Andrea Dovizioso

wat een held is deze man , hopen dat hij volgend jaar minder pech heeft dan zie ik hem het wk winnen.
 
Helaas,Dovi zal nooit WK worden in de motogp,daar is het veel te laat voor.

Zn enige concurrent volgend seizoen is Marquez en die heeftie al meerdere keren verslagen.

Tenzij Yamaha eindelijk zn zaken op order krijgt, dan is misschien Vinalez ook een serieuze concurrent.
Lorenzo en Rossi zijn volgend seizoen geen serieuze kandidaten voor de titel.
 
Zn enige concurrent volgend seizoen is Marquez en die heeftie al meerdere keren verslagen.

Tenzij Yamaha eindelijk zn zaken op order krijgt, dan is misschien Vinalez ook een serieuze concurrent.
Lorenzo en Rossi zijn volgend seizoen geen serieuze kandidaten voor de titel.


Misschien je eigen reactie nog een paar keer lezen en je daarna beseffen hoe simpel je overkomt ;)
Niemand kan weten wie volgend jaar mee doet om het WK.
Er kan van alles gebeuren of veranderen, het kan dus hooguit jou mening of wens zijn.
 
Misschien je eigen reactie nog een paar keer lezen en je daarna beseffen hoe simpel je overkomt ;)
Niemand kan weten wie volgend jaar mee doet om het WK.
Er kan van alles gebeuren of veranderen, het kan dus hooguit jou mening of wens zijn.
Is inderdaad een verwachting, meer niet. Duidelijk zo?
 
Ja! Fijn :)

Volgend seizoen kunnen ze allemaal kampioen worden.

Ik begrijp wel wat Cazzo bedoelt: Het is niet reëel om te verwachten dat iemand kampioen wordt als hij net overgestapt is naar een ander team. Pas het tweede seizoen kun je oogsten als alles mee zit. Zie Lorenzo - Ducati. En als Yamaha volgend jaar weer mee wil doen, dan moeten ze wel hele grote stappen maken aankomende winterperiode.
 
En inderdaad weer een prachtige race van Dovi gisteren. Jammer dat Marquez wederom net weer te sterk was.
 
Ik begrijp wel wat Cazzo bedoelt: Het is niet reëel om te verwachten dat iemand kampioen wordt als hij net overgestapt is naar een ander team. Pas het tweede seizoen kun je oogsten als alles mee zit. Zie Lorenzo - Ducati. En als Yamaha volgend jaar weer mee wil doen, dan moeten ze wel hele grote stappen maken aankomende winterperiode.
Toegegeven, het is geen heel reële verwachting, mede omdat coureurs redelijk honkvast zijn en we de laatste decennia veel dezelfde coureurs hebben zien domineren, maar het is in de recente geschiedenis toch enkele keren voorgekomen:

2004: Rossi wordt wereldkampioen nadat hij van Honda op Yamaha overstapt;
2007: Stoner wordt wereldkampioen nadat hij van Honda op Ducati overstapt;
2011: Stoner wordt wereldkampioen nadat hij van Ducati op Honda overstapt;
2013: Marquez wordt wereldkampioen nadat hij van de Moto2 naar de MotoGP Honda overstapt.

In die optiek zijn het eigenlijk alleen Hayden en Lorenzo in de laatste twintig jaar geweest bij wie het niet gelukt is om van team en/of motor te wisselen en om direct daaropvolgend wereldkampioen te worden, maar die een jaar of langer nodig hadden om te zaaien en een kampioenschap te oogsten. Ik vind Lorenzo persoonlijk een coureur van hetzelfde kaliber als Rossi, Stoner en Marquez en het zou mij daarom niet verwonderen indien Lorenzo juist wel in staat blijkt om direct wereldkampioen te worden op de Honda. Ik vermoed zelf dat Lorenzo mentaal sterker is dan Marquez volgend jaar en dat dit binnen dat team zal meespelen.

Voor wat betreft Dovizioso: een fantastische coureur en er nu een keer erg dichtbij geweest, maar hij gaat nooit een wereldkampioen worden in de MotoGP. Volgend jaar met Petrucci als teamgenoot verwacht ik dat de sfeer binnen het team relaxter zal zijn en dat dus de concentratie op het willen verslaan van Lorenzo als teamgenoot bij Dovi ineens minder sterk gaat zijn. Yamaha blijft met Rossi/Vinales/Morbidelli een onzekere factor, evenals Zarco op de KTM en Suzuki als geheel met Rins en Mir, en dat geeft Dovi een voorsprong, maar ik verwacht ergens wel dat Dovi gaandeweg volgend jaar wat verder terug zal gaan zakken, zeker achter Marquez en Lorenzo.
 
Toch verwacht ik wel dat KTM volgend jaar sterk zal zijn. Vier motoren op de grid met coureurs als Zarco, Oliveira en Espargaro zitten ze wel goede spreiding mocht iemand geblesseerd raken. Ook Aprilia heeft volgend jaar twee sterke coureurs.
 
Toch verwacht ik wel dat KTM volgend jaar sterk zal zijn. Vier motoren op de grid met coureurs als Zarco, Oliveira en Espargaro zitten ze wel goede spreiding mocht iemand geblesseerd raken. Ook Aprilia heeft volgend jaar twee sterke coureurs.
En met Kallio en Pedrosa als testcoureurs neemt KTM haar MotoGP project in ieder geval bijzonder serieus. Het zou super zijn indien ze geregeld de top 10 wisten te halen. Voor wat betreft Aprilia is met het aantrekken van Smith in ieder geval een goede eerste stap gezet qua testproject. Het wordt zaak om Iannone te behouden zodat een project voor langere termijn opgezet kan worden. Zowel Lowes als Redding zijn beide na een jaar aan de kant geschoven en ergens is dat jammer.

Mocht het SMR team in het WSBK kampioenschap overigens overstappen van Aprilia naar BMW, dan zou hier wellicht wat extra kapitaal en/of personeel vrij kunnen komen voor het MotoGP project? Alhoewel ik in het geval van SMR niet weet hoeveel ondersteuning exact vanuit Aprilia gegeven wordt. In de MotoGP is het natuurlijk ook deels een officieus fabrieksteam daar het team zelf door Gresini gerund wordt.
 
Ik begrijp wel wat Cazzo bedoelt: Het is niet reëel om te verwachten dat iemand kampioen wordt als hij net overgestapt is naar een ander team. Pas het tweede seizoen kun je oogsten als alles mee zit. Zie Lorenzo - Ducati. En als Yamaha volgend jaar weer mee wil doen, dan moeten ze wel hele grote stappen maken aankomende winterperiode.

Ik snap hem ook gerust maar ben het er niet mee eens, feit blijft dat iedere deelnemer kampioen kan worden.
Realistisch gezien kan er wel eens een mega strijd aankomen tussen de Honda s, Yamaha s , Ducati, Suzuki en misschien nog wel meer merken. We hebben het hier dan toch snel over een 6 tot 12 serieuze kanshebbers.

Al denk ik zelf gewoon dat Marquez volgend jaar weer een makkelijk kampioenschap heeft.

:p
 
Realistisch gezien kan er wel eens een mega strijd aankomen tussen de Honda s, Yamaha s , Ducati, Suzuki en misschien nog wel meer merken. hier dan toch

Al denk ik zelf gewoon dat Marquez volgend jaar weer een makkelijk kampioenschap heeft.

:p

Dat is juist helemaal niet realistisch.
Suzuki is volgend jaar echt nog niet constant competitief en Yamaha zeer waarschijnlijk ook niet. En over KTM en Aprilia hoeven we het helemaal niet te hebben.

Het zal dus (verwachting!) gaan tussen Marquez/Lorenzo/Dovi en Petrucci.
Petrucci doet sowieso niet mee, te wisselvallig.
Lorenzo moet altijd aan alles lang wennen, niet optimaal is niet presteren, doet ook niet mee dus (misschien in 2020).
Dovi kan alleen kampioen worden als Marquez een pokke-jaar heeft, maar hij is wel de enige serieuze concurrent mits de Duc zo goed blijft als hij nu is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan