Android Smartphone Navigatie

Tomtom go Mobile op de Android nav phone van mijn broer was automatisch geupdate naar versie 2, die nog in ontwikkeling is. 'Mooi' dat je daarmee geen routes meer kan inladen. Vervolgens kan je niet zomaar meer terug naar een eerdere versie. (1.18) Moet je ergens een APK vandaan halen en die installeren. Dus de hier eerder gegeven tip om automatisch updaten van de app uit te schakelen is zeker nuttig, ook al krijgt volgens TomTom maar 5% van de gebruikers nu versie 2. De rollout gaat niet echt lekker. Ongevraagd zonder waarschuwing word je met een waardeloze betaversie opgezadeld die je niet zomaar terug kan draaien. Voor motorrijders is juist die routefunctionaliteit hèt argument om Tomtom Mobile te gebruiken.
 
Goedemiddag,
plaatst het hier maar,
ik wil via me Samsung telefoon een route gaan rijden met motorroutes.net.
alleen als hij hij het bestand download, dan kan hij het bestand niet openen.
welk bestandje mis ik. ( heb wel al Google Maps en Waze op me telefoon staan, maar wil toch die routes gaan rijden die worden aangeboden via een navigatie.

alvast bedankt voor de reacties.
 
Met gpx files kun je OsmAnd proberen.

Met KML files en My Maps en dan naar Google Maps is mij nog niet gelukt.

GPX file inladen in OsmAnd ging prima.
 
Goedemiddag,
plaatst het hier maar,
ik wil via me Samsung telefoon een route gaan rijden met motorroutes.net.
alleen als hij hij het bestand download, dan kan hij het bestand niet openen.
welk bestandje mis ik. ( heb wel al Google Maps en Waze op me telefoon staan, maar wil toch die routes gaan rijden die worden aangeboden via een navigatie.

alvast bedankt voor de reacties.
verschillende programma's werken met de track (gpx) van motorroutes.net

de Go app van tomtom betaal app
track downloaden
vervolgens uploaden naar
en dan kan je hem openen in de Go app

maar er zijn meer programma's

osmand+
kurvinger
staan meer programma's hier in deze topic

even in lezen

Google maps wordt meer voor a-b en evt c routes gebruikt

uiteraad is alles mogelijk maar dat moet je zelf bepalen

zelf gebruik Go met een gedownloade route

leer curve van osmand+ is wat steiler

succes
 
verschillende programma's werken met de track (gpx) van motorroutes.net

de Go app van tomtom betaal app
track downloaden
vervolgens uploaden naar
en dan kan je hem openen in de Go app

maar er zijn meer programma's

osmand+
kurvinger
staan meer programma's hier in deze topic

even in lezen

Google maps wordt meer voor a-b en evt c routes gebruikt

uiteraad is alles mogelijk maar dat moet je zelf bepalen

zelf gebruik Go met een gedownloade route

leer curve van osmand+ is wat steiler

succes
Kun je wat meer uitleggen over die leercurve van OsmAnd + ?
 
Kun je wat meer uitleggen over die leercurve van OsmAnd + ?
wat ik ervan vind dat het niet allemaal vanzelf sprekend is hoe je de instellingen instelt
en de instellingen zijn ook eindeloos

vergeleken met the Go app
die spreekt veel meer vanzelf
maar er valt ook veel minder in te stellen
 
Duidelijk, ik begrijp je wel. Gisteren voor het eerst gebruik gemaakt van OsmAnd en met random klikken kwam ik wel waar ik wilde zijn, maar was niet intuïtief.
 
Heb een beetje ervaring met OsmAnd en Kurviger routes inladen mbv Total commander maar heb toch nog steeds momenten dat ik er niet uitkom.
Gisteren weer eens met TT go gereden en blijft toch wel een verademing. Toch maar eens een maandabbo nemen, zijn er nog problemen met routes na de update of is dat opgelost? Heb al even gekeken maar kon niet vinden waar ik updates af kon zetten in go?
 
Ik maak vaak de routes met kurviger en exporteer ze dan richting TT go. Vind de interface van TT go zoveel fijner dan kurviger, maar de kronkelwegen en routes op basis van een gekozen richting zijn erg fijn van kurviger.

Wat betreft de update geen idee, ik heb zelf voor deze app de automatische update binnen de playstore uitgeschakeld...
 
inderdaad
the Go app werkt gewoon erg makkelijk,
maar toch vind ik er is een ding waar ik garmin beter in vind en dat is de optie niet herbekeken!!

van de week een gedownloade route gereden
en op een bepaald punt moest ik via een bepaald punt de snelweg over via een brug maar de brug was afgesloten dus rij ik een ander kant op om toch maar aan de ander kant van de snelweg te komen
maar tomtom herberekend steeds om me toch over die brug te laten rijden pas naar een aantal keren in de ogen van tomtom verkeerd te hebben gereden accepteert die dat ik anders wil rijden.
bij garmin heb ik herbekeken uit staan
zoom ik uit rij ik om tot ik weer op de route rij
en dan neemt garmin het weer over
in mijn ogen makkelijker,
maar dat is persoonlijk natuurlijk
enig probleem is wanneer het punt dat je niet kan bereiken toevallig een waypoint is(schijnt met de nieuwe garmin opgelost te zijn,overslaan en route blijft intact)

als Garmin nou android ging gebruiken als basis
en je dus ook alle android app er op kon installeren (flitsmeister, Tunein radio ,spotify, ander route apps zoals kurviger voor de betere kronkel route)

dan zou mijn keus gauw gemaakt zijn.
mijn ulefone werkt niet helemaal 100% hoe ik wil
handschoen functie werkt maar niet altijd, met zomer handschoenen beter dan winter handschoen.
sommige functies draaien niet mee in liggend modus.

en de ulefoon ondanks dat die hufterproof is kan minder tegen een stootje dan mijn garmin 590,660 550 of streetpilot 3.

scherm afleesbaarheid(helderheid) van ulefone is wel top
 
Dan nog wel, maar die abonnementvorm is anders dan de nieuwe versie ;)
heb ik in ieder geval tot 23-12-20 deze abonnement!! (en nog steeds verlengbaar)
maar kan je wat meer info geven over de nieuwe abbo? vorm wat is er anders aan?
 
zijn er nog problemen met routes na de update of is dat opgelost? Heb al even gekeken maar kon niet vinden waar ik updates af kon zetten in go?

De update staat on hold dus vorlopig blijf je gewoon 1.8 houden als je die hebt.

2.x kan nog geen tracks synchroniseren met MyDrive. Er is echter wel belooft dat deze functie komt.
 
  • Leuk
Waarderingen: gsuk
inderdaad
the Go app werkt gewoon erg makkelijk,
maar toch vind ik er is een ding waar ik garmin beter in vind en dat is de optie niet herbekeken!!

van de week een gedownloade route gereden
en op een bepaald punt moest ik via een bepaald punt de snelweg over via een brug maar de brug was afgesloten dus rij ik een ander kant op om toch maar aan de ander kant van de snelweg te komen
maar tomtom herberekend steeds om me toch over die brug te laten rijden pas naar een aantal keren in de ogen van tomtom verkeerd te hebben gereden accepteert die dat ik anders wil rijden.
bij garmin heb ik herbekeken uit staan
zoom ik uit rij ik om tot ik weer op de route rij
en dan neemt garmin het weer over
in mijn ogen makkelijker,
maar dat is persoonlijk natuurlijk
enig probleem is wanneer het punt dat je niet kan bereiken toevallig een waypoint is(schijnt met de nieuwe garmin opgelost te zijn,overslaan en route blijft intact)

als Garmin nou android ging gebruiken als basis
en je dus ook alle android app er op kon installeren (flitsmeister, Tunein radio ,spotify, ander route apps zoals kurviger voor de betere kronkel route)

dan zou mijn keus gauw gemaakt zijn.
mijn ulefone werkt niet helemaal 100% hoe ik wil
handschoen functie werkt maar niet altijd, met zomer handschoenen beter dan winter handschoen.
sommige functies draaien niet mee in liggend modus.

en de ulefoon ondanks dat die hufterproof is kan minder tegen een stootje dan mijn garmin 590,660 550 of streetpilot 3.

scherm afleesbaarheid(helderheid) van ulefone is wel top

Je kunt bij een wegopbreking de route opnieuw laden.
Als je dan niet op Rijd drukt blijft de route hetzelfde (herberekenen uit)
Even op het pijltje boven zoom drukken voor de juiste weergave en je ziet precies waar je heen moet. ( wel zonder route begeleiding)

Op een echte Rider kun je met Load Track naast de routes snel in MyDrive en de Go App of Rider zetten ook een OV2 bestand synchroniseren. Zo kun je alle orginele trackpunten als POI’s op het scherm zetten.
 
  • Leuk
Waarderingen: gsuk
Je kunt bij een wegopbreking de route opnieuw laden.
Als je dan niet op Rijd drukt blijft de route hetzelfde (herberekenen uit)
Even op het pijltje boven zoom drukken voor de juiste weergave en je ziet precies waar je heen moet. ( wel zonder route begeleiding)

Op een echte Rider kun je met Load Track naast de routes snel in MyDrive en de Go App of Rider zetten ook een OV2 bestand synchroniseren. Zo kun je alle orginele trackpunten als POI’s op het scherm zetten.
dank je daar heb ik wat aan voor de volgende keer:)
 
Het rijden zonder op Rijd te drukken werkt goed met TomTom.
Soms rijd ik zelfs een route verkeert om op deze manier. Wel beter opletten op b.v. spookrijden en je hebt geen route begeleiding.

Ik gebruik de Go App naast mijn Rider als tweede scherm. Hierbij zoom ik minder in en druk niet op Rijd zo houd ik de originele route in dat tweede scherm..
Bij een wegopbreking zonder stoppen altijd heel snel een alternatief gevonden.


Vandaar dat ik ook Load Track heb gemaakt kan ik supersnel de tracks in zowel mijn Go App, mijn Rider als de Rider van mijn vrouw en eventuele andere meerijders zetten.
 
als Garmin nou android ging gebruiken als basis
en je dus ook alle android app er op kon installeren (flitsmeister, Tunein radio ,spotify, ander route apps zoals kurviger voor de betere kronkel route)
Dat hebben ze al eens geprobeerd met de Monterra en veel eerder met de Nüvifone, en het was in beide gevallen geen succes. Ik verwacht niet dat ze gauw een nieuwe poging zullen doen.
 
Dat is jammer, want ik heb nu zo ongeveer alle android navigatie op m'n phone, maar mis nog steeds de garmin interface/opties.
Maar zal TTgo een kans geven, heb alleen Mydrive geprobeerd.
Al ben ik geen TomTom fan. Bij onze alpen/dolomieten/pyreneen trips zaten de 2 TT mannen vaak al 1 1/2 uur aan het bier,
omdat de TT het handiger vond die laatste 2 passen maar af te snijden....
 
Ik denk dat TT dacht, deze outlullen, die mij niet snappen en niet willen luisteren, zijn beter af met een potje bier. "We gaan terug". :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan