angst voor bochten

gewoon erin rauschen die bike..you got the power..

Met al dat melodramatische gedoe schiet het niet op...word je alleen maar gevoelig van..hup rijden en niet aanstellen...


dit is wat mijn pa tegen me zei...en dat werkt idd het beste..niet zeuren
 
Ga eens een eindje bij iemand achterop die je vertrouwd, om eens te voelen hoe plat het makkelijk kan, is ook wel eens een hulpmiddel.
Of laat eens iemand een stukje filmen als je zelf rijdt, kan je eens naar je zelf kijken, helpt soms ook.
 
ik heb in mijn kennisenkring niemand met een motor, dus achterop word wat lastig.En filmen??? Ik zal eens vragen, maar volgens mij zit ik er al veel beter op als nooit tevoren. Heb net 3e les gehad in stromende regen, maar ook dat viel wel mee, tenminste, niet echt bang geweest terwijl ik dat bij de vorige instructeur wel was. Het leukste was eigenlijk dat na mij 2 stoere binken gingen lessen, en de ene ging in de eerste bocht al onderuit. :]
 
Misschien moet je eens bij je instructeur achterop gaan...en dan eens de bocht in duiken...misschien krijg je een beetje de feeling en kan je het later onder goede begeleiding zelf doen......

Mijn pa heeft het nl zo gedaan (wel bij mij achterop hihi) want hij was ook gevallen tijdens de les.... en hij vondt het dus eng om een bocht rechtsom te maken...en hij ging bij mij achterop een paar keer gedaan en toen tijdens de les zelf geprobeerd en hij is inmiddels geslaagd....
 
Ben ook aan 't lessen (nu 5x1,5 uur gehad) en hem helemaal geen lasten van wat voor angsten dan ook. Bochten gaan lekker, ook met hoge snelheid. Lekker hangen en zo, maar.........
Als ik stiekum blokjes op m'n eigen motor rijd, rijd ik als een dweil. Veels te bang iets te krijgen etc.
Daarnaast is het profiel van m'n achterband bijna op, waardoor ik denk veel minder grip te hebben.
Is dat trouwens zo? Dat een gladde band minder grip heeft ook op droog asfalt? Of geldt dat alleen als 't nat is?
 
Ik ben 2 keer onderuit gegaan, eerste keer de motor total loss, de tweede keer op een recht stuk, waar diesel lag. Na die tweede keer heb ik maandenlang als een natte krant gereden, ik reed heel erg gespannen, vooral als de weg nat was en had geen enkel vertrouwen.
Dat gevoel is nu totaal weg (al zullen sommigen zeggen dat ik altijd als een natte krant rijd...) Gewoon blijven rijden.
Belangrijkste is dat je ontspant onder het rijden. Het stuur veel te strak vast houden, zeker in bochten, geeft soms hele gekke reacties van de motor. Dan word je nog nerveuzer etc. etc.

Zoals hier al gezegd: ga bij die instructeur achterop en kijk eens hoe plat die motor kan. Die motor kan véél schuiner dan je denkt. Als je eenmaal ziet dat JIJ het probleem bent, kun je beginnen aan de oplossing. Ontspannen.....en genieten. Als je op een dag die bocht al door bent en je realiseert, dat je er niet eens aan gedacht hebt, dan ben je er al.
 
Ben ook aan 't lessen (nu 5x1,5 uur gehad) en hem helemaal geen lasten van wat voor angsten dan ook. Bochten gaan lekker, ook met hoge snelheid. Lekker hangen en zo, maar.........
Als ik stiekum blokjes op m'n eigen motor rijd, rijd ik als een dweil. Veels te bang iets te krijgen etc.

Uhm.... wil niet overdreven braaf klinken ofzo.... maareh... wat doe je op een motor als je je rijbewijs nog niet hebt.... :X
 
oefene :)
Maarre... bijna niet hoor... heel soms .... als ik echt ff moet

Maar heb je met een gladde achterband ook minder grip als t droog is?
 
Terug
Bovenaan Onderaan