anodiseren

Tieben

Die hard MF'er
5 nov 2007
463
0
ik heb een vraagje.


wie weet waar ik 2 velgen kan laten anodiseren?
en wat het ongeveer gaat kosten?


alvast bedankt
 
Anodiseren is 'beter' dan poedercoaten, lijkt me?
Dan zouden die witte randen in de achtervelg langer wegblijven?
 
Hey Tieben!
In Groningen aan de warmoestraat zit de firma Groen.
Die anodiseren! Prijs is even afhankelijk van wat het weegt enzo en welke samenstelling het alu heeft.
 
Anodiseren is 'beter' dan poedercoaten, lijkt me?
Dan zouden die witte randen in de achtervelg langer wegblijven?

Anodiseren is anders dan poedercoaten. Ik denk dat goed gepoedercoate wielen langer kleurvast zijn dan geanodiseerd. De geanodiseerde laag slijt sneller en beschadigt ook sneller dan goede poedercoat.
 
kijk maar is naar mij achter velg en naar mij voor velg :X B|
full
 
Wel hoor. Verchromen dien je een heel erg vlakke ondergrond voor te hebben. Anodiseren dient schoon te zijn en word vervolgens geladen in een zuur bad etc. (exact weet ik ook niet, maar is wel te vinden op internet)
 
welke velgen wil je laten anodiseren dan jon



frank wil zijn velgen misschien laten anodiseren..


ik heb geen motor meer..

heb nog wel een brommer maarja zitten al leuke velgjes in


tieben
 
Laatst bewerkt:
Anodiseren is een elektrolytisch proces, waarbij het onderdeel in een vloeistof-bad met de juiste kleur komt. Onderdeel is 1 elektrode, samen met nog een extra elektrode.
De kleur 'groeit' deels in het materiaal, deels 'erop' (oxide die zich vormt). Vandaar dat ik denk dat het weleens beter zou kunnen blijven zitten dan poedercoaten (maar weet het niet zeker).

Als je oppervlak van tevoren 'glad' is krijg je dus een glimmend oppervlak, is dat het niet, dan krijg je een 'doffer' oppervlak ;).
 
Anodiseren is een elektrolytisch proces, waarbij het onderdeel in een vloeistof-bad met de juiste kleur komt. Onderdeel is 1 elektrode, samen met nog een extra elektrode.
De kleur 'groeit' deels in het materiaal, deels 'erop' (oxide die zich vormt). Vandaar dat ik denk dat het weleens beter zou kunnen blijven zitten dan poedercoaten (maar weet het niet zeker).

Als je oppervlak van tevoren 'glad' is krijg je dus een glimmend oppervlak, is dat het niet, dan krijg je een 'doffer' oppervlak ;).

Maar als je wat eraf zou schrapen dan schraap je dus het oorsprongelijke materiaal. Met coating beschadig je de coating..
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan