Anodiseren

#19

MF veteraan
13 mrt 2006
1.589
23
Haarlem
Ik ben van plan om een paar Allu deeltjes te laten anodiseren in de kleur zwart.
Dit alles puur voor het zicht, en tegen corrosie.
Heeft iemand goede ervaringen met een bedrijf ? het liefst in de randstad..
 
Tja,poedercoaten vindt ik meer iets voor frames en wielen.

Het gaat bij mij om de Bovenste kroonplaat waarop Rizoma risers op komen, met een Rizoma stuur.
Persoonlijk vindt ik het heel mooi als je het allu, en de CNC frees-sporen nog door de kleur heen ziet..
Thanks anyway.

full
 
ff in gouden gids zoeken, ik heb ook eens gezocht, en direct gevonden

btw: je moet wel weten welk type alu je hebt, want je kan niet alle alu soorten zomaar anodiseren(maar de desbetreffende bedrijven kunnen dat bepalen voor je)
 
Juist, en mijn kroonplaat is gegoten.. ben inderdaad ook bang dat het niet echt mooi gaat worden. :N
Mischien eerst laten stralen (Glas-Parel) en dan weg brengen.
Als het niks wordt kan ik de kroonplaat alsnog 2K zwart laten spuiten..
Ik ga ze eerst maar eens bellen..
 
Ik wil het wel doen voor je, heb al meerdere dingetjes gedaan voor mezelf, maar ik woon niet in de randstad. Kroonplaat gaat waarschijnlijk wel goed, omdat dit over het algemeen niet echt een complexe gietlegering is. Ik heb laatst mijn achterremklauw gedaan, en die is ook goed gelukt. Pas bij dunvloeibare gietlegeringen (carterdelen etc), daar treden veel problemen op. Die zijn in 99,9% zelf niet eens te anodiseren.

Greetz gixfighter
 
Glad maken is bewerkelijk en word derhalve lang niet altijd toegepast. Zelf zou ik het wel glad maken/polijsten omdat de finish gewoon veel netter is!
 
Terug
Bovenaan Onderaan