Android Smartphone Navigatie

Ik ben fan van de X-grip want ook metaal en rubberen 1" balletjes.
Honderden manier van bevestigen en heel erg solide. :}

Ik ben daar geen fan van. Ik heb hier nog een originele x- grip liggen van het merk Ram mounts. Destijds op mijn racefiets gezet, maar na een 10 tal km viel mijn smartphone eruit. Gelukkig niet al te veel schade.....en ja je kan er een bijgeleverd elastiek rond de hoeken van je phone doen, maar dat is veel te omslachtig.
Op de motor zou ik deze zeker niet durven gebruiken , kijk hier maar even naar :oeps....daar gaat ie!

Dus ligt deze dure knaap van 45 euro hier wat stof te vergaren.....
 
Ik ben daar geen fan van. Ik heb hier nog een originele x- grip liggen van het merk Ram mounts. Destijds op mijn racefiets gezet, maar na een 10 tal km viel mijn smartphone eruit. Gelukkig niet al te veel schade.....en ja je kan er een bijgeleverd elastiek rond de hoeken van je phone doen, maar dat is veel te omslachtig.
Op de motor zou ik deze zeker niet durven gebruiken , kijk hier maar even naar :oeps....daar gaat ie!

Dus ligt deze dure knaap van 45 euro hier wat stof te vergaren.....
€45? Was dat inclusief de bevestiging aan je stuur en de arm? Want dan is het een koopje geweest! Had net een setje in mn winkelmandje van €68

Uiteindelijk niet besteld want een maatje van me kwam met een snuggere opmerking. 'Je hebt dalijk toch een tanktas?' Dat klopt, er is een tanktas onderweg maar daar zit geen telefoonvak in maar een kaartvak. Een stuk groter dus dan nodig maar als de telefoon er gewoon netjes in klem blijft zitten en niet bij elke beweging met de motor een andere kant van het vak op zoekt ben ik meer dan tevreden! Sygic aan en gaan! (niet vergeten de benodigde kaarten te downloaden, laat ik dat nu alvast doen)
En niet eigenwijs zijn en een kaart uitprinten voor mn rit naar Keulen. Ik heb dan wel een offline navigatie app maar batterijen kunnen altijd leeg raken, zelfs met een powerbank
Heb overigens wel net nog een goedkope namaak van de xgrip via aliexpress besteld. Dat wordt heel lang en uitvoerig testen voordat ik daarmee de snelweg op ga maar in iedergeval goed om even te kijken of ik die mount überhaupt wel wat vind. Een gokje van €11 is heel wat minder erg wanneer het niets blijkt dan een van €68

Want
oeps....daar gaat ie! is dus mijn grootste angst. Alhoewel heel veel motorrijders zweren bij de xgrip toont dat filmpje wat @juweeltje deelde waar ik dus wel bang voor ben. Verschil tussen mijn motor en die van het filmpje is wel dat mijn motor niet een volledige naked bike is maar een met een half kuipje dus enigzins uit de wind.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb die nep X-grip. Telefoon is er nog nooit uitgevallen. Wel gebruik ik de telefoon in een hoesje (Lifeproof) met een polsbandje. Dat polsbandje klik ik met een musketonhaakje aan de kabels op het stuur. Geeft me extra zekerheid. Mocht de telefoon eruit vallen - wat dus nog nooit is gebeurd - blijft die aan het koordje hangen.

Telefoon in een tanktas ben ik geen fan van, plastic geeft een slechtere afleesbaarheid en meer kans op oververhitting in de zon.
 
Ik heb die nep X-grip. Telefoon is er nog nooit uitgevallen. Wel gebruik ik de telefoon in een hoesje (Lifeproof) met een polsbandje. Dat polsbandje klik ik met een musketonhaakje aan de kabels op het stuur. Geeft me extra zekerheid. Mocht de telefoon eruit vallen - wat dus nog nooit is gebeurd - blijft die aan het koordje hangen.

Telefoon in een tanktas ben ik geen fan van, plastic geeft een slechtere afleesbaarheid en meer kans op oververhitting in de zon.
Dat was ook sowieso mijn plan, desnoods met een plakker zo een koordje eraan want ik denk dat er voor mijn telefoon (Nokia 7 plus) niet echt hoesjes zijn die dat er in verwerkt hebben.

Er staat onder het filmpje ook heel duidelijk: "Here I lose my phone off of my bike's RAM mount (my fault wasn't fitted properly)."
Ik ken mezelf, ik zou ook zo een sukkel zijn 😂
 
RAM X-grip + Galaxy S4 (de beste ooit :-P ) in Otterbox cover.

Grootse gevaar is dat ik hem er *zelf* af sla! (en zelfs dat lukt niet)

Bij het openen van mijn vizier mepte ik zeer lomp heel de RAM mount omver, maar de foon bleef gewoon zitten.
Nu de grip rechts op het stuur gemonteerd; lompheid - gerelateerde issues zijn iets minder nu.
 
IK heb op mijn Pan de Ram Mount X grip staan met mijn Blackview 6800 pro erin gekneld.
Een super ding die X grip , lost de gsm niet en zelfs niet op de meest slechte wegen in dit land.
De rubberen elastiek gebruik ik niet.
 
Wat mij brengt op de volgende raadselachtigheid:
Waarom willen mensen het display in landscape voor navigatie?!
In portrait kan je toch veel beter "in de toekomst kijken"?
Wat er voor je ligt is boeiender dan datgeen er naast je ligt qua navigatie - toch?
 
Wat mij brengt op de volgende raadselachtigheid:
Waarom willen mensen het display in landscape voor navigatie?!
In portrait kan je toch veel beter "in de toekomst kijken"?
Wat er voor je ligt is boeiender dan datgeen er naast je ligt qua navigatie - toch?
Heb ik ook nooit begrepen......
 
Wat mij brengt op de volgende raadselachtigheid:
Waarom willen mensen het display in landscape voor navigatie?!
In portrait kan je toch veel beter "in de toekomst kijken"?
Wat er voor je ligt is boeiender dan datgeen er naast je ligt qua navigatie - toch?

Bij mij standaard op portrait
 
€45? Was dat inclusief de bevestiging aan je stuur en de arm? Want dan is het een koopje geweest! Had net een setje in mn winkelmandje van €68
Was het model voor de racefiets niet voor de motor... daar viel mijn telefoon ook uit. Daarom dat ik niet zot was van dat ding. Wat ik nu heb is 100% gegarandeerd valvrij
 
Wat mij brengt op de volgende raadselachtigheid:
Waarom willen mensen het display in landscape voor navigatie?!
In portrait kan je toch veel beter "in de toekomst kijken"?
Wat er voor je ligt is boeiender dan datgeen er naast je ligt qua navigatie - toch?

Klopt, maar kan bij mij niet anders. Portrait past niet boven dashboard. Maar in de praktijk prima te doen zo. Op vorige motor had ik de nav in portraitstand aan de voorkant van de tank gemonteerd, maar nu boven de tellers veel beter in het zichtveld. Dat je minder ver vooruit kan kijken valt erg mee. Maar in portrait kun je verder vooruit kijken, klopt helemaal.
 
Imitatie x-grip via dealextreme voor 14 euro.
Telefoon blijft gewoon netjes zitten, en de USB aansluiting in de nep-x-grip levert zelfs genoeg stroom voor snelladen van mijn Moto G5+
Ook off-road blijft het zo vast als een huis zitten.

De tomtom er naast en net als de telefoon in de portret stand, bevalt het beste inderdaad voor het zicht.
 
Ik heb 3 navigatie apps op mijn Samsung s8+ staan.
Voor van a naar b te rijden gebruik ik altijd WAZE. Gebruikt wel (erg weinig) data en jij en je medeweggebruikers kunnen o.a. mobile flitsers melden maar ook andere gevaren zoals bv stilstaand voertuig, file, werkzaamheden,.... werkt heel goed!
Dan heb ik SIGIC staan. Deze gebruikte ik vroeger toen ik geen 3G had.Werkt ook heel goed en verbruikt geen data maar dan krijg je natuurlijk ook geen live feed.

Als 3de gebruik ik Naviki. Eigenlijk een schitterend fietsnavigatie waar je surprise ritjes kan laten berekenen. Als je bv ergens bent bij een hotel dat kan je bv de navigatie een route laten berekenen van een door jou bepaald afstand....heel leuk maar helaas niet met de motor te doen want soms kom je op kleine paadjes uit die enkel voor fietsers bedoeld zijn.
Maar die naviki is heel gemakkelijk te gebruiken om een gpx route af te laten spelen en dan lukt het uitstekend. De app is gratis maar bv stem begeleiding is eenmalig te betalen (maar wel spotgoedkoop)De app kan je zonder data gebruiken door de kaarten de downloaden maar je hebt wel altijd even data of Wi-Fi nodig om de route te berekenen om te starten.

Sinds vandaag heb ik een heerlijke houder gekocht gemaakt uit aluminium. Normaal met een houder voor rond een ronde buis te monteren maar ik heb het net iets anders gedaan.
Vroeger zat mijn smartphone in zo'n afsluitbare hoes maar hij verhitte heel snel in de zomer.
Gezien mijn Samsung waterdicht is kan ik hem dus zonder probleem in zijn blootje monteren .
De houder is degelijk gemaakt en kost nog geen 20 euro....je telefoon zit er in 3 seconden in en zit geklemd tussen wat rubber.in mijn helm heb ik gewoon oortjes gemonteerd en met de kabel gewoon verbinden. Meer hoeft dat niet te zijn voor mij.
Bekijk bijlage 1411732
Bekijk bijlage 1411733
Bekijk bijlage 1411734

Mooie Houder, maar kan de houder ook makkelijk verwijderd worden als je de nav niet wil gebruiken?
als is het 1 geheel wat je plaats op het stuur en blijft het zitten?
 
Imitatie x-grip via dealextreme voor 14 euro.
Telefoon blijft gewoon netjes zitten, en de USB aansluiting in de nep-x-grip levert zelfs genoeg stroom voor snelladen van mijn Moto G5+
Ook off-road blijft het zo vast als een huis zitten.

De tomtom er naast en net als de telefoon in de portret stand, bevalt het beste inderdaad voor het zicht.
Linkje ?
 
Nee, want van deze is de USB aansluiting niet afneembaar en van die andere wel, wat ik uit reactie van Mr.M begrijp.
Maar snap nu wel wat bedoeld wordt met USB aansluiting.

De diverse linken volgende valt me de onduidelijkheid van materialen op.
Sommige imitatie X-grip Ram-mount zijn haast volledig plastick, terwijl een andere zowel plastick als alu gietlegering heeft vermeld.
Een echte Ram mount (bal + klemming) is wel volledig aluminium legering.
 
Nee, want van deze is de USB aansluiting niet afneembaar en van die andere wel, wat ik uit reactie van Mr.M begrijp.
Maar snap nu wel wat bedoeld wordt met USB aansluiting.

De diverse linken volgende valt me de onduidelijkheid van materialen op.
Sommige imitatie X-grip Ram-mount zijn haast volledig plastick, terwijl een andere zowel plastick als alu gietlegering heeft vermeld.
Een echte Ram mount (bal + klemming) is wel volledig aluminium legering.

klopt, deze gaat niet los, ik hou wel van experimenteren, heb nu het volgende besteld, deze geeft meer Ampere en kan op de optimate aansluiting

US $10.14 34% OFF|MOTOPOWER MP0609A 3.1Amp Waterproof Motorcycle USB Charger SAE to USB Adapter for phone and GPS charge on the road-in Battery Charging Units from Automobiles & Motorcycles on Aliexpress.com | Alibaba Group

en wil deze eens proberen

https://www.aliexpress.com/item/32949802878.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.73654c4dEAFnT8
Ron
 
Mooie Houder, maar kan de houder ook makkelijk verwijderd worden als je de nav niet wil gebruiken?
als is het 1 geheel wat je plaats op het stuur en blijft het zitten?
De houder kan je enkel ervan halen indien je een umbraco sleutel hebt. Ik zou niet weten waarom hij er af zou moeten?
 
Heb net tomtom GO en mydrive geïnstalleerd. Zit een beetje te klooien met routes. Nu kan ik met de laptop makkelijk GPX routes downloaden en versturen naar de GO app. Maar nu wil ik dit ook met mydrive App doen op mijn telefoon. Maar ik kan de importeer gpx functie niet vinden in de mydrive android app, klopt dit? Is er een workaround, om op vakantie met de telefoon gpx bestanden te downloaden en te importeren in TT go?
 
Terug
Bovenaan Onderaan