Andrea Dovizioso

dr-rossi

Die hard MF'er
25 okt 2005
362
0
ommen
Als groot fan van deze coureur, (en omdat ik zo graag mee wil doen aan de trend van het openen van nieuwe topics) open ik van harte dit tweede topic van deze rustige Italiaan.

(Ik was bijna klaar met het maken van dit topic, toen ik erachter kwam dat er al 1tje was, maar die vond ik stiekem niet zo mooi dus doe ik deze lekker toch. En anders is het werk voor niks geweest)

Andrea Dovizioso

ANDREA%20DOVIZIOSO.jpg


Birthdate : 23 March 1986
Nationality : Italian
Birthtown : Forlimpolpoli, Italy
Lenght : 1,68 m
Weight : 63 kilo

Op de leeftijd van 4 jaar begon Dovizioso te racen, onder begeleiding van zijn vader Antonio. Al gauw kwam zijn passie en talent naar buiten en dat resulteerde op vroege leeftijd al in 2 nationale mini-moto kampioenschappen.

Dovizioso_pocketbike_448p.jpg


In 2000, tijdens de eerste race van de Aprilia Challenge in Misano, ging Dovizioso ervandoor met de overwinning en later dat jaar ook met een welverdiend kampioenschap. In 2001 gaat hij door met winnen. Ditmaal het Europese en Italiaanse 125cc kampioenschap. Dit leidde tot een plekje in het WK voor 2002.
In 2001 maakte Dovizioso al zijn GP-debuut met een wildcard tijdens de Grand Prix van Mugello alleen was dat iets minder succesvol met een 23ste plaats op de grid en een DNF in de race.
Tot de conclusie komend dat het WK toch wel een stukje moeilijker is, weerhield hem er niet van om in zijn debuutseizoen vier top 10 finishes te pakken en met uiteindelijk 42 punten, op een nette 16e plaats in het WK te eindigen.

In 2003 werd het duidelijk dat Andrea goede competitie was voor de grote jongens. Hij pakte dat jaar een aantal podiumplaatsen en eindigde als 5e, achter jongens als Alex de Angelis en Hector Barbera.

Met het vertrek van huidig wereldkampioen en toptalent Dani Pedrosa lag in 2004 de deur open voor Dovi om het kampioenschap te pakken. En dat deed ie. Met 5 overwinningen, 8 poles, 11 podiums (plus maar 1x niet in de top 4 geëindigd vanwege machinepech) pakte hij overtuigend de titel.

dovizioso041010.jpg


Als wereldkampioen 125cc, maakte Dovizioso vervolgens de overstap naar de kwartliterklasse, waar hij een zeer goed debuutseizoen meemaakte. Met 5 podiums en een 3de plaats in de eindstand liet hij zien uit het juiste racehout gesneden te zijn.

andrea_dovizioso_07.jpg


De volgende twee seizoenen in de 250cc, waren het net niet. Met een zekere Jorge Lorenzo die domineerde op een zeer competitieve Aprillia, tegenover de mindere Honda, had Dovizioso het zeker niet makkelijk. Tweemaal moest hij genoegen met de runner up positie.

119293156_fd6e2259a7.jpg


Samen met diezelfde Lorenzo maakt hij in 2008 de overstap naar de koningsklasse. Met zijn huidige team JiR Scot Honda, deed hij zeker niet onverdienstelijk. Door al in de eerste race in Qatar de strijd aan te gaan met Valentino Rossi was het duidelijk dat de hij voor niemand bang was. Het hele jaar was de Italiaan heel constant maar net niet snel genoeg voor het podium. Tot tijdens de race in Sepang, waar hij na een mooi gevecht met Nicky Hayden de derde plaats pakte. Zijn eerste podium in de MotoGP. Het jaar sloot hij af op een 5e plaats!

andrea-dovizioso.jpg

Diezelfde Hayden moest in 2009 plaats maken voor Andrea. Met een fabriekshonda werd er dit seizoen veel van hem verwacht maar de 'Fantastic Four' waren en zijn toch een tikkie te snel voor Dovi. Gelukkig zijn die ook niet foutloos en dat maakte dat in Donington de GP gewonnen werd door Andrea Dovizioso. Hopelijk mogen er nog meer volgen! *D

253647.jpg


1z1901u.jpg


2ymdksi.jpg


Andrea-Dovizioso-wining.jpg


Andrea-Dovizioso-jerez.jpg


dovizioso.jpg


dovizioso.jpg


Foto's, video's, nieuwtjes en feitjes van Andrea Dovizioso? Hier graag posten *D
 
Laatst bewerkt:
Ik ben stiekem ook wel fan van de jongeman, vooral vanwege zijn sterke prestaties vorig jaar. Dit jaar loopt het allemaal iets minder goed, er zijn ook allerlei geluiden van zowel Pedrosa als Dovizioso dat de Honda machine gewoon niet goed genoeg is. Desondanks vind ik het wel erg jammer dat Dovizioso het dit jaar nauwelijks beter lijkt te doen dan vorig jaar, en dat hij niet beter presteert dan Pedrosa.

By the way, na haar vreugdedansje op Qatar heb ik zijn vriendin volgens mij niet of nauwelijks meer gezien... Iemand dáár meer info over!?
 
heeft ook lekker veel laten zien dit seizoen :+
Is de enige race winnaar in twee jaar tijd die niet tot het rijtje Absolute Goden behoort (Pedrosa, Stoner, Lorenzo, Rossi)... En staat momenteel toch nog bovenaan de lijst van Best of the Rest, zolang-ie Edwards voorblijft. Ik had gehoopt dat Dovizioso zijn sterke lijn van afgelopen jaar dubbel en dwars door zou zetten en dat is helaas niet gebeurd, maar hij doet het wat mij betreft nog lang niet slecht.
 
Eers maar eens een compliment over de O.P. Ziet er goed uit :Y

Als fan van Pedrosa vindt ik het ook jammer dat Dovi dit jaar ook wat matig
presteerd. Ook Dani valt mij wat tegen. Altijd erg snel maar... is het net niet.
Ik vrees dan na volgend jaar dan Dovi zijn plekje wordt ingevuld in iemand anders
als hij niet beter gaat presteren. Ik gok op Simoncelli of Aoyama. Maar we zullen het
zien. Misschien krijgt hij de Ohlins vering beter dan Dani's Showa's.
Ik zeg peper in de reet en knalle met die honda's })

full
 
Ik vindt het jammer dat hij op een Honda zit ik denk dat zijn kunsten groter zijn dan de wanstaltige 212v.
Ik acht hem op een andere machine wel in staat om nog meer voorin te eindigen.
 
Ik vindt het jammer dat hij op een Honda zit ik denk dat zijn kunsten groter zijn dan de wanstaltige 212v.
Ik acht hem op een andere machine wel in staat om nog meer voorin te eindigen.

Dat zou zomaar kunnen, tot nu toe vind ik hem behoorlijk tegen vallen in de Motogp
 
Ik vindt het jammer dat hij op een Honda zit ik denk dat zijn kunsten groter zijn dan de wanstaltige 212v.
Ik acht hem op een andere machine wel in staat om nog meer voorin te eindigen.

Honda is geen B-merkje ofzo als je dat hiermee wil zeggen. Met de juiste coureurs leren ze de yammie een lesje. De honda heeft een prima blok echter het rijwiel gedeelte heeft aanpassingen nodig.
 
Honda is geen B-merkje ofzo als je dat hiermee wil zeggen. Met de juiste coureurs leren ze de yammie een lesje. De honda heeft een prima blok echter het rijwiel gedeelte heeft aanpassingen nodig.

Ik denk dat we uitgaande van de afgelopen seizoenen waarbij Honda incidenteel succes kende wel degelijk kunnen spreken van een B merk.
Fout ligt niet bij de rijders, maar wel bij de ideën van de Jappies.
Overigens klimt Doohan komende week op de motor :X
 
Ik denk dat we uitgaande van de afgelopen seizoenen waarbij Honda incidenteel succes kende wel degelijk kunnen spreken van een B merk.
Fout ligt niet bij de rijders, maar wel bij de ideën van de Jappies.
Overigens klimt Doohan komende week op de motor :X
De Yamaha is beter (gezien de successen van zowel Rossi, Lorenzo als Edwards), maar de Honda's en Ducati's (excl. Stoner) strijden gewoon heen en weer. Is de Yamaha dan het enige A-merk?
 
Ik denk dat we uitgaande van de afgelopen seizoenen waarbij Honda incidenteel succes kende wel degelijk kunnen spreken van een B merk.
Fout ligt niet bij de rijders, maar wel bij de ideën van de Jappies.
Overigens klimt Doohan komende week op de motor :X

Is ducati dan ook een B merk? Hou toch op. Yamaha heeft gewoon een goed jaar. 2011 wordt het jaar voor ducati :X :P
Weet je vast wel waarom.... :W
 
Is ducati dan ook een B merk? Hou toch op. Yamaha heeft gewoon een goed jaar. 2011 wordt het jaar voor ducati :X :P
Weet je vast wel waarom.... :W

Kerel, hoe groot is dat bord voor je kop?
Tijdens de kwalificaties kan de Honda van met name Pedrosa goed mee komen.
Maar de plotselinge overstap van Michelin naar Bridgestone en dit jaar van Showa naar öhlins is puur toeval of wanhoop?
Punt blijft dat de Honda's bij lange na niet presteren zoals ze horen te presteren en zeker na de eerste helft moeite hebben.
Maar goed alles wat ik zeg hoef je niet aan te nemen, gelukkig is er nog zoiets als de lijst met uitslagen.
Honda heeft al een flinke tijd last van een groot probleem als ze deze oplossen kan Honda zich weer bij Yamaha en Ducati voegen.
Momenteel zijn er 3 rijders welke strijden voor de posities 1,2, en 3 en Pedrosa en Dovi hobbelen er samen met Edwards achter aan.
Met enige uitzondering daargelaten.
En wat je vertelt over 2011 we hebben eerst het seizoen 2010 en voor speculeren en gokken kun je beter aandelen gaan kopen of naar een amusementshal.
Een switch van Rossi naar Ducati is nog steeds een luchtkasteel en er is maar een die het antwoord al weet en dat is Rossi zelf.
 
Kerel, hoe groot is dat bord voor je kop?
Tijdens de kwalificaties kan de Honda van met name Pedrosa goed mee komen.
Maar de plotselinge overstap van Michelin naar Bridgestone en dit jaar van Showa naar öhlins is puur toeval of wanhoop?
Punt blijft dat de Honda's bij lange na niet presteren zoals ze horen te presteren en zeker na de eerste helft moeite hebben.
Maar goed alles wat ik zeg hoef je niet aan te nemen, gelukkig is er nog zoiets als de lijst met uitslagen.
Honda heeft al een flinke tijd last van een groot probleem als ze deze oplossen kan Honda zich weer bij Yamaha en Ducati voegen.
Momenteel zijn er 3 rijders welke strijden voor de posities 1,2, en 3 en Pedrosa en Dovi hobbelen er samen met Edwards achter aan.
Met enige uitzondering daargelaten.
En wat je vertelt over 2011 we hebben eerst het seizoen 2010 en voor speculeren en gokken kun je beter aandelen gaan kopen of naar een amusementshal.
Een switch van Rossi naar Ducati is nog steeds een luchtkasteel en er is maar een die het antwoord al weet en dat is Rossi zelf.

Cool es effe af jong... Tjonge jonge dat toontje van jou :N Niet iedereen kan eerste zijn toch...
Ga niet meer in discussie als het zo moet.
 
Laatst bewerkt:
Cool es effe af jong... Tjonge jonge dat toontje van jou :N Niet iedereen kan eerste zijn toch...
Ga niet meer in discussie als het zo moet.

Ik hoef nergens voor af te koelen ;)
Je geeft zelf al aan dat er andere coureurs nodig zijn dat het blok in orde is, maar het rijwielgedeelte niet goed is.
Is dit bovenstaande dan een fiets die voor de volle 100% ontwikkeld is?
 
Dovizioso, moeilijk te beoordelen. Rijden kan hij zeker. Prutsers houden Valentino Rossi niet achter zich, in hun allereerste MotoGP race. Prutsers worden ook geen kampioen in de 125cc, en winnen ook geen races in de 250cc.

Dat hij een top rijder is, die in de MotoGP klasse behoort, daar twijfel ik niet aan. Wel valt hij me een beetje tegen, zeker dit jaar. Of de verwachtingen waren te hoog gespannen, maar tot dusver vind ik Dovizioso steeds meer een gevalletje ''Ik wil wel, maar ik kan niet''.

Vijfde in het klassement, terwijl we Colin Edwards toch herhaaldelijk voor hem zien finishen. Hoop dat 2010 wat brengt voor hem, anders is hij zo foetsie bij Repsol vrees ik. Als alles klopt kan hij echt wel rijden, dat heeft hij vaker bewezen! :} Maar nu moet het nog wel even kloppen...
 
Ik hoef nergens voor af te koelen ;)
Je geeft zelf al aan dat er andere coureurs nodig zijn dat het blok in orde is, maar het rijwielgedeelte niet goed is.
Is dit bovenstaande dan een fiets die voor de volle 100% ontwikkeld is?

Ik denk idd dat het wel aan de coureurs ligt. Ondanks dat ik pedrosa aanhanger ben valt hij en dovi mij wat tegen. Wellicht zijn het niet zulke goede ontwikkelaars. Stuur rossi eens de laan uit, wie is dan de snelste. Waarschijnlijk zit de honda dan wel op de eerste rang. Ik geloof niet dan lorenzo die capasiteiten heeft qua ontwikkeling als rossi.
Nou geen kwade gezichten meer ;)

:W
 
Ik denk idd dat het wel aan de coureurs ligt. Ondanks dat ik pedrosa aanhanger ben valt hij en dovi mij wat tegen. Wellicht zijn het niet zulke goede ontwikkelaars. Stuur rossi eens de laan uit, wie is dan de snelste. Waarschijnlijk zit de honda dan wel op de eerste rang. Ik geloof niet dan lorenzo die capasiteiten heeft qua ontwikkeling als rossi.
Nou geen kwade gezichten meer ;)

:W

De Honda's hebben al laten zien de hoogste topsnelheid te kunnen halen, maar alleen daarmee win je geen races.
Concurrentie naar huis sturen is ook niet bepaald realistisch het veld is al zo klein.
Ik denk dat Puig minder met de ontwikkeling moet bemoeien en dat ze een keer een goeie testrijder in moeten gaan zetten.
Okada is te oud en Pedrosa is te klein en ik weet niet of Dovi nu al de vinger op de zere plek kan leggen.
Ik heb meer het idee dat ze het probleem niet kunnen verhelpen en de boot maar blijven in gaan met topvermogen.
Topvermogen is leuk, maar wat als je een rijwiel gedeelte hebt welke de banden opvreet ( zelfde geldt voor de Suzuki's )
Misschien eens de bezem door de R&D afdeling van Honda.
En laten ze Gibernau maar even testen die heeft ervaring met de nsr v-twin, nsr van Doohan en de 990cc.
Ondanks dat Gibernau slecht presteerde dit seizoen kan hij dus wel een motor ontwikkelen.
 
Hij valt mij ook tegen. De Honda biedt geen competitief pakket, maar als je vaak zo ver achter je team mate eindigt, moet je toch ook jezelf achter de oren krabben. Maar dat is hij ook wel aan het doen denk ik :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan