Android Smartphone Navigatie

Die dingen zijn max = 12 mm. Mijn tel met Qi lader past daar niet in. = 12 mm dik.
Met case? Vergeet het maar. De kans dat ie eruit springt is hoog.
 
De QI lader zit al in de houder.
Daarnaast zijn ook niet bedoeld voor de dikke Chinese rugged phones. Ze zijn bedoeld voor Samsungs en Iphones. Dit zijn met hoes nog geen 12mm
 
eindelijk heb ik mijn motor binnen,
en dus ook voor het eerst de ulefone mee!!

uiteraard wel even wennen
maar dat is normaal naar jaren garmin te hebben gebruikt.

gister de Tom Tom go app gebruikt op zich niet heel spannend
kronkel route van
Hedel naar Cuijk

ging prima
maar wat ik wel eigenaardig vind is dat als ulefoon in portrait mode staat dat ik niet de route knoppen op het scherm kan gebruiken?
wel de knop menu
en in het menu wel de knop instellingen.

in de staand modus lukt het wel.
wie weet waar dat aan ligt?
 
Screenshot_20200216-072322.png
 
Lettergrootte binnen Android staat te groot, denk ik. Dit denk ik omdat je de iconen in Landscape modus relatief ver naar onderen staan, terwijl er nog tekst onder moet.

Overigens is staand en portrait is hetzelfde. Net als liggend en Landscape.
Je eerste plaatje is Portrait of Staand. Het tweede plaatje is Landscape of Liggend.
 
Lettergrootte binnen Android staat te groot, denk ik. Dit denk ik omdat je de iconen in Landscape modus relatief ver naar onderen staan, terwijl er nog tekst onder moet.

Overigens is staand en portrait is hetzelfde. Net als liggend en Landscape.
Je eerste plaatje is Portrait of Staand. Het tweede plaatje is Landscape of Liggend.
dank je ik bedoel
dus liggend

ik zal het proberen met een kleinere letter type
 
Lettergrootte binnen Android staat te groot, denk ik. Dit denk ik omdat je de iconen in Landscape modus relatief ver naar onderen staan, terwijl er nog tekst onder moet.
In landscape staat bij Ulefone de tekst erboven en werken de knoppen.
Waarom dat bij GS-UK anders is weet ik niet. Zou je kunnen vragen op het TT forum: TomTom GO Navigation app for Android™
 
Lieve kindjes van Jezus
Ik ben me aan het oriënteren in de wereld van smartphone navigatie.
Ik denk dat het een rugged apparaat word zoals de Ulepone.
Ik heb echter graag mijn ogen op de weg en zou e.e.a. Willen kombineren met geluid in mijn helm.
Wat gebruiken jullie ?
Mijn voorkeur gaat uit naar oortje/s met Bluetooth verbinding.
 
Schuberth SRC, gebruik het niet voor de navigatie; ik kijk zelf wel naar het lijntje op het scherm
 
Ik navigeer met een Nokia 8 Sirocco smartphone en een BT setje van AliExpress in mijn Shark Evo systeemhelm. Werkt erg goed. Navigeren terwijl je naar de radio luistert, flitsmeister gewoon z'n meldingen doorgeeft, bellen en spraakopdrachten naar Google, alles tegelijk.
 
Er zijn enorm veel verschillende Bluetooth setjes te koop, ook via AliExpress. Over het algemeen worden de setjes van Cardo en Sena als populairste en meest betrouwbare aangemerkt. Er zitten best veel verschillen tussen de goedkope en duurdere setjes van de 2 genoemde merken. Ga dus eerst na wat je wil doen (wat er gekoppeld moet worden) met de setjes. Baseer daar je keuze op.
 
Ik gebruikt de Sena 10R. Weet niet op deze nog te koop is.
Rest van de Sena's wellicht laten liggen: NIET kopen! SENA 30K
Even off topic...

Dat is wel een doom scenario in dat linkje hahaha. In mijn omgeving en ikzelf rijden we nu al een paar jaar met de 30k en kan niet anders zeggen dan het gewoon het fijnste/beste toestel is wat ik tot nu toe heb mogen testen of heb gehad. Ook de andere gebruikers hebben niets dan positieve woorden over het toestel. Ps ik heb al een kleine tiental merken/modellen gehad/getest en wil niet opscheppen maar ik heb er wat ervaring mee zeg maar. 😋

Nu kun je een keer pech hebben met een toestel en negatieve ervaringen worden nou eenmaal vaker gedeeld dan positieve. Dus gewoon lekker zelf gaan testen bij een winkel en vragen of je er een stukje mee mag rijden zodat je alle opties in de praktijk kunt testen. Ik heb geen aandelen maar ik kan waypoint zeker hiervoor adviseren.

Ik wil niet zeggen "alle" maar veel mensen kopen gewoon een te uitgebreid toestel en weten vervolgens niet hoe het werkt en geven het toestel dan de schuld. Van de zomer heb ik nog een ouder echtpaar geholpen langs de weg met hun cardo packtalk. Ze vonden het een waardeloos ding echter is het toestel gewoon veel te ingewikkeld voor hun en helemaal niet nodig voor hun gebruik. Ik heb zelf een paar jaar de packtalk gehad dus had hun probleem snel verholpen. Kortom kijk wat je nodig hebt vaak kun je met een veel simpeler/goedkoper toestel alles wat je wilt en die zijn vaak ook nog eens veel makkelijker in gebruik.
 
Laatst bewerkt:
Nou, in dat draadje nog een paar die hem teruggebracht hebben. Ook een 20.
 
Ik heb ook een sena gehad, maar weer verkocht omdat het toch behoorlijk tegenviel qua geluid en noise onderdrukking. Dit is in vergelijk met de Cardo oplossingen.

 
Laatst bewerkt:
Wij (mijn vrouw en beide dochters, en ik zelf) gebruiken al een aantal jaren een Cardo ScalaRider Q3. We zijn daar erg tevreden over. Denk alleen dat ze niet meer te koop zijn. Ik weet niet of de recentere scala's net zo goed zijn.
 
Ik heb ook een sena gehad, maar weer verkocht omdat het toch behoorlijk tegenviel qua geluid en noise onderdrukking. Dit is vergelijk met de.cardo oplossingen.


Ja kwa ruis onderdrukking vond ik de packtalk iets beter dan de 30k nu hoor ik wel eens als er 1 met een open pijp op het gas gaat diegene zijn motor. Echter levert dat ook enige vertraging op met spreken. Waardoor als je met een duo passagier rijd je diegene eerst in het echt hoort praten en een fractie later via de intercom. En ja daar werd ik knetter gek van... Nu rij ik met een integraal helm dus heb geen last van wind ruis dat is natuurlijk heel anders dan met een pot helm waar je mic vol in de wind zit maar dan kun je nog altijd beter voor een uclair gaan zonder mic dat ruist namelijk helemaal niet. Nu kan ik ook wel een lijst op gaan noemen waar de sena 30k beter in is dan de cardo packtalk bijvoorbeeld. Maar ik blijf bij het punt ga gewoon zelf rijden en test zo'n ding in de praktijk voor iedereen bevalt weet iets anders... We rijden ook niet allemaal de beste motor anders had Triumph als enige bestaansrecht :+})8-)
 
Wij (mijn vrouw en beide dochters, en ik zelf) gebruiken al een aantal jaren een Cardo ScalaRider Q3. We zijn daar erg tevreden over. Denk alleen dat ze niet meer te koop zijn. Ik weet niet of de recentere scala's net zo goed zijn.
Nieuwere modellen vooral de basis lijnen van cardo kun je daarmee vergelijken.
 
Na jaren smh-10 (mijn vriendin gebruikt hem nog steeds) nu een Shoei met de Sena ingebouwd. Na 3 jaar nog steeds niet aan de knoppen/piletje ah stuur gewend.
Geluid echter prima, maar ook ik heb truus altijd uit.
 

Helaas, zoals iemand al vermoedde, is mijn Ulefone te dik, slechts een millimetertje - maar toch net niet ;)

Ga nog wel kijken of ik de zijkant profielen kan aanpasen en ben ondertussen weer op zoek naar de goeie houder.
 
RAM heeft er ook eentje, X-grip vorm. Ik heb liever een losse pad. Dan ik de plaats van de lader ook goed bepalen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan