Android Smartphone Navigatie

Het is bij mijn mijn normale telefoon voor dagelijks gebruik. Bij een motor rit komt die naast de TomTom te hangen voor de 4G verbinding en als tweede scherm met omgevingskaart.
Gaat nu dus al jaren goed met de Moto X4 en de LG G3 die is daar voor had. (die het nu ook nog gewoon doet) (De iPhone daarvoor is wel overleden maar niet op de motor. Dit toestel gaf wel vaak problemen op de motor zoals b.v. oververhitting)

Ook nog een tijdje een Garmin Zumo XT naast de Rider 550 gehad maar dat ding beviel niet.
 
Het is bij mijn mijn normale telefoon voor dagelijks gebruik. Bij een motor rit komt die naast de TomTom te hangen voor de 4G verbinding en als tweede scherm met omgevingskaart.
Gaat nu dus al jaren goed met de Moto X4 en de LG G3 die is daar voor had. (die het nu ook nog gewoon doet) (De iPhone daarvoor is wel overleden maar niet op de motor. Dit toestel gaf wel vaak problemen op de motor zoals b.v. oververhitting)

Ook nog een tijdje een Garmin Zumo XT naast de Rider 550 gehad maar dat ding beviel niet.
Grappig is dat: ik vind het vaak een noodzakelijk kwaad, dat extra stuk dashboard dat navigatiescherm heet.
Jij hebt er zelfs twee in je blikveld!

Is een (extra) overzichtskaart erg belangrijk voor jou? Of enkel omdat het kan en wel leuk is om te hebben.
 
Overzichtskaart is handig om te hebben om zonder stoppen snel een alternatief te vinden bij een wegopbreking. Ik rij veel in de Eifel en Luxemburg en daar heb ik regelmatig het probleem dat de gewenste route gedeeltelijk is afgesloten.
Tevens wijk ik regelmatig van de route af om deze later op te pakken om nog een aantal mooie bochten extra te pakken of juist inkorten om op tijd de BBQ aan te steken. de overzichtskaart met daarop de geladen track help daarbij enorm.

Ook hier in Nederland is mij route meer een leidraad voor wat ik uiteindelijk ga rijden. Is het ergens te druk ben ik snel weg daar. Tijd over nog ff dat mooie stuk er bij pakken enz enz.

Maar ik heb dan ook altijd een beetje het probleem gehad dat ik heel veel mooie wegen weet en hoe deze aan elkaar te rijgen maar als je een paar straten anders rijd dan af en toe tot de conclusie komt verrek is dat hier. Navigatie hielp daarbij beperkt daar deze te veel ingezoomd staat. Met het tweede scherm begin ik eindelijk goed de begrijpen waar ik ben.
 
Laatst bewerkt:
Ben op zoek naar mensen die ervaring hebben met (chinese) rugged smartphones op de motor. Zoek dan vooral aanbevelingen van merken/toestellen waarbij geweten is dat de GPS positionering dik in orde is. Liefst onder de € 200 zodat het wat betaalbaar blijft. Tips over welke houders deze dikkere exemplaren goed vasthouden ook meer dan welkom.
 
Ben op zoek naar mensen die ervaring hebben met (chinese) rugged smartphones op de motor. Zoek dan vooral aanbevelingen van merken/toestellen waarbij geweten is dat de GPS positionering dik in orde is. Liefst onder de € 200 zodat het wat betaalbaar blijft. Tips over welke houders deze dikkere exemplaren goed vasthouden ook meer dan welkom.
Heb een ulefone armor 5:
https://m.dx.com/p/ulefone-armor-5-...arge-4g-phone-w-4gb-ram-64gb-rom-blue-2053468GPS werkt tot nu toe uitstekend en ben er erg blij mee!
Gebruik voornamelijk calimoto voor navigatie, zo nu en dan kurviger.

Ik heb een universal mount van sp connect achterop geplakt en dan een ram mount adapter van sp connect aan de motor.
 
Mijn Getnord Leo deed het tot kort geleden erg goed als navigatie. Paste prima in de Chinese RAM-Mount kloon.
Recent alleen wel onherroepelijk vast gelopen door een uitgezette accu.
 
Recent alleen wel onherroepelijk vast gelopen door een uitgezette accu.
Dus eigenlijk geen aanrader.

Zelf een paar jaar de Dogee S60 gebruikt. Samen met de SP Connect Universal mount.
Stabiel, goede GPS en de fysieke knoppen zijn perfect met de handschoen te bedienen, Touchscreen met geschikte handschoen ook goed te bedienen. Helderheid van het scherm was in het volle zonlicht ook nog hoog genoeg.

Nooit software updates gehad. Draait daarom nog steeds op Android 7
 
De nieuwe 3.0 versie van de TomTom Go Navigation App is uit.
(Als het goed is zal versie 3.1 met ondersteuning voor Android Auto nu snel volgen)

Yesterday, we released an update v3.0.0 for GO Navigation App and it mainly includes the below features:
  • New EV, Hybrid, and Combustion Engine Vehicle Profiles available
  • Real-time EV station availability visible on the map
  • Enhanced Instruction Panel with more route visibility
  • Improved Route Options Panel
  • Speech-to-text input for destination search
  • Send destinations and stops from MyDrive
  • New route types with descriptions available
  • POI labels visible on the map
  • Bug fixes and improvements
https://discussions.tomtom.com/en/d...sion-3-0-for-go-navigation-app-android#latest
 
Ik had een Doogee ,zou waterdicht en stofdicht moeten zijn maar was zeker niet waterdicht. Nu een oude xcover3👍
 
Laatst bewerkt:
Zijn er mensen die bijv. Google maps of Flitsmeister gebruiken om te navigeren met de telefoon in de jas en snoerloze earpods?
Dus puur op instructies luisteren zonder het scherm?
Werkt dit fatsoenlijk?
Zijn er nog zaken om rekening mee te houden?
Powerbank voor de telefoon ook in de jas...
 
Powerbank zal wel handig zijn aangezien navigeren veel stroom vreet.
Puur audio is voor mij geen optie. Puur van A naar B zal wel lukken maar als je routes binnendoor rijdt heb ik al vaak genoeg meegemaakt dat de audio niet duidelijk genoeg was welke afslag er nu precies bedoeld werd.
Ik ben daarom beide nodig
 
Powerbank zal wel handig zijn aangezien navigeren veel stroom vreet.
Puur audio is voor mij geen optie. Puur van A naar B zal wel lukken maar als je routes binnendoor rijdt heb ik al vaak genoeg meegemaakt dat de audio niet duidelijk genoeg was welke afslag er nu precies bedoeld werd.
Ik ben daarom beide nodig
Bedankt voor je reactie, is ook puur om van A naar B te rijden...
Ik ga het eens uitproberen.
 
Zijn er mensen die bijv. Google maps of Flitsmeister gebruiken om te navigeren met de telefoon in de jas en snoerloze earpods?
Dus puur op instructies luisteren zonder het scherm?
Werkt dit fatsoenlijk?
Zijn er nog zaken om rekening mee te houden?
Powerbank voor de telefoon ook in de jas...
Mijn vrouw rijdt altijd zo, ze wil geen scherm zien, dat leidt haar af.
En dat heeft de ook al bewezen toen ze zo een voorrangsweg overstak omdat ze op het scherm aan het kijken was. Net een andere motorrijder gemist. Dat was een pppfff moment.
Bayduwee, samsung xcover 3 met 1 oortje in.
 
Mijn vrouw rijdt altijd zo, ze wil geen scherm zien, dat leidt haar af.
En dat heeft de ook al bewezen toen ze zo een voorrangsweg overstak omdat ze op het scherm aan het kijken was. Net een andere motorrijder gemist. Dat was een pppfff moment.
Bayduwee, samsung xcover 3 met 1 oortje in.
Ik heb onderliggend lijden als gevolg van een verkeersongeluk.
Een navigatiesysteem kan mij compleet claimen, ik vergeet de rest dan.
Maar gaandeweg leer ik wel van mijn nieuwe fouten.
Schakelen in het koppie wanneer je wel en wanneer je niet kijkt.
Net als motorrijden ver vooruit en gepland opletten.
Niet bij kruispunten en andere mogelijk gevaarlijke momenten kijken is het devies. ;)
 
De nieuwe versie van TomTom Go met Android Auto functionaliteit is welkom. Ik heb op de motor een Chinese Windows CE navigatie, geladen met Becker Mamba software (IGO-HERE kaarten). Voldoet uitstekend voor A naar B inclusief bochtige route optie. GPX tracks is niet altijd een succes. Soms foutloos, de volgende keer laat hij mij rondjes rijden en breek ik de tocht af. TomTom Go op de telefoon en dan de combinatie met Mydrive op PC/Tablet voldoet mij voor het rijden van GPX tracks veel beter. Meestal laad ik een route in MyRoute app en controleer of alle punten op de goede plaats staan en er geen keerlusjes ingeslopen zijn. Dan stuur ik het gecontroleerde/gewijzigde GPX bestand vanuit MyRoute app naar TomTom mydrive en vervolgens automatisch naar TomTom Go op de telefoon. Op deze manier al diverse routes gereden met auto en motor. Bij een volgende auto wil ik dan ook absoluut de Android Auto functionaliteit hebben.
 
Ik breek nog maar ff een lans voor ulefone (armor 6s) en kurviger (pro - samen met Brouter ook offline top), na 2 jaar gebruik.
Kan alles (,gpx import/export, loggen) wat ik wil en het voornaamste: spontane toertjes super, echt mooie wegen/weggetjes.
Alleen gebruikers interface (berekenen route en telkens moeten wissen) is wat minder comfortabel, maar voor eur 9,90 levenslang navigeren - worldwide - is zelfs voor Nederlanders te doen ;)
De hele dag dit soort wegen - geweldig (deze is hemelsbreed 20km van Maastricht in Belgie, geen ander verkeer gezien behalve 2 trekkers :])
20210426_155507.jpg


Ook de camera van de Ulefone is prima (niet in het donker) en met de Magnifier Camera app heb je ook nog een microscoop, voor forums ideaal icm Snapseed om het formaat aan te passen. Alleen Android (na zo'n 15 jaar Apple) blijft af en toe een mysterie.
 
Ik heb onderliggend lijden als gevolg van een verkeersongeluk.
Een navigatiesysteem kan mij compleet claimen, ik vergeet de rest dan.
Maar gaandeweg leer ik wel van mijn nieuwe fouten.
Schakelen in het koppie wanneer je wel en wanneer je niet kijkt.
Net als motorrijden ver vooruit en gepland opletten.
Niet bij kruispunten en andere mogelijk gevaarlijke momenten kijken is het devies. ;)
Zo heb ik juist weer een hekel aan enkel geluid. Dan rijd je ergens en hoor je: "ga over 100 meter rechtsaf". Ga je de bocht door, na 100 meter heb je ineens zo'n y bocht met een extra vertakking naar rechts. Ja, kun je weer keren|(. Op een schermpje kun je dan toch even snel kijken welke je precies moet hebben.
 
Dat is dus precies de reden waarom ik niet alleen op de geluid kan rijden. Maar alleen op beeld gaat ook niet goed omdat ik dan de afslagen voorbij rij.
 
  • Leuk
Waarderingen: Brnk
Terug
Bovenaan Onderaan