André's FJ1200

Anders ff de bougies bekijken,een olieverbruiker heeft meestal natte bougies van de olie,of veel koolaanslag op de bougies.
 
Tijdje geleden dat ik hier een update heb gedaan. Nu moet ik zeggen dat er in de winter door geen zin/koelkasttemperatuur in de garage/geen tijd er niet zoveel voortgang was als ik gedacht had. Op het FJ forum heb ik nog wel wat meer updates gezet, hier ook maar eens bijwerken.

Ik heb een 30 liter ultrasoonreiniger aangeschaft en de originele carbs erin gehad. Na 3 keer werden de carbs een beetje toonbaar. Eindelijk.
Deze met een revisieset erin op reserve gelegd.

Voor:

540.jpg


Na:



Ik had bij het nogmaals stationair laten lopen al redelijk snel in de gaten dat de rookvorming minder en minder werd, dus dat gaat de goede kant op. Wel kwam ik er achter dat de brandstofpomp het niet meer deed. Nog wel geprobeerd deze te reanimeren, maar helaas, patient overleden. ;(
Dus een nieuwe pomp aangeschaft en die horde was genomen.



Volgende was de koppeling slave cilinder. Die was in elkaar gelijmd met opgedroogde remvloeistof, prima lijm als je een aantal jaren droogtijd oké vindt. ;)


Na deze uit elkaar gefrot te hebben goed schoongemaakt, de cilinderwand licht gepolijst en de boel weer in elkaar met een revisiesetje. Vullen vanaf de slave met verse remvloeistof en de koppeling werkte weer.
De remmen... tja, die heb ik met een keilbout in de zuigers met een alu buisje als bescherming eromheen uit elkaar moeten krijgen. Ook deze zaten errrug vast.
Uit elkaar gehaald, nieuwe blokken want de oude waren ondanks voldoende voering, geweekt in de remvloeistof.
Achterrem meteen meegenomen natuurlijk.








De zuigertjes zijn nog in prima staat ondanks dat ze muurvast zaten. Ik heb nog een filmpje van gemaakt hoe ze passen zonder en met rubbers:

Zonder:



Met:



De rempomp uit elkaar gehaald en schoongemaakt, zat verstopt, dus niet al te veel werking meer.




Meteen de rempomp even opnieuw in de lak.

Ik dacht dan ook maar meteen de ABSpomp mee te nemen die ook vastzat, bij de ABS test een fail op voor- en achterrem.
Dat zat ff tegen, de pomp was met dezelfde remvloeistoflijm in elkaar gezet als de koppelingslave cilinder. Ik heb na diverse pogingen en een aantal uurtjes huisvlijt toch maar eentje van MP voor weinig als vervanging genomen en deze werkt nog prima. (die pompen zijn berucht op het vast gaan zitten van het ABS plunjergedeelte)








Nadat het hele verhaal gemonteerd zat de remmen ontlucht, dwz achter 5 minuten, klaar, voor met de lange ABS leidingen een drama.
Normaal vullen en pompen, van onderaf vullen, een vacuumpompje onder op de ontluchtingsnippels, het helpt niet echt.
Als tip kreeg ik om de remklauwen zo hoog mogelijk te houden en dan te ontluchten.

Voor dat ik zover was kwam ik erachter dat het peilglaasje van de rempomp voor lek is en de nieuwe lak afgebladderd is....:( Stel je voor dat het ineens goed zou gaan...

Alles wat te maken heeft met brandstof of remmen zit gewoon knettervast. Deze zou 4 jaar hebben stilgestaan, maar ik vermoed toch echt langer...:X

Status: wachten op de bestelling met nieuw glas met o-ring. Daarna verder met het ontluchten.

Zo, zijn jullie weer ff bijgekletst
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan