Android Smartphone Navigatie

Klopt allleen de MyDrive Website kan GPX bestanden uploaden.
Nu kan dit met wat gedoe met b.v. Inloggen wel met een telefoon meer er is een eenvoudigere oplossing.

Met de MRA app kun je wel een GPX bestand openen en met save as opslaan in TomTom MyDrive.

Met MyDrive zelf kun je wel route links delen. Deze zijn perfect te openen met alle versies van MyDrive. Deze met MyDrive gedeelde route links zijn ook geschikt voor b.v. Garmin gebruikers daar de link ook de optie geeft om een GPX bestand te downloaden.
Met andere TomTom gebruikers is het dus beter om route links te delen dan GPX bestanden. Deze kunnen zij met twee klikken vanaf hun b.v. hun telefoon in MyDrive en dus ook hun TomTom navigatie zetten.
 
Top dankjewel. Mra werkt prima. Alleen als ik een route in mra heb gevonden en vervolgens naar tomtom stuur, zie ik hem wel in de tomtom go app. Maar niet in mydrive? Heb synchronisatie aan. Kan dus geen link delen.
 
Top dankjewel. Mra werkt prima. Alleen als ik een route in mra heb gevonden en vervolgens naar tomtom stuur, zie ik hem wel in de tomtom go app. Maar niet in mydrive? Heb synchronisatie aan. Kan dus geen link delen.


Je kunt daar gewoon de browser versie voor gebruiken is mijn ervaring. De app heeft iets minder mogelijkheden.
 
Oja stom, helemaal niet aan gedacht. Nu gewoon in chrome mydrive op de telefoon geopend. Dan werkt het gewoon prima.
 
Heb net tomtom GO en mydrive geïnstalleerd. Zit een beetje te klooien met routes. Nu kan ik met de laptop makkelijk GPX routes downloaden en versturen naar de GO app. Maar nu wil ik dit ook met mydrive App doen op mijn telefoon. Maar ik kan de importeer gpx functie niet vinden in de mydrive android app, klopt dit? Is er een workaround, om op vakantie met de telefoon gpx bestanden te downloaden en te importeren in TT go?

Dat kan dus niet in de mydrive app.. Ik open mydrive via de browser op mn telefoon, daar kan je wel gpx uploaden.
https://mydrive.tomtom.com
 
gisteren test rit gemaakt met de cradlle en een S7 , de voeding werk goed, de S7 blijft vol.
nu heb ik wel het volgende waar ik niet uitkomt en wil graag weten hoe jullie hoe het doen.
ik heb de tomtom Go geïnstalleerd,

ik heb routes via Tomtom sites gedownload en via de mydrive optie gelinked naar de S7.
nu had ik het gisteren en ook vandaag, wil een route rijden, bv de wiite bruggen route

route.JPG


Ik woon boven Amsterdam en volgens tomTom bepaald de app het dichtstbijzijnde punt op de route voor de start. maar dat wil niet en zat in breukelen gisteren en vandaag maar de route wilt niet starten, TomTom bleef maar me maar doorsturen naar het begin, waar ik stond en de route werd niet geladen.
als ik zeg in de app rijden zie ik alleen de route van start huis naar naar het begin, maar als ik op dat punt de route laadt blijf het bij het start punt

nu wil ik vd week een ritje in Friesland maken, en wil zeker weten dat het goed gaat. dus mijn vraag is hoe jullie een route laden , rijden en eventueel aanpassen van de start.

ron
 
Als je deze track laadt onder MyRoutes in de Go Mobile App.


Niet op Rijd (Drive) drukken.

Vervolgens naar het .... (Menu) -> Current Track -> Drive to track (en dus niet Drive to Starting Point)

(De TomTom Riders stellen deze vraag tegenwoordig na het op Drive drukken.)
 
Als je deze track laadt onder MyRoutes in de Go Mobile App.


Niet op Rijd (Drive) drukken.

Vervolgens naar het .... (Menu) -> Current Track -> Drive to track (en dus niet Drive to Starting Point)

(De TomTom Riders stellen deze vraag tegenwoordig na het op Drive drukken.)

Dank Ben, dit ga ik proberen, extra vraagje, als ik bv een route inlaad naar een locatie wat ver van mijn huislocatie is, berekend tomtom dan het eerste gedeelte als de kortste route en gaat deze dan bij de start van de rit over naar de kronkelroute, of moet je dit aangeven?

Ron
 
Ja, hij maakt een route naar het dichtstbijzijnde punt van je Track. Hiervoor worden de ingestelde route voorkeuren gebruikt.

Ik heb wel overigens wel gemerkt dat als de Track ver weg is deze route niet meer gemaakt wordt. (Mijn test was iets meer dan 300 Km)
Je kunt dan door even op het scherm te klikken naar het punt waar je heen wild een route plannen. Maar let op! Indien een Track actief is dan veranderd deze in een eenvoudige route naar alleen het eindpunt. Dus in dat geval de Track opnieuw openen als bij het routepunt bent.

Ook na de Finish zal de track opnieuw moeten openen om het gemiste stuk te rijden.

Zelf open ik in een dergelijk geval vaak de route even in MyRouteApp.com en pas zelf het begin en eindpunt even aan. Scheelt weer gedoe onderweg.
 
Daar zat ik ook eens mee gewrongen.
Het verschil tussen naar de track rijden( als je ergens bent ) of naar het begin rijden.
Na een tijdje viel het centje hoe het in de haak zit.
Wat ik wel niet vind en misschien is deze optie niet aanwezig in de Go Mobile app is dat je niet de optie heb " autowegen vermijden " tegenover een GPS toestel kan dat wel.
 
Ja er zit stiekem best veel verschil tussen een Rider en de Go Mobile App.
Met kronkelroute vermijd je ook aardig de snelwegen.:]

Zelf gebruik ik Go Mobile in de auto en de Rider 550 op de motor (met vaak Go Mobile als tweede scherm met minder zoom en zonder op rijd te drukken)
 
Inmiddels ben ik helemaal over op Kurviger en dat bevalt erg goed. Vorige week een paar dagen weg geweest met de motor en de volgende 'bochtige' route door Kurviger laten voorschotelen:

1567075193559.png

(Kurviger .gpx kruimelspoor aan elkaar geplakt met GPX Viewer)

App is één keer vastgelopen tijdens het herberekenen van de route, maar verder geen rare dingen. Zeker als je de gesproken instructies wat gewend raakt kun je eigenlijk helemaal zonder op het scherm te kijken je aandacht bij de weg houden.

Inmiddels is m'n Duke 690 wel voorzien van een imitatie X-grip van DealExtereme. Ben onder de indruk van de kwaliteit van de houder. Telefoon inmiddels wel een keertje kwijt geraakt (en weer teruggevonden), maar dat kwam echt doordat ik hem er niet helemaal goed in had gedrukt. Als ie rondom helemaal onderaan de 'nokjes' zit, weten zelfs de klappen van de 1-cylinder de telefoon niet meer van z'n plek te krijgen 👌

Nu nog een voeding zien te regelen voor tijdens het rijden, maar ik heb nog steeds echt nette oplossing gezien op een Duke 690. Voor suggesties hou ik me ten zeerste aangevolen!
 
Nu nog een voeding zien te regelen voor tijdens het rijden, maar ik heb nog steeds echt nette oplossing gezien op een Duke 690. Voor suggesties hou ik me ten zeerste aangevolen!

ik heb deze aangeschaft, zeer tevreden over, stroom is genoeg om de gsm op 100 % te laten. is ook netjes weg te werken, maar de kabel kan je laten zitten en de connector eventueel verwijderen

https://nl.aliexpress.com/item/32809477039.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.e04e4c4dnoIXKw
Ron
 
heeft er iemand een link waar de Kurviger pro te halen valt ( om eens mee te testen :):):) )
Vraag je nou naar illegale software op Motor-Forum?

Je mag van mij alles bij elkaar jatten om dat ene tientje te besparen, maar wanneer MF het toe gaat staan om links naar illegale software te verspreiden, dan zijn ze niet handig bezig, toch?
 
Terug
Bovenaan Onderaan