Android Smartphone Navigatie

Ga ik dan toch eens navragen bij KPN, enkele jaren geleden ging dat schijnbaar niet.

Heeft ook bij KPN altijd gekund, vanaf de begindagen van GSM. Toen was het vooral bedoeld voor degenen die zowel een autotelefoon als een GSM hadden.

Maar het lijkt alsof KPN het alleen zakelijk aanbiedt.

Volgens mij is het niet nodig om één toestel in vliegtuigstand te zetten. Ze kunnen beiden gewoon data gebruiken, alleen is er maar eentje bereikbaar om gebeld te worden. Dat is meestal dat toestel dat zich als laatste bij het netwerk heeft aangemeld.
 
Heeft ook bij KPN altijd gekund, vanaf de begindagen van GSM. Toen was het vooral bedoeld voor degenen die zowel een autotelefoon als een GSM hadden.

Maar het lijkt alsof KPN het alleen zakelijk aanbiedt.

Volgens mij is het niet nodig om één toestel in vliegtuigstand te zetten. Ze kunnen beiden gewoon data gebruiken, alleen is er maar eentje bereikbaar om gebeld te worden. Dat is meestal dat toestel dat zich als laatste bij het netwerk heeft aangemeld.
Het is niet nodig blijkbaar, maar het voorkomt dat je berichten of oproepen mist.
Ik heb geen zakelijk abonnement, en wel twee simkaarten.
Dus is zeker niet alleen zakelijk. Via mijn kpn kan je hem gewoon aanvragen.
 
Ik heb een datasim van KPN. Dit kost mij 5 euro in de maand. Als ik geen extra TV-pakket heb, krijg het abonnement zelfs gratis.
 
Als we even allemaal doen alsof we uit België komen kunnen we 3 maandjes gratis de Tomtom Go app ongelimiteerd gebruiken. (getest & werkt)


Wel even het mail adres van je telefoon gebruiken waar de Tomtom app op staat (je android google account bijvoorbeeld).
 
Om nog terug te komen op het duo-sim verhaal, en misschien niet helemaal hoe jij het bedoeld of het wilt hebnen, maar:

Ik gebruik mijn oude telefoon (vast) als navigatie op de motor, maar stel mijn dagelijkse telefoon in als mobiele hotspot. Die pikt mijn navigatie-telefoon automatisch op.

Is dst wat?
 
  • Leuk
Waarderingen: gsuk
Om nog terug te komen op het duo-sim verhaal, en misschien niet helemaal hoe jij het bedoeld of het wilt hebnen, maar:

Ik gebruik mijn oude telefoon (vast) als navigatie op de motor, maar stel mijn dagelijkse telefoon in als mobiele hotspot. Die pikt mijn navigatie-telefoon automatisch op.

Is dst wat?
Ja, zo doe ik het ook. Dan gaat het gewoon uit de bundel van je dagelijkse telefoon. En mijn oude telefoon op het stuur voor navigatie en flitsmeister.
 
  • Leuk
Waarderingen: gsuk
Om nog terug te komen op het duo-sim verhaal, en misschien niet helemaal hoe jij het bedoeld of het wilt hebnen, maar:

Ik gebruik mijn oude telefoon (vast) als navigatie op de motor, maar stel mijn dagelijkse telefoon in als mobiele hotspot. Die pikt mijn navigatie-telefoon automatisch op.

Is dst wat?
Werkt prima. Doe dit al een jaar of 2 zo.
Rugged smartphone op het stuur met Tomtom app, andere telefoon onder het zadel aan de lader als mobiele hotspot.
 
  • Leuk
Waarderingen: gsuk
Ik vroeg me af of het enig nut heeft alvorens met de telefoon te gaan werken een harde factory reset te doen.

reset methodiek
als die helemaal nieuw is dan niet, maar heb je hem 2e hands dan zeker een factory reset doen...
als je al een android hebt gehad dan inloggen met je google account en het meeste wordt terug gezet.
en daarna zo snel mogelijk tomtom go, flitsmeister en speedometer gps erop zetten.
de app speedometer gps ( Speedometer GPS Pro - Apps on Google Play ) daar kun je makkelijk mee bijhouden waar je hoe hard hebt gereden
 
re: kurviger
Op de telefoon of op de pc?
Ik verleg het eindpunt op de telefoon door gewoon lang de vinger op het punt te houden en te verslepen
thx!
ja, lang vinger erop, krijg je keuze route beeindigen/ nieuwe route.
Vul meestal (als ik geen route gemaakt heb) een plaats in. Maar kurviger behandelt vias als harde pynten, maw je moet erlangs. Was aan het vechten als ik niet naar het centrum of volgende plaats wilde invoeren.
Enige wat nog niet wil is 3d/hoger standpunt weergave ipv 2d, maar heb te weinig kunnen spelen ermee.
ps: op telefoon
 
als die helemaal nieuw is dan niet, maar heb je hem 2e hands dan zeker een factory reset doen...
Nieuw,........... het verhaal van de Nomu S10 is bij mij blijven hangen, die zou toendertijd al met malware geleverd worden.
Hoe dat te voorkomen, dat was de intentie van mijn vraag.
Bij koop uit een Chinese webshop.
 
Ik heb een Armor 6S, android maten (ITérs) hebben geen malware kunnen vinden. Maar zijn ook niet de slimste natuurlijk :+
 
Had altijd al het probleem dat mijn Galaxy S5 leegliep tijdens het navigeren, ondanks dat hij wel opgeladen werd.
Vandaag maar eens wat tests gedaan met wat kabeltjes....probleem gevonden. Wist niet dat het zó veel uitmaakte:

1. 200cm, van de HEMA (huidige kabel)
WhatsApp Image 2020-07-15 at 13.18.432.jpeg


2. 120cm, Nokia N97
WhatsApp Image 2020-07-15 at 13.18.42.jpeg


3. Speciaal gekocht: 100cm AWG-24
WhatsApp Image 2020-07-15 at 13.18.422jpeg.jpeg

:X
 
Terug
Bovenaan Onderaan