Angst

Ik had in het begin heel veel moeite met de drie rondjes, vooral het eruit rijden zonder een pylon om te kegelen. Zoals al eerder gezegd, op een gegeven moment moet je gewoon het gevoel krijgen. Als je eenmaal de slag te pakken hebt is het een koud kunstje, maar tot die tijd is het bijzonder frustrerend weet ik uit eigen ervaring.

Die rondjes gingen bij mij eigenlijk als vanzelf ok, totdat ik een keer een slechte dag had en viel. Daarna heeft het denk ik een les of 10 gekost (die ik ook nog maar net voor het examen had) totdat het er goed inzat. Het voordeel daarvan is dat ik wel heb gezien wat het effect is van kijken. De rondjes zelf waren nooit een probleem, maar eruitrijden was het probleem. Blijkbaar deed ik het kijken de eerste keren als vanzelf goed maar na het vallen zat er toch angst in.

Die angst zat er ook nog in toen ik examen deed en ik hoopte dat ik geen cirkeltje moest doen. Dat was uiteraard de 1e oefening, even diep ademhalen en met de goede kijktechniek een prima resultaat neergezet. Daarna was de stress voor het hele examen weg.

Mike
 
Enniewee, ik heb gemerkt dat de echte angst pas verdwijnt als je veel rijdt. Pas nu ik dagelijks rij merk ik dat ik in bochten de motor steeds verder durf weg te drukken. Maar ook ik loop nog steeds tegen mijn grenzen aan. Misschien ga ik ooit zelf die BV-tjes nog eens oefenen ergens :Y

Dat is sowieso een goeie. Ik kom nog weleens een lege parkeerplaats tegen waar ik even een halve draai en een paar achtjes maak. In de vakantie heb ik trouwens op een GPz500 gereden, en daarmee zijn de BV's een eitje!
 
Je moet ook niet bang zijn voor die pionen.
Heb gezien hoe mijn instructeur dit oploste met een ander iemnad die ze eng vond.
Hij reed gewoon met een gangetje van 40-50 km/h in 1 lijn allen pionen van de slalom om. Zolang je gas blijft geven gebeurt er niks, ze springen alle kanten op maar de motor gaat gewoon door.
 
Grappig dat ik hier ook lees over die evenwichtsorganen. Ik heb daar dus ook wat problemen mee wegens een gehoorbeschadiging, maar had het nooit daarmee in verband gebracht.
vind dit geen excuus :r
ben zelf ook zowat doof en heb nergens last van.
zou ik dat wel hebben dan stop ik acuut met rijden,want je ken dan wel minder geluid horen tijdens het vallen,het doet nie minder zeer '(
 
Mijn instructeur heeft een keer voorgedaan hoe je kunt raggen met zo'n lesmotor, dan ben je ineens van je angsten af denk ik... hij rijden en ik achterop op een parkeerplaats, en dan de steppies aan de grond op een cb500 :P
(niet dat dat nodig was, heb maar 2x bijzondere verrichtingen geoefend)

Dan weet je hoeveel grip je hebt, en ga je denk ik ook wat relaxeder door de bochten, en durf je mischien door te kijken...
 
Misschien ga ik ooit zelf die BV-tjes nog eens oefenen ergens :Y
'misschien','ooit'? Gewoon doen! 8-) Ik heb bij de Scapino (notabene!) eens voor een paar euro van die knaloranje mini-pylonnetjes gekocht. Daar kun je je uren (nou ja, bij wijze van spreken) mee vermaken op een parkeerplaats. Slalommen, 8-tjes, remproefjes, dat kan allemaal nooit kwaad om dat een beetje te oefenen. En het is nog leuk ook. :P
 
vind dit geen excuus :r
ben zelf ook zowat doof en heb nergens last van.
zou ik dat wel hebben dan stop ik acuut met rijden,want je ken dan wel minder geluid horen tijdens het vallen,het doet nie minder zeer '(

Het gaat er niet om dat je slecht hoort, maar dat je evenwichtsorganen die in/bij je gehoor zitten ook beschadigd zijn. Van alleen slecht horen ga je niet slecht rijden. Je kunt ook problemen met je evenwichtsorganen hebben als je goed hoort, maar vaak zie je dat een gehoorbeschadiging gepaard gaat met schade aan de evenwichtsorganen.
 
weet niet of deze al eens voorbij was gekomen maar een meisje bij mij op de rij school daar werden de spiegels en knipperlichten van de motor af gehaald en xtra brede valbeugels gemonteerd zodat het niet erg was om te vallen en ze ook geen angst meer had dat ze zichzelf zou beschadigen daarna ging het bij haar een stuk soepeler (ik heb toen ook een keer op dat ding gereden en de valbeugel aan de grond gekregen :Y :)
 
Heb niet alles doorgelezen, maar goed...
heb zelf nog maar pas m'n A'tje en was in het begin met lessen ook een beetje bang met bochten tijdens bijzondere verrichtingen. Daardoor reageerde ik te snel en deed gekke dingen zoals ineens ontkoppelen of remmen. Dat is me vrij snel 'fataal' geworden en boem, daar lag ik midden in de acht. Nou heb ik daar echt heel veel van geleerd, en sindsdien ging het geljk beter.

de moraal van dit verhaal: NIet vervelend bedoeld, maar als je nog eens gaat lessen, moet je gewoon een keer onderuit gaan, dan weet je dat je daar niet angstig voor hoeft te zijn, want met de snelheid van die verrichtingen is het echt niet zo'n pijnlijke ervaring. Bij mij heeft het in ieder geval succes gehad.

Ik hoop voor je dat het je nog eens gaat lukken en er plezier aan kan beleven!!

greetz, jazzy
 
weet niet of deze al eens voorbij was gekomen maar een meisje bij mij op de rij school daar werden de spiegels en knipperlichten van de motor af gehaald en xtra brede valbeugels gemonteerd zodat het niet erg was om te vallen en ze ook geen angst meer had dat ze zichzelf zou beschadigen daarna ging het bij haar een stuk soepeler (ik heb toen ook een keer op dat ding gereden en de valbeugel aan de grond gekregen :Y :)


HAHAHAHAAAAAAAAAAA... Nou weet ik wat ik moet doen om me steppies aan de grond te krijgen *D :Y :Y :Y




([me]Tuckson gaat gelijk even bij louis kijken of er steppies van een halve meter lang bestaan)
[/me]

 
weet niet of deze al eens voorbij was gekomen maar een meisje bij mij op de rij school daar werden de spiegels en knipperlichten van de motor af gehaald en xtra brede valbeugels gemonteerd zodat het niet erg was om te vallen en ze ook geen angst meer had dat ze zichzelf zou beschadigen daarna ging het bij haar een stuk soepeler (ik heb toen ook een keer op dat ding gereden en de valbeugel aan de grond gekregen :Y :)

Leuk idee. Haha. En dan wieltjes onder die beugels zetten kan je gewoon doorrijden :)
 
ik vond die bochtjes juist leuk. Denk er wel aan dat je motor schuin moet houden en niet zelf mee moet gaan hangen.

Allereerste les ging subs zo lekker dat de instructeur me zei doe maar eens een achtje in z`n 2 zonder te gassen of remmen, puur de 2e versnelling (dus erg bokken). Zij kijken hoe ik zou flikkeren maar dat gebeurde niet :P

2e keer ging ie wel erg stotteren en slipte het achterwiel weg... koppeling erbij (had wel schakel ervaring paar jaar) en ik hield hem :) (en hij liep nog) instructeur moest wel lachen. Maar goed als je angst heb...waarvoor? dan pleur je met een snelheid van nix, so what. Zijn je letterlijk duizenden voor gegaan.

Ik had een probleem met de slalom, althans ik wilde harder. Ook gewoon oefenen. Totdat links en rechts de stepjes vonkten :Y
gewoon doorgaan (aan de mensen die dit topic hergebruiken :) )
 
Laatst bewerkt:
ik ga gewoon door met oefenen en het zal me lukken.

That's the spirrit! *D

Als je iets in je hoofd gehaald hebt nooit opgeven, en dan zul je zien, dan rijdt jij ook in no time rondt op je eigen fietsje :]

of op een leeg parkeerterrein met een borrel op rijden, ben je wat meer ontspannen

En dan wordtie zeker aan gehouden voor een blaasproef ofzo ;)

Zul je net zien! :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan