Android Smartphone Navigatie

Ik heb ook diverse routes getest met Kurviger. Maar het vermijden van stadscentra is mij behoorlijk tegengevallen. Regelmatig geeft TomTom met kronkelroutes vrijwel exact dezelfde route in de Eifel. En het niet voldoende vermijden van de bebouwdekom is iets waar nog wel eens klachten over zijn bij TomTom.

Ik heb ook de routes weleens vergeleken en Kurviger vermeed evenmin stadscentra als Tomtom. De routes waren vrijwel hetzelfde.
 
Ik gebruik de gratis versie van Kurviger om op mijn telefoon rondritten te laten uitrekenen. Die exporteer ik dan als gpx-track naar Osmand. Je kunt de map waar de Osmand tracks staan in Kurviger aangeven. Ook kun je het aantal tussenpunten opgeven voordat je exporteert. Tip kies een ruim aantal dan wordt de omzetting van de track naar de route exact zoals Kurviger hem heeft gemaakt. Voordeel van deze manier: Osmand blijft de navigatieapp maar je gebruikt routeberekeningsmogelijkheden die Kurviger wel heeft. Een groot voordeel van Kurviger vind ik dat stadscentra vermeden worden in de routeberekening en de senic-route opties.
Ik doe exact hetzelfde. Ik exporteer de GPX track naar de standaard track-locatie van OsmAnd. Ideaal, gewoon direct laden en rijden maar.
Soms pas ik in Kurviger de route een beetje aan voor ik hem exporteer. Gewoon route puntjes toevoegen. Werkt echt perfect, gratis, betrouwbaar, mooie routes, spraak navigatie, gewoon op de telefoon.
 
Hoe het op dit moment zit weet ik niet maar eerder liet Google ook geen andere navigatie toe op Android Auto. Dat maakt het ontwikkelen voor Android dus ook zinloos. Waze is overigens van Google.
Volgens mij is dat inderdaad nog steeds de status. Dat is ook de reden waarom Flitsmeister inmiddels wel voor Apple Carplay beschikbaar is, maar niet voor Android Auto.
 
Ik wil ook wel eens navigatie via gsm proberen.
Heb nu tomtom go en mydrive geïnstalleerd.

Beide apps. Via de website van mydrive een route gedownload (lukte me niet via de app)

Die heb ik geïmporteerd en deze zie ik nu ook in de app mydrive .
Maar hoe kan ik die route nu rijden? Ik zie hem niet in de Go app of komt dat doordat ik een gratis versie heb voor maar 75km per maand?
 
Ik wil ook wel eens navigatie via gsm proberen.
Heb nu tomtom go en mydrive geïnstalleerd.

Beide apps. Via de website van mydrive een route gedownload (lukte me niet via de app)

Die heb ik geïmporteerd en deze zie ik nu ook in de app mydrive .
Maar hoe kan ik die route nu rijden? Ik zie hem niet in de Go app of komt dat doordat ik een gratis versie heb voor maar 75km per maand?
Je moet jezelf bij allebij even aanmelden met het zelfde email adres en synchroniseren aan vinken dan zie je m staan. Ik zelf heb ook de betaalde app en TT rider550 via de my drive cloud zet ie de routes op al je aangemelde TT toestellen . De go app is echt een aanrader voor die 20 euries
 
Je moet jezelf bij allebij even aanmelden met het zelfde email adres en synchroniseren aan vinken dan zie je m staan. Ik zelf heb ook de betaalde app en TT rider550 via de my drive cloud zet ie de routes op al je aangemelde TT toestellen . De go app is echt een aanrader voor die 20 euries
Misschien dat dat het probleem is. Ik kan in Go niet aanloggen.
Mijn routes is leeg.
 
Nu nog een keer een telefoon die tegen een drup water kan :)

1394030


Deze heb ik sinds verleden jaar.
Zonder probleem gelijktijdig Tomtom Go + Tracken met MRA + Muziek luisteren via Bluetooth
Herberekenen loopt als een trein.
 
Laatst bewerkt:
Helderheid in zonlicht is in orde. Geen probleem hier.
Ik gebruik deze foon op mijn werk en kan een ganse week zonder te laden. Zeer tevreden over de accu.
Accu is voldoende voor ganse dag navigeren, zelfs zonder op te laden, maar hangt tijdens het rijden toch aan een lader.
Ook het gebruik met handschoenen is aanvaardbaar, je moet iets meer druk zetten op het scherm en dit is natuurlijk niet zo precies als met de blote vinger.
 
De afgelopen dagen voor het eerst TomTom Go in combinatie met My Drive gebruikt. Een paar dagen doorgebracht in Sauerland. Met de auto, maar dat maakt voor de "GPS ervaring" niet uit. De Hochsauerland route als GPX in MyDrive geladen en opgeslagen als track. De Xiaomi smartphone met TT Go in de houder en de route werd zonder fouten weergegeven. Ook als ik even van de route afweek voor een hapje, drankje of een tankvulling pakte TT Go de route prima weer op.Die
Werkt betrouwbaarder als mijn Windows CE navigatie met Becker Mamba op de motor. Die raakt nog wel eens in de was wanneer ik door een opbreking even van de route moet afwijken.
 
Ik rijd al enige tijd met de TomTom Go app voor Android. Bevalt heel erg goed ook v.w.b. uploaden van routes e.d.

Ik heb alleen 1 probleem(pje). Bij het rijden van routes krijg ik alleen tankstations op de route te zien en niet de tankstations daarbuiten. Best onhandig als ik ook routes heb waar ik nergens langs een tankstation kom.

Iemand ervaring hiermee en enig idee hoe ik dit op kan lossen zonder steeds opnieuw in te geven dat ik naar een tankstation gestuurd wil worden?
 
Gisteren kwam ik terug na een 4-daagse rit en 50 km voor thuiskomst viel m'n Homtom HT20 uit. Geen leven meer in te krijgen. Niet meer hard te resetten, laadt niet meer, batterij eruit en weer erin.. blijft dood als een pier. Misschien toch de 2-cilinder trillingen die fataal geworden zijn.
Als je zoiets aan het begin of tijdens je vakantie krijgt, is dat toch minder.
 
Gisteren kwam ik terug na een 4-daagse rit en 50 km voor thuiskomst viel m'n Homtom HT20 uit. Geen leven meer in te krijgen. Niet meer hard te resetten, laadt niet meer, batterij eruit en weer erin.. blijft dood als een pier. Misschien toch de 2-cilinder trillingen die fataal geworden zijn.
Als je zoiets aan het begin of tijdens je vakantie krijgt, is dat toch minder.

Chinese bad luck?? :?
Heb zelf talloze dagtochten van +500km en enkele 4-daagse trips gemaakt met een Nomu S10 pro dit zonder probleem.
Hoe heb je de Homtom gemonteerd? Ik heb een Ram-mount kloon op het stuur.
 
Telefoon kan ook gewoon kapot zijn gegaan, hoef niet persé aan de trillingen te liggen.
 
Ik heb inmiddels een nieuwe test gedaan met mijn Nokia 6. Nu met een Quick Charge 3.0 lader. Maar gaat hem niet worden. Telefoon loopt nog steeds langzaam leeg tijdens het laden. Wil dit gebruiken tijdens de
€500 Challenge 2019: Alpenstrudel!, maar dat gaat nu denk ik toch even mijn TomTom Rider V1 worden. Later maar eens kijken voor een ander rugged toestel voor navigatie.
 
Hoe dan? Ik schuif mijn Oneplus met 75% in de klem en rij met navigatie, Spotify en Myride aan 1,5u en kom met 34% aan.
 
Misschien wifi en mobiele data uitschakelen. Je kan de muziek offline beschikbaar maken in de app.
 
Mijn Motorola X4 kan ik met 20% lading aan een rit beginnen met de TomTom Go Mobile App om vervolgens de rit te beëindigen met 100%.
Ik gebruik hiervoor een standaard waterdichte 2.1A USB aansluiting.

Op weg naar mijn werk heb ik wel een QuickCharge 3 lader en wordt mijn accu ook gewoon in 40 minuten naar 100% geladen terwijl de TomTom Go Mobile App aan staat voor de files.

Probeer eens een betere (3A) USB kabel. Dit kan veel uitmaken.
 
Vandaag eerste toertochtje gemaakt met Calimoto op een Huawei Nova (in m'n zak icm. Bluetooth headset).

Ik ben toch wel positief verrast over het resultaat. Eerst de route vanaf de PC voorbereid, wat ik echt een pré vind tov. priegelen op je telefoon. Tijdens het rijden doet ie netjes herberekenen als je een afslag gemist heb.

De instructies in het Engels zijn voor mij prima, behalve dat de straatnamen er niet meer verstaanbaar doorkomen. Hij geeft netjes 600/400m vóór de afslag een aankondiging en op het moment van afslaan nogmaals. Van de vertraging in het GPS signaal of meldingen die ik hier lees heb ik bij mijn setup totaal geen last gehad.

Batterij verbruik zonder het scherm aan is ook dik in orde. Ik heb de telefoon vanmorgen van de lader gehaald, ruim 3 uur onderweg geweest en voor meer zaken gebruikt en zit nog steeds op een comfortabele 59%.

Al met al dus een goede eerste indruk. Ik ga deze App volgende keer weer gebruiken.
 
Ik heb ook de routes weleens vergeleken en Kurviger vermeed evenmin stadscentra als Tomtom. De routes waren vrijwel hetzelfde.


Ff late reactie,

Dat zal haast wel aan je instellingen hebben gelegen dan... Ik ervaar namelijk het tegenovergestelde!
Met kurviger ga ik er overal netjes omheen terwijl tomtom dwars door de centra en woonwijken heen gaat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan