Android Smartphone Navigatie

Update op de Cubot King Kong 5 Pro (met Kurviger Pro, gemonteerd op een X-Grip van Ram:

Fijn apparaat, vrij zwaar, maar de batterij blijkt inderdaad behoorlijk krachtig. Inmiddels heb ik een uur of 4 met 'm genavigeerd op hoge helderheid (88%). Daarnaast staat hij ook al twee dagen op standby nadat ik hem geinstalleerd heb en de batterij is nog steeds op 67%. Een stortbui van 15 minuten was geen probleem :).

De camera met zijn geadverteerde 48MP valt zwaar tegen. Mijn dagelijkse telefoon (Motorola G8 plus) heeft ook een 48MP camera maar die is vele malen beter, maar daar heb ik 'm ook niet voor gekocht.
 
Update op de Cubot King Kong 5 Pro (met Kurviger Pro, gemonteerd op een X-Grip van Ram:

Fijn apparaat, vrij zwaar, maar de batterij blijkt inderdaad behoorlijk krachtig. Inmiddels heb ik een uur of 4 met 'm genavigeerd op hoge helderheid (88%). Daarnaast staat hij ook al twee dagen op standby nadat ik hem geinstalleerd heb en de batterij is nog steeds op 67%. Een stortbui van 15 minuten was geen probleem :).

De camera met zijn geadverteerde 48MP valt zwaar tegen. Mijn dagelijkse telefoon (Motorola G8 plus) heeft ook een 48MP camera maar die is vele malen beter, maar daar heb ik 'm ook niet voor gekocht.
Is die ook op tijd voor de vakantie binnen gekomen?
Is de Gps ook zo goed als jouw motorola, komt wel eens voor dat er een oudere chip inzit ivm prijs?
Blij dat hij bevalt.
Hij heeft toch geen draadloos laden?
 
Is die ook op tijd voor de vakantie binnen gekomen?
Is de Gps ook zo goed als jouw motorola, komt wel eens voor dat er een oudere chip inzit ivm prijs?
Blij dat hij bevalt.
Hij heeft toch geen draadloos laden?
Yes, het plan is om dinsdag te vertrekken. Was inderdaad ruim binnen de 7 dagen binnen (vanuit Polen). Ik heb nog geen negatieve ervaringen met de GPS verder (een paar quirks met de navigatie app zelf, maar ik merk geen vertraging of rare verspringingen met GPS).

Geen draadloos laden, maar dat heb ik ook absoluut niet nodig met deze batterij. Ik heb een powerbank van 26800 mAh. Daarmee kan ik mijn normale telefoon ruim 5x opladen, of mijn navigatiefoon 3x. Ik heb een 12v aansluiting op de motor en daarnaast kan ik mijn powerbank bij nood nog laden met zonne energie (uitklapbaar geval met panelen).
 
Update op de Cubot King Kong 5 Pro (met Kurviger Pro, gemonteerd op een X-Grip van Ram:

Fijn apparaat, vrij zwaar, maar de batterij blijkt inderdaad behoorlijk krachtig. Inmiddels heb ik een uur of 4 met 'm genavigeerd op hoge helderheid (88%). Daarnaast staat hij ook al twee dagen op standby nadat ik hem geinstalleerd heb en de batterij is nog steeds op 67%. Een stortbui van 15 minuten was geen probleem :).

De camera met zijn geadverteerde 48MP valt zwaar tegen. Mijn dagelijkse telefoon (Motorola G8 plus) heeft ook een 48MP camera maar die is vele malen beter, maar daar heb ik 'm ook niet voor gekocht.
Best wel snel binnen dan, uit welk land besteld?
Gewicht van deze was inderdaad vrij hoog, dus voor dagelijkse telefoon lijkt het me niets.

Over de camera, dat is bij de mijne ook geen wonder, maar kreeg wel een verbetering door gebruik van de Google camera app, was een tip uit het foto topic hier op MF.
Via deze app kun je verschillende versies van de Google camera app downloaden, welke werkt was een beetje zoeken, Cubot als merk staat er uiteraard niet in. _O-
GCamator - Apps op Google Play
 
@Simonshavenaar

Uit Polen, zie de post hierboven.

Yep ik gebruik ook de google camera app voor de motorola en dat is zeker een verbetering (als is de G8 plus uit de doos al beter dan de Cubot)

EDIT: gisteren de hele dag op de King Kong genavigeerd op batterij en dan 's avonds voor het slapen stond hij nog steeds op 54%. Wat een trooper.
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik mijn oude samsung telefoons om wat te proberen voor navigatie. Het uitgangspunt is in eerste instantie om dit gratis te realiseren. Ik gebruik de Osmand app op mijn telefoon en routes maak ik in op kurviger.de. Overzetten d.m.v. een stekkertje op mijn laptop. Dat werkte wel prima. Ik heb een Samsung Galaxy A5 en een S9 geprobeerd. Zonder simkaart. Werkte erg goed. Nadeel is dat de camera kapot kan trillen, maar die gebruik ik toch niet.

Mooie optie is dat ik met mijn ''echte'' telefoon, die in mijn zak zit, evt. kan hotspotten als ik internet nodig zou hebben. De navi-telefoon laad ik op d.m.v. een simpel usb stekkertje op mijn motor.

De samsung A modellen kosten ook de wereld niet, misschien een mooi alternatief voor een ali-telefoon.
 
Je kunt ook Kurviger op je telefoon draaien, exporteren in GPX naar de standaard import locatie van OsmAnd. Dan hoef je niks meer op een laptop/tablet met een kabeltje te doen.
 
Zo doe ik dat al heel lang. Alles op 1 apparaat, alles gratis, toch goede navigatie met spraakbegeleiding. En in 5 minuten een mooie route op je telefoon.
 
Gwoon de navigatorapp erop zetten en via bluetooth naar de helm, klaar.
 
Je kan alles instellen zoals je wilt. Mss niet zo gedetailleerd als op een apparaat speciaal daarvoor ontworpen maar kom er aardig ver mee en ook die dure dingen lopen met regelmaat vast heb ik mogen ervaren.
 
ik heb een vraag meer gerelateerd aan het ophangsysteem voor een telefoon. Ik zit zelf heel sterk te denken aan een Quad lock platform (op een standaard RAM mount aan het stuur) met een trillingsdemper en hoesje speciaal voor de Samsung S21. Heeft iemand hier ervaring mee, en of de trillingsdemper werkt (of uberhaupt nodig is?)
 
Mijn beeldstabilisatie van mijn S21 is kapot, zonder dat hij ooit op de motor is geweest. Dus ik zou zeggen, JA het is nodig :9

De Quad lock hoor je erg veel positieve berichten over.
 
Je kan alles instellen zoals je wilt. Mss niet zo gedetailleerd als op een apparaat speciaal daarvoor ontworpen maar kom er aardig ver mee en ook die dure dingen lopen met regelmaat vast heb ik mogen ervaren.
Het gaat hier niet over een duur apparaat dat speciaal ontworpen is maar over een app die je op je telefoon kunt instaleren waardoor je de mooiste kronkelroutes kunt maken. Gewoon van A naar B navigeren kan ieder apparaat.
 
ik heb een bleutoet dingetje gekocht waarmee je in osmand/ drivemode db zou moeten schollen en selecteren.

nu had ik dit gevonden;
vuk... niet meer te vinden,
hoe dan ook, een cheap China afstandsbediening.

eigenlijk bedoeld voor spelletjes, maar je kan ook osmand bedienen als je eea veranderd in de osmand instellingen.
ik zal proberen het terug te vinden,

maar de vraag is dus, waar moet je dat in osmand aanpassen,
op die site staat dus code wat je moet veranderen.. (vervangen)

vast dank,
 
Bij OsmAnd kun je instellen dat de volume knoppen werken als zoom. Een eenvoudige BT media afstandsbediening met volume knoppen werkt dan ook als zoom voor OsmAnd. (dit gebruik ik zelf naar tevredenheid)

Je kunt ook een toetsenbord mode gebruiken dit gecombineerd met een app als b.v. "Key Mapper" kun je dan zorgen dat de juiste functie onder de gewenste knop van een BT afstandsbediening komt. Dit werkt ook met de game afstandsbediening.

Daarnaast kun je nog de WunderLINQ en Parrot mode gebruiken voor de gelijknamige producten.
 
Bij OsmAnd kun je instellen dat de volume knoppen werken als zoom. Een eenvoudige BT media afstandsbediening met volume knoppen werkt dan ook als zoom voor OsmAnd. (dit gebruik ik zelf naar tevredenheid)

Je kunt ook een toetsenbord mode gebruiken dit gecombineerd met een app als b.v. "Key Mapper" kun je dan zorgen dat de juiste functie onder de gewenste knop van een BT afstandsbediening komt. Dit werkt ook met de game afstandsbediening.

Daarnaast kun je nog de WunderLINQ en Parrot mode gebruiken voor de gelijknamige producten.
kan je vertellen waar ik dit kan instellen..
instellingen denk ik en dan...--->?
 
Ik heb een jaarabonnement op Calimoto genomen en ben er gisteren mee naar Winterberg gereden.

Ik hoef niks anders meer qua navigatie voor een mooie rit. :}
 
De knoop is door, ik ga definitief een smartphone gebruiken voor navigatie. Helemaal leeg, op een paar navigatie apps na en misschien de app van Sena. Dus puur voor navigatiegebruik. Geen simkaart (hooguit mijn eigen omzetten als ik problemen heb met mijn gebruikelijke smartphone of als ik om één of andere reden internetnavigatie nodig heb).

Nu is alleen de vraag: welke telefoon? Ik overweeg een rugged phone van ali, maar ik heb geen zin/tijd om weken te wachten. Helaas bedenk ik me dat wat te laat :+ . Kent iemand misschien een perfect apparaat hiervoor?

Eisen:
- Goede batterijduur
- GPS (duh)
- 4G moet mogelijk zijn
- Beetje redelijk scherm (grootte/helderheid - pixeldichtheid is minder relevant)
- Niet te duur (150 euro is max, maar liever nog minder, want tzt komt er waarschijnlijk toch wel een rugged aliphone).
- Geen Apple

Fijn, maar geen must:
- Tegen een buitje kunnen zou erg fijn zijn
- USB-c zou een kabeltje schelen dat ik moet meenemen

Momenteel zit ik naar de Motorola Moto E7i te kijken, maar misschien hebben jullie wel DE suggestie?
Waarschijnlijk heb je 6 weken later inmiddels al een smartphone gekocht, Zo niet....Kijk eens naar de Poco M3
Gebruik ik zelf ook als navigatiemobiel.
Voldoet aan al je eisen en met Xiaomi debloater kun je alle apps eraf trekken die je niet nodig heb.
 
Of je schaft een telefoon met Android One aan. Daar zit geen overbodige rotzooi op waardoor hij heel lang snel en betrouwbaar blijft.
 
Terug
Bovenaan Onderaan