Andere voorvork

Dirk130

MF veteraan
26 mei 2003
23.928
255
Den Haag
Ik had het idee om een voorvork van een 86 er vmax op mijn xj 750 seca te maken })

Helaas is de lengte niet goed ;( (te lang)

Ben dus opzoek naar de maten van voorvorken die ongeveer 830mm 840 mm lang zijn, maar zeker niet langer!!!

Het maakt me nu nog niet uit van welk merk of dat het upsitedowns zijn(mag wel)

Dus als je straks weer in de buurt van je motor ben meet dan ff je vorkpoten na en post het hier.
 
Hallo Dirk,

waarom zou je er een 86-er Vmax vork opzetten? Al die Vmaxxers lopen te klagen dat die vork te dun is en dat je er geen fatsoenlijke remklauwen op kan zetten omdat de steek te klein is. Als je dan toch een Vmax vork erop wil hebben zou ik voor de 43 mm vork gaan die vanaf 1993 gemonteerd is. Past zo bijv. een R1 remklauw op.

succes,

martijn
 
Kan je ze niet gewoon een stukje meer door je kroonplaten laten steken?
waarom zou je er een 86-er Vmax vork opzetten? Al die Vmaxxers lopen te klagen dat die vork te dun is en dat je er geen fatsoenlijke remklauwen op kan zetten omdat de steek te klein is. Als je dan toch een Vmax vork erop wil hebben zou ik voor de 43 mm vork gaan die vanaf 1993 gemonteerd is. Past zo bijv. een R1 remklauw op.

Voorvork van een xj750 is 36 mm dik, dus die van de vmax is al dikker.
 
Hallo Dirk,

waarom zou je er een 86-er Vmax vork opzetten? Al die Vmaxxers lopen te klagen dat die vork te dun is en dat je er geen fatsoenlijke remklauwen op kan zetten omdat de steek te klein is. Als je dan toch een Vmax vork erop wil hebben zou ik voor de 43 mm vork gaan die vanaf 1993 gemonteerd is. Past zo bijv. een R1 remklauw op.

succes,

martijn

zo als hier boven al gezegd is de orginele vorken zijn 36 mm en die van de max zijn 40mm. Ik win er dus al veel op.

Trouwens dat lost ook mijn probleem met de lengte niet op. Denk dat de lengte het zelfde is gebleven in de loop van de productietijd van de max.
 
Je kunt de lengte wel verkleinen door de binnenveer in te korten en de terugslagveer te verlengen maar daar verander je ook de hele veerkarakteristiek mee, ik weet niet of je dat wel wil?
 
Je kunt de lengte wel verkleinen door de binnenveer in te korten en de terugslagveer te verlengen maar daar verander je ook de hele veerkarakteristiek mee, ik weet niet of je dat wel wil?
In een Vmax poot zit een vulbus van wel 20cm lengte en onderin een hele grote.

Dus omlaag kan wel degelijk dan en zonder dat je je veerdemping veranderd.
 
Hallo Dirk,

als je wil proberen met Vmax 40mm poten heb ik nog wel twee poten liggen. De linker is recht, de rechter zit in het bovenste deel van de poot een knikje van ongeveer 1 milimeter, wat je met het rijden niet merkt, maar wat er wel voor zorgt dat elke 3 maanden de keerring eruit ligt. Maar je zou ze kunnen gebruiken om te proberen of het allemaal pas en of je ze in kan korten. Hou er wel rekening mee dat de poten ook met luchtdruk gevuld moeten worden en dat tussen de twee poten een 'luchtbrug' zit, die gelijk de afstand tussen de poten bepaald. Of je moet er andere veren in zetten en de luchtgaatjes dichtlassen. Als je wilt kan je ze zo in Eindhoven komen halen.

groeten,

martijn
 
Hallo Dirk,

als je wil proberen met Vmax 40mm poten heb ik nog wel twee poten liggen. De linker is recht, de rechter zit in het bovenste deel van de poot een knikje van ongeveer 1 milimeter, wat je met het rijden niet merkt, maar wat er wel voor zorgt dat elke 3 maanden de keerring eruit ligt. Maar je zou ze kunnen gebruiken om te proberen of het allemaal pas en of je ze in kan korten. Hou er wel rekening mee dat de poten ook met luchtdruk gevuld moeten worden en dat tussen de twee poten een 'luchtbrug' zit, die gelijk de afstand tussen de poten bepaald. Of je moet er andere veren in zetten en de luchtgaatjes dichtlassen. Als je wilt kan je ze zo in Eindhoven komen halen.

groeten,

martijn

Bedankt voor het aanbod maar ik heb al een complete set liggen. incl platen,remmen enz
 
Terug
Bovenaan Onderaan