Android Smartphone Navigatie

Als dat voor jou werkt, is dat prima. Voor mij werkt iedere vorm van navigatie zonder audio gewoon niet. Ik ben de trigger van de audio gewoon nodig.
 
TomTom werkt op de weg echt heel handig. Vooral de weergave is erg duidelijk.
Het is alleen jammer dat in de nieuwe NDS versie het rijden van tracks nog niet af is.
Tot die tijd gebruik ik de oude met updates uit. (voornamelijk in de auto)

Op de motor gebruik ik de TomTm Rideris de telefoon het tweede navigatie scherm met de overzichtskaart. Erg handig bij het zoeken naar een alternatief bij omlijningen of zo maar even afwijken van je track.
 
Ieder zijn voorkeur, gelukkig is er tegenwoordig vrij veel te kiezen v.w.b. je het liefst navigeert.
Ik gebruik nog steeds 'oude' TT app i.c.m. Myroute. Bij omleidingen e.d. switch ik naar de overzichtskaart via het kompasicoontje om te zien hoe ik via een omweg weer op de route kan komen.
 
Gisteren een groot stuk van de TET gereden, route gedownload van de site, openen in Osmand en voila spraakgeleide navigatie. Ideaal.
 
Houd de phone prima vast, maar lastig positie te vinden omdat de volumeknopjes precies bij de vasthouders zitten.
Iets verschoven werkt prima, maar dan doet draadloos opladen het niet.
Dus prima voor het geld, maar hangt vd telefoon af of alles werkt.
 
Ik heb sinds een tijdje een draadloze oplaadhouder op mijn K12r zitten. In eerste instantie had ik heb links gemonteerd maar nu zit hij netjes op het balhoofd vast.
Erg fijn ding, laad met 2,5 A, dus tijdens navigeren trek je hem niet leeg. Automatisch sluitend op het moment dat je de telefoon er op legt, heeft ook nog een losse USB uitgang.
De knopjes zijn allemaal bereikbaar, de vasthoud armen zijn erg stevig.


https://nl.aliexpress.com/item/4000480184936.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27424c4dzSlh5A
 
Gisteren een groot stuk van de TET gereden, route gedownload van de site, openen in Osmand en voila spraakgeleide navigatie. Ideaal.
Over OSMAND, als ik een GPX laad dan berekent hij helaas niet de route totaan het 1e punt. Hij toont alleen een hemelsbrede lijn naar naar het 1e punt.
Hoe doe jij dat? Lijkt me nogal handig..anders moet je als nog handmatig navigeren naar het 1e punt.
 
Over OSMAND, als ik een GPX laad dan berekent hij helaas niet de route totaan het 1e punt. Hij toont alleen een hemelsbrede lijn naar naar het 1e punt.
Je hebt een setting 'verkeerd' staan.

“Navigatie langs GPX-track”: Klik op en vervolgens op “GPX bestand kie-zen”Als je hier een GPX-track kiest dan wordt automatisch het begin- en eindpunt van die track ingevuld. Als je nu de navigatie zou starten dan zal de stem je waar-schijnlijk vertellen dat je afgeweken bent van je route. Die stem zegt je ook hoe-ver (in vogelvlucht) je verwijderd bent van die route.
Als je hier een GPX-track kiest krijg je een submenu met keuzemogelijkheden:
o “Bereken route tussen punten”: u kunt de route herhalen en de hele route maken als het GPX bestand uit meerdere afzonderlijke tracks bestaat.
o “Keer de richting van GPX-track om”: de route wordt in de omgekeerde richting gevolgd. Hou er rekening mee dat als de route langs eenrichtings-straten ligt, OsmAnd de route zou corrigeren.
o “Volg de gehele track”: je zult niet van je huidige positie naar het dichtst-bijzijnde deel van de track gaan maar OsmAnd zal een route naar het startpunt van de route samenstellen.
4: “Bereken een OsmAnd route voor het eerste en laatste routesegment”: de begeleiding wordt gestart wanneer u de track bereikt. Je kunt zonder na-vigatiebegeleiding naar het startpunt van de track gaan.

Zet punt 4 aan.
(4: “Bereken een OsmAnd route voor het eerste en laatste routesegment”: de begeleiding wordt gestart wanneer u de track bereikt. Je kunt zonder na-vigatiebegeleiding naar het startpunt van de track gaan. )
 
Laatst bewerkt:
Als ik naar een beginpunt toe rij, doe ik dat gewoon met Maps. Vanaf daar pak ik de route op met OsMand.
Je hebt een setting 'verkeerd' staan.



Zet punt 4 aan.
(4: “Bereken een OsmAnd route voor het eerste en laatste routesegment”: de begeleiding wordt gestart wanneer u de track bereikt. Je kunt zonder na-vigatiebegeleiding naar het startpunt van de track gaan. )
Yes, gevonden 👍
 
als houder heb ik deze US $19.75 20% OFF|Motorfiets Telefoon Houder Qi Draadloze Oplader Motorfiets Charger Mount Extended Voor Telefoons Snelle Draadloze Opladen Moto Accessoires|Motorfiets Elektronica Accessoires| - AliExpress die laad goed draadloos op en je kunt (moet) zelf de schroeven aan draaien, hierdoor zit die altijd goed vast. is makkelijk met de handschoen aan te doen.
ik zoek nog wel een mogelijkheid om hem eventueel op slot te krijgen zodat ik tijdens tanken de phone kan laten zitten, iemand een idee? 1 schroef vastlijmen en dan die andere....
ik gebruiken verder een waterdichte samsung met tomtom-go erop, dit werkt super... de tomtom heeft life flitser, files en wegopbreking. routes maak ik in kurvinger en die gaan dan via mytomtom via het internet naar mijn telefoon /navigatie....
het geluid gaat via bluetooth overal heen (in mijn geval naar de motor en dan of via de speakers of via intercom).
aangezien er weinig ronde plekken op mijn motor zit heb ik een verlengstuk geplaatst met daarop een buis... https://nl.aliexpress.com/item/32991149005.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27424c4d9z0nAd
 
even een gekke vraag
wat herbereken betreft
garmin kun je herberekenen uitzetten
tomtom niet

nou heeft de garmin manier toch mijn voorkeur,
herbereken uit, uitzoomen, omrijden naar plek op de route waar je naar toe wil en weer verder

nou is mijn vraag welke van de op een android toestel te gebruiken navigatie programmas heeft de mogelijkheid om herbereken uit te zetten( het gaat me om dag routes rijden)
voor a-b gebruik ik of waze of tomtom go app

alvast bedankt
 
bij tomtom als je dan een aanmaakt route (via mydrive.tomtom) gaat hij niet herberekenen en als tweede navigatie gebruik ik sygic, als je hier een route in zet dan zal die ook niet afwijken (tot vervelens toe), ik vind het als voordeel van tomtom dat als je een routepunt overslaat dat hij je er niet alsnog met alle geweld bij langs wilt sturen, is handig als je eens een beetje van de route wilt afwijken,
 
hoe ik altijd garmin gebruik ,
van elk route die ik binnen krijg maak ik een track en daar van een route waardoor ik maar 2 punten heb een begin en een eind
en als ik anders rij wordt ik ook niet terug gestuurd
en als ik weer op de route kom pakt die de route weer op.
dat vind ik persoonlijk het fijnst,

ik heb de proef op de som genomen en een route gemaakt en via mydrive tomtom ingeladen,
maar ik moet je teleurstellen ik ben bewust links af gegaan in plaats van rechts maar helaas gelijk herbereken!!
 
Bij Osmand kun je gewoon de track weer geven zonder te laten navigeren.
Is dat wat je bedoeld?
Het beeld volgt dan gewoon waar je rijd, de track veranderd niet.
Maar je krijgt ook geen aanwijzingen.
Aanwijzingen van een track geven kan Osmand wel, maar ik weet niet of er dan herberekend wordt??
 
ach stom... ik had het een beetje verkeerd begrepen.... hij maakt idd een herberekening maar gelukkig niet precies naar een gemiste tussen punt, dus als je eens een stuk afwijkt van de route en dan weer terug komt dan pakt hij hem weer op... als ik eens iets wil afsnijden dan kijk ik op het overzicht kaart en bedenk zelf de weg, als ik denk dat tommie het wel weer weet ga ik hem weer volgen, soms tik ik tijdens rijden een punt in op het overzicht kaart en laat hem daar een nieuwe route heen bedenken om daar weer de route te laden....
ik dacht dat jij bedoelde dat hij echt alle punten wil langs gaan, dat doet sygic nm. als je daar eens een stukje af ga snijden dan gaat hij toch eerst weer langs dat ene punt, zo is tomtom niet, die bedenkt een route zo snel mogelijk naar jouw track.


ik zal jouw ding eens met andere pakketten proberen
 
TomTom herberekend niet na de initiële route van de track als je niet op Rijd drukt.
Je hebt dan alleen geen route begeleiding. Ook moet je op het pijltje boven zoom drukken voor de juiste weergave en de routebalk blijft op het begin staan.

Ik gebruik dit zelf best veel op mijn telefoon als tweede meer uitgezoomde navigatiescherm. Ook af en toe routes verkeerd om te rijden.
 
Het beeld volgt dan gewoon waar je rijd, de track veranderd niet.
Maar je krijgt ook geen aanwijzingen.
Zet de navigatieoptie op volg de gehele track en de optie 4 uit, dan zou het aanwijzingen goed moeten gaan.

“Navigatie langs GPX-track”: Klik op en vervolgens op “GPX bestand kie-zen”Als je hier een GPX-track kiest dan wordt automatisch het begin- en eindpunt van die track ingevuld. Als je nu de navigatie zou starten dan zal de stem je waar-schijnlijk vertellen dat je afgeweken bent van je route. Die stem zegt je ook hoe-ver (in vogelvlucht) je verwijderd bent van die route.
Als je hier een GPX-track kiest krijg je een submenu met keuzemogelijkheden:
o “Bereken route tussen punten”: u kunt de route herhalen en de hele route maken als het GPX bestand uit meerdere afzonderlijke tracks bestaat.
o “Keer de richting van GPX-track om”: de route wordt in de omgekeerde richting gevolgd. Hou er rekening mee dat als de route langs eenrichtings-straten ligt, OsmAnd de route zou corrigeren.
3 “Volg de gehele track”: je zult niet van je huidige positie naar het dichtst-bijzijnde deel van de track gaan maar OsmAnd zal een route naar het startpunt van de route samenstellen.
4: “Bereken een OsmAnd route voor het eerste en laatste routesegment”: de begeleiding wordt gestart wanneer u de track bereikt. Je kunt zonder na-vigatiebegeleiding naar het startpunt van de track gaan.
 
Erg fijn ding, laad met 2,5 A, dus tijdens navigeren trek je hem niet leeg. Automatisch sluitend op het moment dat je de telefoon er op legt, heeft ook nog een losse USB uitgang.
De knopjes zijn allemaal bereikbaar, de vasthoud armen zijn erg stevig.


nl.aliexpress.com

US $12.11 39% OFF|Motorfiets Telefoon Houder 15W Draadloze Smart Charger QC3.0 Draad Charing 2 In 1 Halfautomatische Stand 360 Graden Rotatie Beugel|Mobiele telefoon houders & Standaarden| - AliExpress
Smarter Shopping, Better Living! Aliexpress.com
nl.aliexpress.com
nl.aliexpress.com
Ja, leek mij ook een optie, maar heeft geen ram-ball. Die heb ik nodig....
 
Terug
Bovenaan Onderaan