Android app voor communicatie tussen rijders met diverse headsets

2-wiel rijder

MF veteraan
25 sep 2022
1.383
1.483
De Groninger Veenkoloniën
In mei dus weekendje weg met 3 anderen.
nu ik erachter ben gekomen dat niet iedereen dezelfde merk/type BT headset in de helm heeft zitten zoek ik een oplossing om toch met elkaar te kunnen communiceren onderweg.

hierbij zat ik te denken aan een BT Android app waarop we kunnen connecten zodat we toch met z'n 4 kunnen communiceren.

Weet of kent iemand zo'n degelijke app?
 
Midland app

Dit is volgens mij precies wat je bedoeld. De nieuwe versie heb ik niet geprobeerd, de oude werkte prima.

Werkt via headset en telefoon, die dan spraak berichten in kleine data pakketjes naar de anderen in je groep stuurt. Je had hier ook nog een knop (ook via Bluetooth) voor op je stuur voor.
 
helmchat... en er is al een topic van...

 
helmchat net ff bekeken. helaas.
krijg melding dat mijn android versie te nieuw is.
die gaat voor mij niet werken
Op de website staat dit:
The current Helmchat version for Android on the Play Store does not work with Android 13. An update is coming, but until it's there you can download the original Jitsi Meet application, go to settings and set Jitsi Meet as the server to make it work.
 
In mei dus weekendje weg met 3 anderen.
nu ik erachter ben gekomen dat niet iedereen dezelfde merk/type BT headset in de helm heeft zitten zoek ik een oplossing om toch met elkaar te kunnen communiceren onderweg.

hierbij zat ik te denken aan een BT Android app waarop we kunnen connecten zodat we toch met z'n 4 kunnen communiceren.

Weet of kent iemand zo'n degelijke app?
Tegenwoordig is bellen gratis. Wat ik doe is gewoon een groeps gesprek starten via bellen.
 
Oh bij jullie dus niet;) 😂
Ben gewend dat ik altijd kan bellen met mijn bundel. Sorry hoor:) dacht dat het normaal was haha 😂

Ik heb een vodaphone red met ziggo. Das onbeperkt bellen.
 
Bij Red kun je extra losse simkaarten nemen en je bundel delen. De data bundel wordt dan ook verdubbeld.

Betaal 46,-
200GB (delen met 3 simkaarten)
Met 3 simkaarten dus.
Onbeperkt bellen.
(Met ziggo korting)

Dit is al een lang lopend contract met diverse kortingen die lopen zolang ik een abonnement heb.
 

Bijlagen

  • 4A98D6B3-0240-4565-86B4-A75EEA769095.png
    4A98D6B3-0240-4565-86B4-A75EEA769095.png
    50,6 KB · Weergaven: 10
In mei dus weekendje weg met 3 anderen.
nu ik erachter ben gekomen dat niet iedereen dezelfde merk/type BT headset in de helm heeft zitten zoek ik een oplossing om toch met elkaar te kunnen communiceren onderweg.

hierbij zat ik te denken aan een BT Android app waarop we kunnen connecten zodat we toch met z'n 4 kunnen communiceren.

Weet of kent iemand zo'n degelijke app?
via BT alle mobiels verbinden.
Geinig.
 
Niet helemaal. Onderdrukking van omgevingsgeluid werkt erg goed via de app en dat is iets dat je erg goed kan gebruiken op de motor.
Een beetje headset heeft dat?!

Goedkope hebben dat niet… maar dat is een keuze of je vaak belt of niet. Dan kun je een goedkope kopen en hem dan vooral gebruiken met muziek luisteren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan