Andrea Dovizioso

Volgens mij is de Appie er gewoon klaar voor. Ding is op dit moment prima. Het probleem is dat Aprilia data mist van hele races. Er komt nu maar data binnen van 1 man die complete races rijdt. Alleen Aleix zijn data is van waarde, maar duidelijk nog niet goedgenoeg voor de 2e helft van een wedstrijd.
 
Racesport heeft het over Vinales, toch gok ik op Dovi.
Racesport neemt gerust geruchten één op één over. Soms zit je dan goed, soms ook niet, maar de betrouwbaarheid laat te wensen over. Beetje zoals dat mensen hier op het forum meteen posten "die-en-die naar zus-en-zo!" omdat ze in een tweet een quote van een gerucht lazen. Geen bron, geen verhaal, geen nuance. Onnodig ongeduld. :X
 
Racesport neemt gerust geruchten één op één over. Soms zit je dan goed, soms ook niet, maar de betrouwbaarheid laat te wensen over. Beetje zoals dat mensen hier op het forum meteen posten "die-en-die naar zus-en-zo!" omdat ze in een tweet een quote van een gerucht lazen. Geen bron, geen verhaal, geen nuance. Onnodig ongeduld. :X
Goedemiddag,
Laten we voorop stellen dat we bij Racesport.nl nooit zomaar geruchten overnemen. Wat betreft Andrea Dovizioso, we hebben afgelopen weekend in Assen uitgebreid met Dovizioso's persoonlijke manager gesproken. Ondanks dat het niet hardop gezegd werd kunnen we wel concluderen dat de kans dat Dovi komend seizoen de teamgenoot zal worden van Alex Espargaró bij Aprilia heel erg klein is, zo niet is uitgesloten.

We leven bij Racesport.nl niet onder een steen, we blijven het oprecht jammer vinden dat er nog steeds een aantal mensen zijn hier die ons werk niet serieus willen nemen en in dit geval roepen dat we bij Racesport.nl alleen maar met hagel schieten.
 
Laatst bewerkt:
Goedemiddag,
Laten we voorop stellen dat we bij Racesport.nl nooit zomaar geruchten overnemen. Wat betreft Andrea Dovizioso, we hebben afgelopen weekend in Assen uitgebreid met Dovizioso's persoonlijke manager gesproken. Ondanks dat het niet hardop gezegd werd kunnen we wel concluderen dat de kans dat Dovi komend seizoen de teamgenoot zal worden van Alex Espargaró bij Aprilia heel erg klein is, zo niet is uitgesloten.

We leven bij Racesport.nl niet onder een steen, we blijven het oprecht jammer vinden dat er nog steeds een aantal mensen zijn hier die ons werk niet serieus willen nemen en in dit geval roepen dat we bij Racesport.nl alleen maar met hagel schieten.
Leuk dat jullie je hier melden.
Mogen jullie vaker doen wat mij betreft.
 
Goedemiddag,
Laten we voorop stellen dat we bij Racesport.nl nooit zomaar geruchten overnemen. Wat betreft Andrea Dovizioso, we hebben afgelopen weekend in Assen uitgebreid met Dovizioso's persoonlijke manager gesproken. Ondanks dat het niet hardop gezegd werd kunnen we wel concluderen dat de kans dat Dovi komend seizoen de teamgenoot zal worden van Alex Espargaró bij Aprilia heel erg klein is, zo niet is uitgesloten.

We leven bij Racesport.nl niet onder een steen, we blijven het oprecht jammer vinden dat er nog steeds een aantal mensen zijn hier die ons werk niet serieus willen nemen en in dit geval roepen dat we bij Racesport.nl alleen maar met hagel schieten.
Deze winter diverse Avondklok gesprekken van jullie gevolgd met oa. Michael, Wilco, etc. Commentaar leveren is sowieso makkelijker dan live verslag en nieuws brengen. Die avondklokgesprekken hebben jullie echt leuk gedaan. Zoveel inside info voorbij zien komen. En ook het enthousiasme was mooi. Als ik dan tevens Evert hoor zeggen hoeveel ellende hij / je? in 2015 over zich heen gekregen heeft tot bedreigingen thuis aan toe, dan mogen "fans" ook wel eens nadenken voordat men iets op het www. plempt. Recentelijk het interview gezien met de oprichter van Racesport en met Evert. Ook dat begin was compleet nieuw voor me en gewoon leuk om te weten hoe het allemaal tot stand gekomen is. En dan zal je er misschien een keer ergens naast zitten, mijn steun hebben jullie :Y
 
Goedemiddag,
Laten we voorop stellen dat we bij Racesport.nl nooit zomaar geruchten overnemen. Wat betreft Andrea Dovizioso, we hebben afgelopen weekend in Assen uitgebreid met Dovizioso's persoonlijke manager gesproken. Ondanks dat het niet hardop gezegd werd kunnen we wel concluderen dat de kans dat Dovi komend seizoen de teamgenoot zal worden van Alex Espargaró bij Aprilia heel erg klein is, zo niet is uitgesloten.

We leven bij Racesport.nl niet onder een steen, we blijven het oprecht jammer vinden dat er nog steeds een aantal mensen zijn hier die ons werk niet serieus willen nemen en in dit geval roepen dat we bij Racesport.nl alleen maar met hagel schieten.

Ja dááháág.

Ik ben vaak genoeg kritisch én positief over Racesport.nl, dat ik niet laat suggereren dat ik het werk niet serieus neem, of dat ik maar roep dat Racesport enkel met hagel schiet. Beiden zijn namelijk niet waar.

Want, geruchten worden nooit zomaar overgenomen? Hoe noem je Guido's bericht van 27 juni (hieronder ook in de afbeelding) dan, "breaking news" wordt er gezegd, dat Maverick Yamaha verlaat en naar Aprilia gaat? Op dat moment was er nog niets wereldkundig over Vinales zijn vertrek. Racesport baseert zich op AS dat hier zaterdagavond mee kwam. Maar er wordt met geen woord gerept over bevestiging, geen coureur bevraagd, geen teamleider aangesproken. Vinales heeft op de racedag om de hete brei heengedraaid, zo ook Aprilia en Yamaha. Deze geruchten, want dat waren het dus nog op dat moment, zijn maandag pas deels bevestigd.

Ik zeg deels, want waar Viñales volgend jaar rijdt, is zelfs nu nog niet bekend. Er wordt gerept over het VR46 team, wat mij sterk lijkt; er wordt gesproken over Aprilia, waar nog niets vast ligt; en er zijn genoeg journalisten die ook schrijven over een eventueel gedwongen pensioen als Aprilia de deur alsnog dichtgooit en tóch met Dovizioso in zee gaat.

Zo nam Racesport dus twee geruchten voor de prijs van één over van buitenlandse pers, zonder in het artikel ook maar enige aanleiding te geven om te denken dat er nog eigen onderzoek of een vorm van bevestiging naast lag. Vinales zijn exit bij Yamaha én zijn switch naar Aprilia worden gepresenteerd als feit. Zelfs achteraf zeggen dat de manager van Dovi iets liet doorschijnen, is mosterd na de maaltijd, en nog altijd geen voldongen feit.

Als een bericht niet bevestigd is, niet zeker is, dan hoor je dat zo te presenteren. En niet alsof het gedane zaak is. Vervolgens doen alsof je neus bloedt en doen alsof het maar mijn (onze?) respectloze verwensingen zijn, vind ik niet chique. Ik blijf het oprecht jammer vinden dat Racesport niet altijd eerlijk is naar zichzelf, en daarmee ook niet naar de betrokken lezers.


1624966894660.png


Kleine toevoeging: AS wordt als 'welingelichte bron' genoemd, terwijl AS stelt dat het contract met Aprilia al getekend is. Maverick heeft na Duitsland waarschijnlijk pas besloten dat hij weg wil. Zaterdag heeft-ie z'n contract ingeleverd. Onderhandelingen met Aprilia zullen dan hooguit gestart zijn, maar ik wed dat het papier waar de handtekening op moet komen staan eerst nog bedrukt moet worden.

Dus of een gerucht nou blijkt uit te komen of niet: Racesport zet de headline vast klaar.
 
Laatst bewerkt:
Goedemiddag,
Laten we voorop stellen dat we bij Racesport.nl nooit zomaar geruchten overnemen. Wat betreft Andrea Dovizioso, we hebben afgelopen weekend in Assen uitgebreid met Dovizioso's persoonlijke manager gesproken. Ondanks dat het niet hardop gezegd werd kunnen we wel concluderen dat de kans dat Dovi komend seizoen de teamgenoot zal worden van Alex Espargaró bij Aprilia heel erg klein is, zo niet is uitgesloten.

We leven bij Racesport.nl niet onder een steen, we blijven het oprecht jammer vinden dat er nog steeds een aantal mensen zijn hier die ons werk niet serieus willen nemen en in dit geval roepen dat we bij Racesport.nl alleen maar met hagel schieten.
Mooi dat je hier reageert Evert, ik denk dat iedereen hier wel respect heeft voor het werk en de moeite die jij en jullie er in stoppen.
Jij hebt een mening, weet hem vaak ook te onderbouwen en/ of uit te leggen. Maar het is niet zo dat jullie daar heilig zijn ookal zit je in staphorst ;)

Leg je er nu eens bij neer dat je zelf publiceert op een open medium en je daar ook reacties op kan krijgen.
Stop de drama en ik weet zeker dat mensen jullie nog meer gaan waarderen, klap er nog meer video s op die no nonsens zijn en je krijgt nog een groter deel mee.

en als laatste, stop het verdedigen dat je alleen maar waarheden plaatst, niet aan sensationele koppen doet en dat soort onzin.

Dat is mijn deel, wat je er mee doet is aan je zelf.
 
Mooi dat je hier reageert Evert, ik denk dat iedereen hier wel respect heeft voor het werk en de moeite die jij en jullie er in stoppen.
Jij hebt een mening, weet hem vaak ook te onderbouwen en/ of uit te leggen. Maar het is niet zo dat jullie daar heilig zijn ookal zit je in staphorst ;)

Leg je er nu eens bij neer dat je zelf publiceert op een open medium en je daar ook reacties op kan krijgen.
Stop de drama en ik weet zeker dat mensen jullie nog meer gaan waarderen, klap er nog meer video s op die no nonsens zijn en je krijgt nog een groter deel mee.

en als laatste, stop het verdedigen dat je alleen maar waarheden plaatst, niet aan sensationele koppen doet en dat soort onzin.

Dat is mijn deel, wat je er mee doet is aan je zelf.
Shit zo kort had mijn reactie natuurlijk ook kunnen zijn. _O-
 
Shit zo kort had mijn reactie natuurlijk ook kunnen zijn. _O-
en die van mij had best wel eens in de buurt kunnen komen van jouw reactie, ware het niet dat mijn pis al heel lang niet lauw word van Evert en racesport!
Neemt niet weg dat wij in nl wel dankbaar mogen zijn voor de tijd en energie die er in gestoken word.
 
Neemt niet weg dat wij in nl wel dankbaar mogen zijn voor de tijd en energie die er in gestoken word.
Volledig mee eens. En ik vind het ook niet erg als zo'n site een gerucht overneemt. Zelfs als men dat niet erbij vermeldt. Daar zit toch een stukje mediawijsheid in voor de lezer. Maar diezelfde lezer zwartmaken als ze erop 'betrapt' worden, vind ik niet okay. :X
 
Nee, we zijn bij Racesport.nl niet heilig, we zijn geen journalisten en we maken regelmatig fouten. Maar nogmaals, we plaatsen niet zomaar geruchten, we leven niet onder een steen en in dit geval het bewuste gerucht van Maverick Viñales.......dat zijn bewuste keuzes om dit zo te plaatsen en heeft niets te maken met iets kopiëren van een Spaanse krant.

Hier was vanaf vrijdagmiddag al sprake van, niemand wilde nog iets zeggen, niemand kreeg iets los bij partijen en niemand durfde het op dat moment nog te plaatsen totdat twee Spaanse kranten niet langer konden &wilden wachten. Ja, en als wij het dan zondagochtend plaatsen dan kopiëren we het, zo kun je het ook zien als je liefhebber bent van elke avond een glas azijn drinken.

Dat er mensen zijn die vervolgens denken dat we het Spaanse artikel door een vertaalmachine gooien en op Racesport.nl plakken, dat mag maar ik kan jullie zeggen dat in dit geval Guido Fenneman het hele artikel niet gelezen heeft en de reden dat het pas zondagochtend geplaatst is omdat we zaterdagavond een keer op tijd waren en we het nieuws via diverse collega sites onderweg naar huis op de rss-reader lazen. In dit soort gevallen wil je eerst een inschatting maken over het waarheidsgehalte en hebben we het pas geplaatst nadat we zondagochtend eerst drie partijen gesproken hadden en daarna een inschatting hebben gemaakt over het waarheidsgehalte. Natuurlijk wisten wij op het moment van plaatsen al dat er maandag of dinsdag een officieel persbericht zou komen waarin het nieuws bevestigd zou worden.

Nogmaals, misschien is de manier van plaatsen niet helemaal correct, maar zoals ik al zei zijn we ook geen journalisten maar een stelletje liefhebbers van de sport die ooit een website zijn begonnen om de Nederlandse wegracesport te promoten.

O ja, die andere bevestiging komt eraan. Het is geen kwestie van of deze komt, de vraag is alleen nog even wanneer.
 
Nee, we zijn bij Racesport.nl niet heilig, we zijn geen journalisten en we maken regelmatig fouten. Maar nogmaals, we plaatsen niet zomaar geruchten, we leven niet onder een steen en in dit geval het bewuste gerucht van Maverick Viñales.......dat zijn bewuste keuzes om dit zo te plaatsen en heeft niets te maken met iets kopiëren van een Spaanse krant.

Hier was vanaf vrijdagmiddag al sprake van, niemand wilde nog iets zeggen, niemand kreeg iets los bij partijen en niemand durfde het op dat moment nog te plaatsen totdat twee Spaanse kranten niet langer konden &wilden wachten. Ja, en als wij het dan zondagochtend plaatsen dan kopiëren we het, zo kun je het ook zien als je liefhebber bent van elke avond een glas azijn drinken.

Dat er mensen zijn die vervolgens denken dat we het Spaanse artikel door een vertaalmachine gooien en op Racesport.nl plakken, dat mag maar ik kan jullie zeggen dat in dit geval Guido Fenneman het hele artikel niet gelezen heeft en de reden dat het pas zondagochtend geplaatst is omdat we zaterdagavond een keer op tijd waren en we het nieuws via diverse collega sites onderweg naar huis op de rss-reader lazen. In dit soort gevallen wil je eerst een inschatting maken over het waarheidsgehalte en hebben we het pas geplaatst nadat we zondagochtend eerst drie partijen gesproken hadden en daarna een inschatting hebben gemaakt over het waarheidsgehalte. Natuurlijk wisten wij op het moment van plaatsen al dat er maandag of dinsdag een officieel persbericht zou komen waarin het nieuws bevestigd zou worden.

Nogmaals, misschien is de manier van plaatsen niet helemaal correct, maar zoals ik al zei zijn we ook geen journalisten maar een stelletje liefhebbers van de sport die ooit een website zijn begonnen om de Nederlandse wegracesport te promoten.

O ja, die andere bevestiging komt eraan. Het is geen kwestie van of deze komt, de vraag is alleen nog even wanneer.
Morbidelli naar fabriek ‘s Yamaha
 

Als ik het mag samenvatten: "Ja, we hebben dat gerucht inderdaad gerust geplaatst, omdat we het vertrouwden en iedereen het deed". Nogmaals, dikke prima, maar wees daar dan eerlijk over naar jezelf. Anders kom je zelf niet betrouwbaar over. Immers, ook dit artikel is op Racesport recentelijk geplaatst. Weliswaar met de kanttekening dat het misschien volledig uit de duim gezogen is, blijft het een gerucht, een artikel zonder check of onderzoek, enkel vanuit buitenlandse bron, en in dit geval achteraf zo onzinnig gebleken als dat het op dat moment al klonk.

"Dat doen wij niet zomaar".

Wel dus, en da's helemaal prima, en de vervolgstap is om het dan ook zo te presenteren. Bij Rossi's stop-artikel gaat dat aardig, bij Viñales is dat totaal achterwege gelaten. Om een voorbeeld te nemen van David Emmett: hij koos zijn woorden op MotoMatters.com voorzichtig. "Spanish media are reporting", en "it seems Vinales is off to Aprilia", en "If Vinales goes to Aprilia". Jullie vissen uit dezelfde vijver, maar de één plaatst de geruchten als zodanig en analyseert, en de ander gooit er 'breaking news' tegenaan met klare taal.

Mij of anderen uitmaken voor azijnzeikers, doen alsof we geen respect hebben voor de site, doen alsof er gezegd wordt dat je een veredelde Google Translate bent, je verstoppen achter liefhebberij, da's allemaal nergens voor nodig. Niemand hier die dat zegt. Ik stel het zelf ook niet op prijs op die manier aangesproken te worden. De complimenten voor alles wat Racesport doet liggen voor het oprapen; dat maakt niet dat enige kritiek veneinig of zielig weggeslagen moet worden.
 
Laatst bewerkt:
Als ik het mag samenvatten: "Ja, we hebben dat gerucht inderdaad gerust geplaatst, omdat we het vertrouwden en iedereen het deed". Nogmaals, dikke prima, maar wees daar dan eerlijk over naar jezelf. Anders kom je zelf niet betrouwbaar over. Immers, ook dit artikel is op Racesport recentelijk geplaatst. Weliswaar met de kanttekening dat het misschien volledig uit de duim gezogen is, blijft het een gerucht, een artikel zonder check of onderzoek, enkel vanuit buitenlandse bron, en in dit geval achteraf zo onzinnig gebleken als dat het op dat moment al klonk.

"Dat doen wij niet zomaar".

Wel dus, en da's helemaal prima, en de vervolgstap is om het dan ook zo te presenteren. Bij Rossi's stop-artikel gaat dat aardig, bij Viñales is dat totaal achterwege gelaten. Om een voorbeeld te nemen van David Emmett: hij koos zijn woorden op MotoMatters.com voorzichtig. "Spanish media are reporting", en "it seems Vinales is off to Aprilia", en "If Vinales goes to Aprilia". Jullie vissen uit dezelfde vijver, maar de één plaatst de geruchten als zodanig en analyseert, en de ander gooit er 'breaking news' tegenaan met klare taal.

Mij of anderen uitmaken voor azijnzeikers, doen alsof we geen respect hebben voor de site, doen alsof er gezegd wordt dat je een veredelde Google Translate bent, je verstoppen achter liefhebberij, da's allemaal nergens voor nodig. Niemand hier die dat zegt. Ik stel het zelf ook niet op prijs op die manier aangesproken te worden. De complimenten voor alles wat Racesport doet liggen voor het oprapen; dat maakt niet dat enige kritiek veneinig of zielig weggeslagen moet worden.
Laat ik voor op stellen dat je pijnpunt zit in dat jij leest dat je azijnzeiker wordt weg gezet en dat dit niet tof is en niet hoort/past bij Racesport.
En ik kan je ook nog wel aardig vinden in het feit dat een gerucht als waarheid wordt neergezet, niet altijd klopt.
Een van de verrassende dingen (voor mij) die op tafel kwam tijdens racesport live de avondklok gesprekken, dat Racesport/Evert daarnaast ook persberichten e.d. verzocht voor diverse teams in zowel het MotoGP als WSBK paddock.
Dit is denk ik ook 1 van de redenen dat Racesport als 1 van de eerste journalisten op het circuit mocht komen tijdens raceweekenden.
En dat ze daardoor dichter bij het vuur zitten, onderdeel van een team zijn en vaak al veel eerder nieuws weten, dan dat ze het naar buiten mogen brengen.
M.a.w. ik denk dat Racesport over het algemeen beter geïnformeerd is dan wij hier denken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan