Angst op de motor

Ervaring en vertrouwen is iets wat je beetje bij beetje moet opbouwen.
Bedenk echter wel dat in noodsituatie angst vaak een heel slechte raadgever is!
 
veel km maken (lekker touren bv), anticiperen, en vertrouwen krijgen in je motorfiets en in jezelf
en doe net of de rest van het verkeer &&^&&^%%$ is dan is motorrijden leuk en langer vol te houden
 
Ik vind het op zich al dapper om uit te spreken dat je wel eens angstgevoelens hebt op de motor.... Verder is alles al wel gezegd in dit topic!
 
Ik als ambu chauffie na 10 jaar kan je aanraden een gevorderde rij cursus / opleiding te doen die je op een heel ander niveau leert hoe je het het verkeer kan lezen en veel sneller leert anticiperen en daarmee meer inzicht en dus vertrouwen krijgt in het verkeer.

Hoe vaak dat mij al heeft gered in het verkeer kan in de auto maar ook op de motor wil je niet weten.

Angsten moet je niet aan toegeven maar juist pakken bij de horens.

En het is een gegeven feit.....alles wat je aandacht geeft dat groeid.

Angst of plezier ?

Wat is jouw keuze ?

Succes.
 
Ik als ambu chauffie na 10 jaar kan je aanraden een gevorderde rij cursus / opleiding te doen die je op een heel ander niveau leert hoe je het het verkeer kan lezen en veel sneller leert anticiperen en daarmee meer inzicht en dus vertrouwen krijgt in het verkeer.

Dat is ook mijn ervaring.

Probeer continu in te schatten wat de ander zal/wil gaan doen en anticipeer daar op de juiste manier op.

Sommige hoepeldraaiers rijden met het mes tussen de tanden: Hij zal wel dit willen doen maar als ik dat doe heeft hij geen ruimte om .....
Mijn advies: wens deze raddraaiers een innig samenzijn met een eeuwenoude eik toe en probeer uit de buurt te blijven.
Je hebt geen kreukelzone ... weet je nog?
 
Ik heb eerst veel motorgereden, en daarna een tijd niet. Toen ik weer opstapte ging het rijden niet lekker, ik voelde dat ik van alles fout deed maar ik wist niet wat. Daardoor kreeg ik ook 'angst' bij het rijden. Na twist of the wrist van keith code eens goed te hebben gelezen, bestudeerd bijna, en er actief mee aan de gang te gaan met het rijden, waren de problemen als sneeuw voor de zon verdwenen binnen een aantal keer rijden. Er staan gewoon veel tips in die hier ook staan, maar echt goed verwoord en met voorbeelden. Ik heb er in ieder geval veel aan gehad.
 
Terug
Bovenaan Onderaan