om op franco en zolder te gaan knallen. Puur plezier en geen schrik voor die blauwe smurfen achter iederen hoek.
 
Terug
Bovenaan Onderaan