Annitori QS Pro Quickshifter

GerhardNL

Die hard MF'er
25 okt 2011
797
40
Hartje Drenthe
Na ervaringen met onder meer een BMW S1000RR quickshifter en een Aprilia Tuono V4 quickshifter wist ik het zeker: dat moest er komen. Opschakelen zonder koppelen en zonder het gas los te laten heeft voor mij gewoon iets heel gaafs in zich.

Ik ben me daarom gaan oriënteren op de verschillende merken en types aftermarket quickshifters die er zoal te koop zijn. Mocht je er niet heel bekend mee zijn, een aantal merken zijn Bazzaz, HM, Translogic, Cordona, Healtech en dus Annitori. Ik ben uiteindelijk voor die laatste gegaan, door een combinatie van de gebruikte techniek (met name de strain gauge sensor) en het kunnen veranderen van sensitivity en killtimes in een app op je telefoon (werkt via bluetooth). Daarnaast was de prijs een belangrijke factor in de vergelijking: al met al heeft deze quickshifter me €332 gekost (€265 voor de kit zelf en ik heb €67 invoerrechten aan de postbode betaald). In de kit zit alles wat je nodig hebt om hem te monteren (dus ook de kortere schakelstang).

Overigens was de Annitori quickshifter tot voor kort een door HM gemaakt product met een Annitori sticker erop, maar sinds dit model (2016) maken ze een geheel eigen quickshifter.

Dit topic gaat daarmee dus over installatie en gebruik van een Annitori QS Pro quickshifter:

yaK2MTt.jpg

Van zowel het installatieproces als het uiteindelijke gebruik in de praktijk van deze quickshifter heb ik onderstaand filmpje gemaakt. Dit was op mijn Suzuki GSX-R 1000 (2005/K5), maar het principe werkt op andere motoren net zo:


De installatie in het kort:
  1. Draadboom inpluggen tussen de ontsteking (zodat de QS deze kan onderbreken)
  2. Sensor en schakelstang monteren
  3. Computer wegwerken (vrij klein ding, heb hem zelf onder de buddy)
  4. Draadboom en sensor op computer aansluiten
  5. Computer op + en - aansluiten (heb hem zelf achter contact i.p.v. direct op accu)
  6. Via de app op je telefoon de instellingen qua sensitivity en killtime finetunen
  7. Knallen als een baas
Mocht iemand naar aanleiding hiervan vragen, opmerkingen of tips hebben: ik hoor het graag.

Groet Gerhard
 
Terug
Bovenaan Onderaan